Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Nu finns demot ute för alla.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
GametrailersTV hade ett långt inslag om God of War 3 idag. Ser sjukt grymt ut. checka

Mjaaaaaaaaa!!

shit det här kommer bli det fetaste

grymt kul demo! :D Can't wait for the real deal!

Moderator

2010-03-04 00:10
Sjuukt spel, sånna här stunder man är glad över att äga ett ps3. Två veckor kvar nu! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Rappare

2010-03-04 12:42
Såna här stunder som man är ledsen över att man inte äger ett ps3...
Oh yes i have it! Sweeeeet!!

Moderator

2010-03-15 15:49
Hur är det då?
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Ska springa ner med Darksiders imorgon för ett byte alt. bokning.

Det är väll 17:e right?
Japp, den 17 släpps det.

Såg att mitt ex skeppades i fredags. Vet dock inte vilken del av världen det kommer ifrån så det återstår att se när det dyker upp :)
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Det är sjukt nice! typ precis vad man förväntar sig, har precis kommit förbi där demot slutar... måste fortsätta spela nu, är bra peppad på att se allt fett som väntar!

Moderator

2010-03-15 21:15
Fan, trodde att God of war 1 & 2 skulle släppas nu dagarna innan också, men tydligen inte i Sverige!? Kändes lite surt då jag ville spela igenom dom först..
Jag har ett ex av Collection som jag beställde från någon svensk internetsida. 349kr eller dylikt gick det på.... HELT VÄRT DET!
Moderator

2010-03-16 01:07
Haha då måste jag hitta den sidan! Skulle kännas mycket bättre att ha spelat igenom spelen innan man börjar på 3'an.
Moderator

2010-03-16 01:09
Men usch vad dålig jag är, bara googla det. Man blir lite blind på det spelbutikerna säger ibland asså ..
Känns på förhand som att man åtminstone bör läsa på lite snabbt om vad som hänt i de två första spelen för att få ut max. Har dock hört att man får en bra och snygg återberättelse i början av trean så det kanske löser sig ändå.

I annat fall såg jag något klipp på IGN eller Gametrailers som hette något i stil med "God of War in 5 minutes" som fräschade upp minnena. Stor spoilervarning på den dock (se det som nödlösning då spelen är så otroligt bra att spela igenom).
Moderator

2010-03-16 12:27
Någon som kommer ihåg ungefär hur lång tid det tog att geeka igenom 1'an och 2'an? Tänkte beställa hem nu senare idag och ligga hemma hela kommande helg.
Man drog val igenom ettan o tvaan pa cirka 8-10 timmar for respektive spel om jag minns ratt.

Helvete vad nice trean ar. Trodde faktiskt det skulle kannas ganska ljummet efter att ha spelat det helgalna bayonetta men det kanns faktiskt tillrackligt annorlunda och otroligt finslipat.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
8-10 timmar är korrekt.

Jag skulle rekommendera ALLA att spela igenom 1 & 2 innan, 3:an börjar ju precis där 2:an slutar. Likaväl 2:an till 1:an...
Här är en sammanfattande länk i annat fall (även om den förmodligen gör sig bäst bland folk som spelat igenom spelen).

Spoilervarning!

http://ps3.ign.com/dor/objects/886158/god-of-war-iii/videos/gowin5_spc_021810.html
Detta har jag helt missat? VARFÖR?

SpoilerKratos i Attica, sun falls, black fog, Eos? osv...
Pluggade på lite nu, och det verkar som att den storyn var till PSP.

Nu ska jag iväg och hämta mitt ex. :D
Någon som vet var man kan beställa/köpa GoW collection, alltså ettan och tvåan på bluray? Vet att det ingår i God of War trilogy men det kostar 2k so fuck that shit....
http://www.spelbutiken.se/catalog/product/61178-god-of-war-collection-1-and-2--us-import--for-ps3

Där kan du köpa det 358 med frakt!

Har lirat GoW3 i nästan fyra timmar nu, och det är såååå coolt!
Nu när alla väl kan spela det är det ingen som gör det? Varför så lite aktivitet?

Jag börjar nog närma mig slutet nu, har lirat 7tim och 7min. Känns som att det kanske är 1tim ungefär.

SpoilerHåller på att rädda Pandora nu!
Moderator

2010-03-18 14:46
Jag ligger ju sist av alla, har alla tre spelen väntades hemma nu så blir ett antal timmar framför tvn att se fram emot.
Fan va härligt för dig! Det är en grym resa du har framför dig!
ultimate trilogy edition bitches! :) personalrabatt+presentkort is teh shiet, gav ca 1200 själv, var t.o.m skeptisk på om det var värt, men det var det ju helt klart!
du är kär i mig.
Hehe soft, jag pallade inte ens köpa Collection för en hundring extra :)

Dock har jag varvat det nu!!
har inte spelat 1an eller 2an..
måste man göra det innan 3an? :)
Nu har inte mitt spel landat än, men det sägs att de återberättar vad som har hänt ganska snyggt i inledningen. Så det är nog inte helt omöjligt att spela trean utan föregångarna.

Men jag tror att för att få ut max av storyn så bör du ha spelat 1an och 2an. Det är ju inte direkt lite som händer och slutet på 2an kommer få dig att kasta dig över 3an på ett helt annat sätt än om du bara sätter igång 3an direkt. Och de första spelen är riktigt, riktigt bra. Klart mycket bättre än det mesta som kommer till PS3 och 360 idag. Håller ofta t o m lika hög klass när det kommer till grafik.
men då måste man ha ett playstation 2.. ?
sålde mitt för 1månad sen.
men 3an varkar riktigt snyggt och bra iaf, så det blir nog ett köp iaf! :)
sitter och drar igenom collection nu. brutalt snyggt är det. visst, textures är inte så där överdrivet bra, men grym AA och jävligt bra flyt.
du är kär i mig.
Locco:

Nejdå. De första spelen släpptes i en nyutgåva i höstas med tillspetsad grafik. "God of war Collection". Finns för runt 350:- på svenska siter (kolla prisjakt.se) eller kanske något billigare på diverse internationella siter (men det jämnar nästan utan sig när det kommer till frakt och tar lite längre tid).
Som Evo säger så MÅSTE man inte ha spelat 1 & 2 för att spela 3:an. Men jag skulle verkligen rekommendera att man köpte Collection (se länken jag postade högre upp). Annars förstår man inte riktigt bakgrunden, hans ilska, allting... 1 & 2 är i HD i Collection och dessutom fasansfullt roliga att spela.

Köpte Darksiders efter att jag lirat igenom Collection och jag orkade nästan inte lira klart det för att det var så blekt i jämförelse!

Så har du pengarna osv, så tycker jag verkligen att 350kr för TVÅ jävligt bra spel är värt det, eftersom det gör trean så mycket bättre!
Spelet är riktigt fett, men finns några grejer de borde ha fixat..
Främst kameran och att man står vänd mot en gubbe med en cirkel över huvudet och trycker på ring-knappen, så vänder Kratos sig om och försöker greppa en store gubben bakom honom. Come on
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Jag gillar de fasta kamerorna, klart att det ibland blir lite kruxigt, men jag gillar att de kan porträttera hela världen som de vill. Bäddar för bra foto.
Fan, QTEn nar man trycker in bada spakarna i kontrollen och kratos kor in tummarna i ogonen pa *tankerintespoila* ar fan DET basta anvandet av L3 och R3 nagonsin. Herrejavlar vilken bra och acklig ide hahah
Tycker de har en del att lära av Naughty Dog på det området. Uncharted 1 & 2 hade inte bara riktigt bra foto (när man närmade sig slottet i ettan är en favorit) men visade även precis vad man ville se. Nu slåss jag mot gubbar som står 5m framför mig ibland och jag kan inte se dem..
det problemet har egentligen alla god of war haft... that's what fast kamera does to ya :P

körde precis igenom ettan från collectionen, så underbart episkt!
du är kär i mig.
Moderator

2010-03-21 21:45
Sådär, ägnade gårdagen och lite idag till att driva igenom ettan, helt underbart ju. Och en sånn torsk jag är på grekisk mytologi va, så är ju allt grymt. Storyn är fet. Ska dra igenom tvåan för att få lira trean i veckan också då!
Ja jag har också alltid varit torsk på grekisk mytologi, GoW serien är ju en ständig frossa i det! :)

Jag tycker man kommer in i de fasta kamerorna rätt fort alltså. Har nog inte stört mig på det någon gång som jag kan komma ihåg.
Fick hem spelet igår och jävlar vad grymt det är. Trodde jag skulle bli lite besviken initialt, vilket ofta händer när man går och hypar ett spel allt för länge. Trodde inte att jag skulle komma in i den rätta GoW-känslan så snabbt heller. Så fel, så fel jag hade.

Känslan fanns från sekund ett. Var bara att uppdatera sig på kontrollerna lite snabbt och fortsätta där man slutade för något år sedan.

First person get beat up by Kratos kommer nog att ge mig mardrömmar :D

Och satan vad snyggt det är. Perfekt blandning av realism med en gnytta serietidning gör att ansiktena faktiskt ser levande ut och inte som spöken.
Fan vad jag vill ha det här spelet! Verkar vara hur grymt som helst.
.
Argh, börjar bli frustrerad.. Satt först fast länge i slutet av labyrinten och är nu fast strax efter, när man slåss mot hunden..

Det var länge sen jag hade problem att komma förbi något ställe i ett spel. Tur att jag inte skaffade Demon's Souls.. =)
Har klarat det nu.Spoiler Var besviken pa hur det slutade fram tills alla credits hade rullat och man fick se vad som hande efterat.. lite luddigt men anda helt okej. Coolaste Titan fighten var nog Chronos. Sa javla coolt.

Det har var nog forsta God Of War spelet dar jag faktiskt anvande extra vapnen, annars har de varit helt vardelosa och trakiga tycker jag. Gillar cestus vapnen mest for att man dodgar sa nice med dom.

Dodgandet och blockandet overlag funkade battre an i nagot tidigare GoW spel. Riktigt skon rytm och jag gillar att de lagt till en airdash. Man kan stringa ihop moves ratt sa nice och ar valdigt rorlig. Typ forsta GoW spelet dar jag faktiskt haft riktigt kul med stridssystemet. Har annars gillat denna serien for bossfighterna, miljoerna och for att jag ar kat pa grekisk mytologi. Denna gangen tycker jag stridssystemet har gatt om DMC serien. Dock ej Bayonetta.

Det trakiga nu ar att man inte vet nar nasta sant har spel i denna genren ska komma och vilket det kommer bli. Min gissning skulle vara DMC5 men det kommer formodligen vara lika kasst som dmc4 da all talang ar hos platinum games nu och gor Bayonetta. Kanske vi far se en GoW spinoff.. eller ett nytt IP fran Sony Santa Monica skulle vara nice med.
marvingaye

SpoilerMissade jag vad som hände? Var ju bara några sekunder över landskapet där molnen sprack upp lite osv?
du är kär i mig.
Spoilerjag menar, han släppte ut hoppets kraft över världen när han dödade sig själv->credits-> men sen har han krälat och kastat sig i havet? lever han eller vad? och allt såg ju fortfarande heldött ut i världen:P
du är kär i mig.
Svensson

SpoilerJa det var det jag menade. Han tog sitt liv och slappte ut hoppets kraft over varlden. Fick sig en en redig utskallning av Athena och sedan blev det svart och man fick hora honom ta sina sista andetag.

Men efter creditsen sa fick vi se att hans kropp ej lag kvar och ett blodspar. Han hade kralat sig ner fran klippan. Alltsa dog han inte. Sa, jag vet inte.. God Of War 4? Men vem fan har han kvar att doda. Han dodade varenda javel i GoW3 och forsokte till och med ta sitt eget liv. Han maste typ bege sig till nya mytologier for att hitta fler gudar att doda.

Calling it now, GoW4, Kratos ar lika forbannad som alltid och har begett sig till norden for att ta kal pa Tor, Freja, Odin och ganget.
Spoilerhaha, tveksamt. kanske hade nåt med att han faktiskt lyckades kasta sig över klippan den här gången, eftersom sist han försökte hämtade gudarna bara upp honom? (slutet av ettan, när han inte fick dö utan blev upplyft till tronen som god of war)
du är kär i mig.