I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

Vad är det snålaste ni vart med om?

Övrigt - Blandat

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2007-01-15 22:18

Jag o min polare skulle köpa chips o hyra film. vi hyrde filmen på ett ställe och där kostade chipsen typ 17 spänn, han ville gå till en annan jävla affär för att köpa chips för 16 spänn, en jävla krona.

2007-01-15 22:18
jag fattar inte folk som är snåla!! jag och mina vänner har en oskriven regel som lyder att man bjuder jämt på cigg och har någon tuggummi får man ta två stycken, och är nån pank bjuder man på alkohol eller fyllemat osv för man får ju tillbaka vadfan!

2007-01-15 22:20
Jonzon9 P17

Langa ett GB när du fixxat en fet tråd =D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-15 22:33
när en kompis (20 år var han vid händelsen) började gråta på en fest och ställa till ett jävla liv för att jag var skyldig honom 10 kr, drog då också upp andra skulder som 5 kr från en annan polare. mycket sjuk man

2007-01-15 22:38
förstår personligen inte varför folk är så satans jävla snåla, jag är fan inte snål nånstans och har absolut inte några som helst problem att ge bort saker till folk, speciellt inte förbrukningsvaror som cigg lr snus, sålänge jag vet att personerna inte är några eviga snyltare som aldrig har själva..
har blivit uppfostrad med att dela med mig till folk som inte har, och en annan sak jag har märkt är att det oftast är svenskar som är snåla, har aldrig varit med om att en blatte t.ex sagt jag har inte så många kvar gällande cigg..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2007-01-15 22:40
min polare bjuder ALDRIG på käk när man är där. stör mig utav helvete eftersom vi alltid frågar om dom vill käka när han är här.
UK

2007-01-15 22:41
Hade en kompis när jag var lite vars päron var helt cpiga!
Dom bjöd inte äns på ett glas mjölk!

2007-01-15 22:48
jag var med en polare i stan, vi hadde inga cigg så min polare frågade en guzz vid brunnsparken, har du en cigg bjuda på?

hon svarar: nej det är mitt sista pack (17 cigg inuti och en tändare.)
brukar folk gå runt med flera paket? hahah

en annan gång, en fredag kväll, jag var pank som alkisen vid hörnet och vill bärsa, polare ringer o frågar om ja kan fixa langaröl, ja följer me han från linné till bergsjön, fixar ett flak till han med hopp om att han bjussar lite. jag får en öl!

www.gbg031.se

2007-01-15 22:54
vet inte om detta räknas som snålt eller bara rent elakt aja.

jag om min polare hade varit och ätit pizza jag hade själv köpt en kebabrulle som jag knapt orka äta up så jag satt med den inne i resturangen sen bestämde vi oss för att gå, då tänkte jag att jag skulle ta med den ut och se om jag orka äta up den om en stund. En av mina polare som inte hade råd att köpa en kebab frågade om han kunde få den efter som han visste att jag inte skulle orka. Då slängde jag den i marken och skratta åt honom.

2007-01-15 23:01
blowhoe

ne men i marken elelr hur bönorna nu vexer.

2007-01-15 23:03
MarreB F19

Visst det kanske känns lite snålt men jag vet för jag jobbar också i kassan, tänk om man låter typ 10kunder om dagen komma undan med 50öre då blir det diff i kassan och blir det för mycket diff i kassan blir inte ens chefer glada och man kan bli anklagad för stöld osv..men jag förstår det känns så jävla snopet när det fattas en krona eller 50 öre ;(
öhm.

2007-01-15 23:04

en polare hade inflyttningsfest och ringer dit mig på kvällen, oförberedd kommer jag dit utan något att ge honom i inflyttningspresent.

"jag kan bjuda på en kebab i sigma" (kostar 40kr)
"ah visst, soft"

sen under kvällen så fixade jag mat från donken, tre cheeseburgare (10kr styck) om jag inte minns fel.

"jag kan ta två av dom som inflyttningspresent"
"öh, ok, visst, go ahead"

sen när vi sitter och krökar, "bjuder du på en öl eller?"
"haha vaddårå, har du inga?"
"nja, men du är fortfarande skyldig mig 20kr...."

det var fan illa, jag kommer och bjuder honom, och han har mage att mjölka den bit cash som är mellanskillnaden på två cheese och en kebab, och säga att jag är skyldig honom!

samma kille låter jag alltid köpa bira av mig för 5 spänn burken, men när han säljer till mig när jag behöver, då är det 10 spänn burken, what the fuck?, that's fools math playa!

"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2007-01-15 23:04
HATAR snåla fucking människor så jag håller mig ifrån dessa
Meep meep
Redaktionen

2007-01-15 23:06
Ååh, sånt hatar jag!

"Men jag kan ta den <vilkensaksomhelst> som du sa att du skulle ge till mig igår, för du är ju skyldig mig det!"

Det verkligen kokar i mig när jag hör sånt!!
namaste

2007-01-15 23:09
haha ingen slår min polare :)

Han är snål med ALLT!

Bjuder aldrig på nåt :(
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2007-01-15 23:10
när jag gick i mellanstadiet och frågade en tjej om tuggummi fick man alltid bara ett HALVT tuggumi, så var det med hennes godis också.
den fånigaste frasen man kan komma med är ändå "du är skyldig mig en cigg"

2007-01-15 23:17
HAHA!
nu har jag kommit fram till det riktigt snålaste jag varit med om i hela mitt liv;D
Det var nån gång i 3an 4an då jag var med en polare och skulle se film, så vi poppade mikropopkorn!
Sen när dom blev klara tog jag en näve och då skrek han till som fan ;P Så det slutade med att han delade upp EXAKT lika många popkorn i varsin skål :D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-15 23:18
Kanske inte var snålt när jag tänkte till, men jävligt egoistiskt =P

2007-01-15 23:20

haha en gång var min polare hemma hos en annan polare för första gången, då frågade han om han fick ta ett glas vatten men han ba "neej" så så min polare tjatade som fan så han fick till slut dricka men han var tvungen att gå toll toaletten och dricka från den kranen

(\_/)
(O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help
(> <) him on his way to world domination!!!
Hangaround

2007-01-15 23:24
NickoKick P19

Neee?! FAAAAAAN HELVETE BAJS! Är det sanT? Hahahahha.
Stackare.

Kommer själv inte på något specifikt men det är väll det gamla vanliga. 5 kr hit och dit osv.

2007-01-15 23:29
haha jag HATAR snåla människor, ni borde VERKLIGEN gå o klippa er o tänka över e situation!

aja detta hände inte mig, men en polare som jobbade på samma ställe som mig innan bjöd en annan snubbe där på pizza 2 dagar i raaaaaaaad för att han hade glömt rikskuponger, sen 3e dagen när han bad snubben köra o hämta pizza så ville fanskapet har bensinpengar, och den strckan är ca 2-3 km fram o tillbaks! haha idooter...ni får inga vänner när ni e snåla!
BAHA!

2007-01-16 00:42
ICAs ledning på deras lager i Arlöv! dom hade satt upp lappar i hela byggnaden om att luciafirande med, hör o häpna, glögg o pepparkakor skulle ske i matsalen 09.30. 09.25 går dom ut i högtalarsystemet och säger: Det blir inget luciafirande för den inhyrda personalen ni får istället jobba medan all fast anställd personal får glögg å pepparkakor. tack, ha det, hej!

2007-01-16 00:49
När min kompis pappa och hans vän efter en dag i skidbackarna ska duscha. När dom kommer till omklädningsrummet ser dom att det kostar en femma att duscha i 5 minuter och båda tittar på varandra och inser att det är då alldeles för dyrt, dessutom hinner dom duscha båda två i en kabin för 5kr, dom behöver ju max 2.5 min på sig liksom. Kompisens pappa duschar först och sen ska dom "byta plats" och då halkar den andra "gubben" och bryter armen. Bara för att dom vägrade betala en femma var för duschen. Jag vred mig av skratt när jag fick höra detta. JA, dom storshoppar på ÖB också.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-01-16 01:03
"när kunder på jobbet kan köpa sushi för 160 spänn men inte lägga till 3 kr för en extra soya"
Ja, för det är ju inte ni som är snåla som tar 160 spänn för en rätt men inte kan bjuda på lite soya som inte ens är värd 3 spänn?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-01-16 01:09

Det roliga är att många som skrivit här bevisar bara att de själva är snåla!

Ex:
"men det där med tuggummi kan ju va fett jobbigt. folk som ALLTID frågar men aldrig bjuder igen, så tar dom alltid 2 st också. jävla svin."
Det är bara tuggummi för helvete!
Och snackar vi rektanglarna i påse så måste man fan ha två. Jag bjuder själv aldrig på ett ens, för DET är snålt. Tuggar bara sönder tungan på skiten.

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-01-16 01:10
Eccan P19

: AND I AGREEE!
BAHA!

2007-01-16 01:16
Eccan P19

Håller med. I det fallet är det restaurangen som är snål.
Jag tror att många av kunderna skippar soyan av rent principiella skäl. Vissa kanske köper soyan, men undviker restaurangen i fortsättningen, eftersom helhetsintrycket av av upplevelsen sjunker..

"när kunder på jobbet kan köpa sushi för 160 spänn men inte lägga till 3 kr för en extra soya"

Så ser ni det på restaurangen...

Kunden ser det nog som:

"Jag går och betalar 160 spänn för sushi, så ingår inte ens soya"
Skåne!

2007-01-16 01:17
Eccan P19

: AND I AGREEE!

+1 på den också!

Skåne!

2007-01-16 02:07

Folk som aldrig betalar när man delar taxi, som även tjänar exakt lika mycket pengar som en själv.....en gång så lämnade jag kvar en bekant för att jag var så jävla irriterad bara för att han aldrig betalade, och inte tänkte göra det den gången heller.

obs! jag bjuder gärna på taxi, men inte jämt, för det har jag inte råd med.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-01-16 02:07
rolig tråd, förresten!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2007-01-16 02:18
Användareavnamnet

haha samma sak hände mig i fredags efter krogen, min polare käkade en fet kebabtallrik och orade inte allt, eftersom han visste att jga vilel ha den så slängde han den på marken..

sen om vi krökar och han inte har bärs så kan jag lätt bjuda på två tre smuggelbärs, men så fort jag inte har och vill köpa av honom så är det först tveksamt om han ens kan sälja två av sina 12, och om han säljer så är det två 33 cl för 20 spänn..

2007-01-16 02:36
broed__ : ELLER HUR, nog fan öre konstigt att jag måååånga gånger sitter kvar själv i bilen o får betala....vägrade tom att åka in till stan en gång när vi skulle ut för att de bara va jhag som hade cash...så vi fick stanna hemma jhaja
BAHA!

2007-01-16 02:41

Jag hade en polare som ansåg att man skulle tpy bjuda han på pizza och grejer bara för att man fick Popcorn av honom dagen innan, Och jag menar popcornen betalade ju knappast han själv... Detta var ju på en tid då man inte hade så mycket riksdaler över huvudtaget...

Nått annat som kan vara störande är när man är typ 4-5 pers som kör rundor om ölen, sen är det nån jevel som inte tar sin runda! Jevla korkat asså...

2007-01-16 03:59
Usch det finns inget värre än snåla människor, jag hatar dom.

När jag gick i åttan så kom en tjej fram till mej och min kompis (dom 2 kände varandra). hon frågade om jag ville ha en godis och jag tackade ja och tog en ferraribil. När jag ätit upp den så säger hon på fullaste allvar "-nu är du skyldig mej en godis". Haha vafan.
puss

2007-01-16 04:19
haha det där med soyan o sushin var så motsägelsefullt så man garvar sönder sig :)
men hade din chef varit klipskare så hade han ju lika bra kunnat ta 163 kr för hela skiten, så han inte framstår som någon jävla pengarpressare. Är nog beredd att hålla med om att jag hade dissat stället också, oavsätt om det bara är en sådan liten grej, för om man driver en restaurang så är en av dom främsta tumreglerna att skämma bort sina kunder, overkilla med såsen and what so ever.

2007-01-16 04:32
Under gymnasiet var det en kille i min klass som alltid tiggde snus, vilket han fick. Sen när man själv glömde dosan hemma eller hade slut så svara han "jag har så lite kvar och jag bjuder alltid dig" Vi kan tjaffsa än idag om det för det var jag som bjöd honom och inte tvärtom

2007-01-16 07:31
kanske lite off topic...

jag stör mig inte så mkt på lånade pengar och sånt. men när folk lånar saker, tex. kläder och prylar och inte lämnar tillbaka dem när man ber dom. eller lämnar tillbaka saker med en repa eller förslitningar. arrgh det gör mig arg.

eller när man lägger ner tid på någon. tex när man står och väntar på den där långsamma kompisen som alltid säger "jag e klar alldeles strax". sen när man själv tar lite extra tid på sig så får man höra "skynda" eller "jag går nu". det gör mig arg bara jag tänker på det.

folk som e snåla med saker och tid - usch.

min mormor är förövrigt extremt snål, eller ekonomisk. tex så lagade hon en tårta en gång. som ingrediens behövdes 2 äggvitor. mormor fryser då in äggulorna. morfar har tvättat kläderna i toaletten. han rengjorde den först och sen i med tvättmedel och så spolade han... de använder mat som har gått ut, använder en morot som sallad till ett sällskap på 15. listan kan göras lång... men sen är dom rika också. 
suck it up!

2007-01-16 08:18
jag hade bjudit en polare på kina käk och när notan splitades på kvittot vi var 3st så var det på något vis 80ör marginal och när han satte in pengar till mig över nätet hade den sjuka jäveln fyllt i tyo 164kr och 80öre. snubben kännar för övrigt 27000kr efter skatt och jag går på soc.

2007-01-16 09:02
kind F19

Morföräldrar är sparsamma. Min mormor och morfar köper aldrig kassar när de är och handlar, de har alltid med sig eller om det är en spontan sväng till affären på vägen från något annat så packar de varorna i sådana där påsar som man lägger frukten i... Fast mormor är väldigt medveten om att andra kan uppfatta det som snålt fast hon säger att hon gör det av sparsamhet.. Är väl den gamla skolans sparsamhetstänkande kan jag tro...

Fast samtidigt: De har alltid en massa pengar över som de lägger på resor och och sina barn och barnbarn
Så det så!!

2007-01-16 09:11
en polares pappa är reklamchef på kodag. Han brukar få 100 bio biljetter varje månad som han ska ge ut till sina kunder. Min kompis har tillgång till dem och få ta men han ger aldrig ut en ända biljett till mig eller någon annan.

2007-01-16 09:12
Jag o en polare hade precis tankat på mobilen båda två, så lite senare så frågar en annan om han kan låna hans mobil för o ringa då säger han nä men han har pengar på mobilen (och pekar på mig) han tankade precis på den.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2007-01-16 09:23

Jag och 4 vänner var på skidresa uppe i Sverige.  Vi hade under hela resan lagt ut lite då och då t.ex. för bensin. Detta skulle vi sedan sammanräkna och dela upp när vi kom hem. En dag gick en i gänget och köpte godis. Hon köpte 15 bitar godis. Detta kostade som ni förstår ingenting. Alla fick sina tre bitar och tyckte det var snällt om än lite märkligt att alla fick exakt lika många.

När vi sedan satt i bilen på vägen hem från denna något spontana skidresa bestämmer vi oss för att räkna ut vad alla ska betala.

"Jag betalade bensin"
"Jag betalade liftkorten"
osv osv

Varpå hon med godiset utbrister: "Jag köpte godis till alla. Så det får du dra av."

Vi trodde att hon skämtade men hon sa som svar på tal: "Många bäckar små"

Jag har väldigt svårt för snåla människor och detta tog fanimig priset. Blev aslack :)

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2007-01-16 09:32

canadicken.
haha fan vad ballt.
folk som ska ha tillbaka typ tre kronor som man lånat till typ buss eller nått vill jag döda:)

jag är alldeles generös själv för mitt eget bästa. räknar med att man tar o ger liksom. så är det hos mig o mina närmsta.

syumoan akoinwe!

2007-01-16 10:02
Hörde att en brud som mina kompisar kände i en liten bondort fick på sin 18årsdag en räkning av hennes föräldrar för allt hon kostat dem under sitt liv...
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!-
"Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."
Breakare

2007-01-16 10:08
HAHA tahoma " tyvär jag jag inte många kvar" hatar sånt!!!!
HERB, bust a cap in yo ass

2007-01-16 10:14
i min förra skola (högstadie) så blev jag klassad som överklass bara för att jag sa "näämen det är lugnt, behåll den" när en tjej jag inte kände så bra ville lämna tillbaka en femkrona hon lånat.
wtf?
kanske lite off the topic, men kom att tänka på det när någon skrev om 5-kronorsgodiset från fritidsgårdet.

2007-01-16 10:17
Herregud vad ordet "bjuda" är fult. Likförbannat är det vidrigaste som finns folk som inte gör det när de kan. Usch.
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2007-01-16 10:28
Polaren lånade ut en 5:a till en annan snubbe i 3-4:an och killen vägrade betala och hans morsa ringde rektorn som sa att han inte behövde tillbaka.

betalar hellre en 5:a istället för att få huvudet inslaget i en bussdörr men det är väl bara jag
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-01-16 10:36
"Men den pizzan jag köpte åt dig igår kostade faktiskt 62 kr, det fattas två kronor"

"Kan jag låna din mobil jag måste spara min pengar på kortet nämligen"

Eller ett annat typiskt scenario är när man är och handlar säg 4 stycken för att man ska fixa en go middag tillsammans. Maten kostar 389;50. Då tänker man, aa eller iaf jag hehe, aa det blir 100 spänn styck, men självklart ska den snåla i gänget ta upp mobilen och snabbt ränka ut att  han tänker endast betala exakt vad han ska...

Eller när man sitter på en pizzeria och käkar och det är nån i gänget som inte äter (givetvis för personen är snål) och den personen frågar om han/hon får smaka på ens cola m.m , och eftersom man inte är snål säger man aa visst. Sen när man går ut från pizzera ser man den person springa in i första bästa affär för att köpa sig en egen cola. Va tänker man då och frågar personen. Vad får man för svar då om inte.

"Omen colan på pizzerian kostade ju 10 kronor, här kostar dom ju bara 8"

Suck,pust och stön asså.

2007-01-16 10:39
En sak som var så snålt så jag blev lite förbannad var igår när min pojkvän hade 3,50:- förlite för att ta sig från jobbet i Huddinge till Tyresö, han frågade busschauffören om han kunde få åka med för 6,50:- då det var det enda han hade! Nej nej nej, det fick han ju verkligen inte, busschaffisen sa typ "Näe, det är jag som får betala dom där 3,50:- som du inte har, jag känner inte för det!" Typ något sånt. VAFAN liksom, tre och femtio!!!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language