I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

Hur mycket alkohol tål ni..

Övrigt - Blandat

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Toastare

2008-04-25 21:48
Clajlo, för din egen skull... lös inte "issues" med sprit.. det slutar med att du skadar andra.. skit i dig själv, för dig skadar du redan.
Jag skyller allt på Emma!

2008-04-26 09:32
BountyBoo: Jag menar inte att jag försöker lösa några issues genom att supa. Utan själva issuet är att jag har problem med drickandet i sig. I övrigt mår jag så gott som prima skinka rent mentalt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-26 10:22
Jag dricker inte så mycket överlag, men jag dricker hellre ett gött vin än sprit.
Brukar känna av vinet ganska snabbt faktiskt.
Beroende på dagsformen, som igår hade jag inte käkat nåt på hela dagen på grund av nästäppa så jag kände av vinet efter redan 2 glas, slutade dricka vid 4.
Rätt lätt-påverkad
Men who gives,jag vet iaf min gräns, plus att jag slipper ha überångest dagen efter för att jag slösat så jävla mycket pengar på drick. Allt frid och fröjd:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2008-04-26 11:21
Fan, folk dricker fett mycket.

3 öl brukar jag må bra. Runt 6 är det för mycket.
Jag får ett fylleutseende så jag måste ta det lugnt annars kommer jag aldrig in någonstans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-26 11:41
en 2.8 räcker allt för långt

2008-04-26 11:59
fan vad all drciekr mycket för mig räcker det med 3 öl på förfesten och typ 2 på krogen sen mår jag prima ballerina
 whatever...<br>

2008-04-26 12:02
igår slank det ner 4, 50cl öl och en 70ie jäger heahea.. bakfull -.-
be the change

2008-04-26 12:04
Mellan 6 och 12 öl, beroende på tillfälle och procent.
Sprit undviker jag helst.

2008-04-26 12:12
Det e ju grovt varierande på hur mkt man blir full på. Jag menar om man har käkat mkt lr så. För mig är det iaf de. Igår drack jag 8 bärs o 2 75cl Varm o Kall, och det var perfekt, medans andra dagar kan 4 3.5or vara för mkt :/

2008-04-26 12:55
Ingen som kör på "sluta när du har som roligast"? ;)

Jag blir oftast så jäkla trött när jag blir full, inte peppad eller glad (eller arg), bara trött. Så brukar tagga ner när jag känner mig typ salongsberusad.  Fast  det kanske beror på att jag sover ganska dåligt...  Bara när  jag är  HELT  utvilad  kan jag dricka mig rejält packad och ha kul.

2008-04-26 13:57
En bra regel är 10 före och 10 ute. Oftast hinner man inte mer än 4-5 ute men tanken räknas.

2008-04-26 14:10
Igår drack jag ca 10 halvliter 5.0% Och säkert 4-5 vodkashottar 37.5% och kanske 2-3 st absint shottar 80%... Jag mår inte bra idag, och mådde inte bra igår heller! Är 185 å väger 100 kg så jag tål ganska mycket. Det blir väl ungeför 10-15 öl å någon shot på en utekväll beroende på vilket humör man e på etc!
Livets vägar kan föra dig vart som helst...

2008-04-26 14:50
Jag kan dricka tills jag blir helt full.
Vi är överallt!
Manager

2008-04-26 14:56
blir också bara trött när jag dricker för mycket. det brukar räcka med typ 3 öl och en shot av nåt slag för att jag ska ha som roligast..
givetvis slutar man aldrig när man borde och det slutar med att man blir trött och jobbig..

sist drack jag endast 3 öl (pga att jag är så snål) och hade då roligare än helgen innan då det blev det fyrdubbla.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-04-26 17:10
Jag är en lättpåverkad krake, när jag dricker blir det runt 10 - 15 starköl. men det är väl inte så väsentligt hur mycke man dricker egentligen. Jag menar, jag blir ju skitfull de flesta gånger jag dricker. har så dålig karaktär. Efter en öl smakar det fest i munnen och då kan jag inte sluta förns jag stupar, stålarna är slut eller festen/krogen stänger. Dåligt ölsinne som tusan.
hej

2008-04-26 17:13
5-6 på förfest och 3-4 ute.

Ibaldn dricker jag 18 öl på en kväll.

Dricker för mycket iallafall.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-04-26 18:29
Jag tål rätt mycket, däckar sällan.. men dom gånger jag blandar eller kör 20öl så däckar jag inte, utan blir en okänslig idiot.

2008-04-26 19:04
På förfesten börjar man med 5 till 10 bärs + lite drinkar på det eventuellt shots. Efter det går man dragen på krogen men kan så klart kan man spela normal/inte full. Har aldrig blivit nekad för att jag e full eller nåt. På krogen kan det spåra ut rejält med bärs, shots och drinkar. Kan gå 2 till 3 tusen på en krogkväll om man ska supa till ordentligt. Därför har man slutat o käka innan krogen eller ibland så käkar man på krogen o dricker samtidigt. När man inte käkat innan så blir det aldrig så dyrt men nu funkar fan inte ens det. Gick ut i torsdags o det gick 2 lax på krogen o jag hade inte ens käkat innan, dock gick vi på massa olika ställen och fick betala inträde o så där men 2 lax känns ändå för mycket. Vill komma ner i 500 kr ungefär men de e så jävla svårt att låta bli o köpa shots o drinkar. Funderar fan på att köpa en fickplunta som man kan ha med sig på krogen ;) Igentligen är jag ingen jävel som tål alldeles för mycket men efter t.ex 5 bärs så kan man känna sig på lyset men man kan dricka hur mycke som helst och man blir aldrig riktigt dragen som förr. Blev dragen som fan för några veckor sen dock, då drack man 4 shots absint på 85%.

Graffare

2008-04-26 19:22
Beror helt på vilket humör jag är på! antingen tar jag en öl varannan timme, eller varje timme om jag vill bli full(i've stopped that!)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-04-26 19:58
BountyBoo F28

en kompis drog 3st mexican assholes på en kväll.. 2cl sabucca, 2cl tequila och 2cl tabasco.. jag är glad att jag inte sov hos honom.. :P

OT

Jag dircker väldigt annrlunda.. en jävligt lyckad kväll när kroppen är i toppform slinker det kankse ner 12 flasköl på en helkväll, andra kvällar kan jag hulka efter 6-7 st..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-04-27 02:04
det beror ju alltid på, men är det så är det rövkrök. då snittas det väll en liter sprit, dricker sällan öl om de e rövkrök..säg 50-70 cl sprit på förfesten och sen 6-10 sexor på krogen, det beror helt på var man hamnar och om dom har favoritdrinken (jäger, malibu, lime, cola) annars blir de jäger&redbull rakt av...det är standard kvällen, annars har man ju både bättree o sämre dagar..men ja säger som plura, för var dag som går så har spriten allt svårare att frälsa mig
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-04-27 02:29
Jag blir påverkad på 2 stycken 50 cl's starköl. Men jag slutar aldrig förrän spriten är slut. Om jag dricker från 19.00 - 03.00 så blir det väl 8 st 50 cl's starköl, några svagare shots och 3-4 drinkar.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2008-04-27 03:38
Ok.

Nu har jag druckit 3 stark öl på burk, 2 glas rött vin och en äckel doolies glas. Känner mig  riktigt soft full.

2008-04-27 08:19
Först - dricker jag upp mina San Miguel (oftast 6-8 stycken) på förfesten, för att avrunda i att klunka Martini/fruktsoda & sedan dricka upp tjejens X-cider/Bacardi i brist på annat och för att snabba på avgången mot krogen. 

Väl på krogen spårar ofta mångt och mycket ur. Starköl blir mer starköl & shots och helt plötsligt har jag en alkoholläsk, cider eller random drink i handen på dansgolvet. 
Alltid med humöret uppe. 

Sen hittar ni mig utanför er favoritkrog med ett halv kg tobak rökandes. Fast att jag egentligen har astma och inte röker .. Shit happends .. 

Jag känner ofta inga problem i själva hinkandet, tills man är på sin hemfärd. Taxi eller när man stegat in i lägenheten.. Lagt sig i sängen tex, då hela världen snurrar runt och man tänker: Oh shit, jag kanske drack för mycket .. 

Brukar avslutas med att jag hämtar en liter vatten/mjölk & klunkar i mig som kompensation för bakfyllan man vet kommit när vaknandet sakta tar fart .. 

Dagen efter: Minnesluckor. Låg energi. Seg/Trött - Bakfyllebajsar som en häst - Ångest. 
Dricker mängder med vatten för att försöka få bort avsmaken man har. 

Magen mår som en Hawaii-Livräddare på en Finlandsbåt med halva priset i baren..  
Täcket & lakan och diverse sängkläder luktar Pecka efter rökandet och allt jobb njurarna haft att stå i under natten. Svetten klibbar sig fast och man stonkar sig ut till duschen. 

I huvudet går ramsan "Jag  ska  aldrig  dricka  igen" och inom några timmar i solen, när man ätit och druckit så kroppen fått sin vila så ringer telefonen och man planerar redan nästa resa i alkoholens underbara värld. Eller beskrev jag min Fre-Lör? Vem vet... 

Mer än att det är en enkelresa till samma ställe varje gång.. 
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2008-04-27 12:33
6-8 st 50cl går iaf. ner. brukar bli mer när man väl kommit ut och det slutar ofta i en vrålfylla
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2008-04-27 13:15

En halvliter Jäger och 15 bärs, sedan är det fan blackout alltså.

Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2008-04-27 13:42
8, 9 öl.. tar nån shot ibland också, dricker vanligtvis inte starksprit, men nån shot brukar det bli..

2010-12-26 08:27
Till o börja med så vill jag säga att jag är 27år och väger 120kg, så jag är inte späd någonstans (eller jo i hjärnan lite kanske =)

Jag dricker inte öl, utan bara 40%-ig sprit (har inte lärt mig uppskatta öl än, men det kommer säkert), så om jag vill bli lite dragen så sveper jag 3-5 dl rakt upp o ner. beroende på skick så blir jag glad i hatten, men gör inga större tabbar.

Vid 7-8 dl, så börjar jag få små minnesluckor, men gör fortfarande inte superdumma saker. ramlar inte något o sånt, så det är jag glad för, men jag gillar att börja slå på saker, (dörrar etc) så dagen efter har jag blåmärken på knogarna och i handflatorna.

1l+ har jag inte testat än, men lovar att återkomma den dagen jag känner mig ensam o deppig!

Take care all! /abe

2010-12-26 09:42
i och med att jag knappt dricker överhuvudtaget, tror jag varit full en eller högst två gånger senaste året, och att jag gått ner en del i vikt senaste halvåret, så tror jag inte jag tål så värst mycket alls.

skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-12-26 13:09
23, 75kg, 170cm
50-60 cl vodka (alt. morgan) under förfesten
8-12 cl vodka (alt. morgan) på klubben
4-5 cider på klubben

Jag har en tendens att dricka som en bottenlös brunn när jag väl nått en viss "gräns".

2010-12-26 14:38
Blir väl en 6-8 öl och oftast 2 shots samt en-två whiskey på det.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent

2010-12-26 15:53
jag dricker inte alkohol, jag lyssnar på hårdrock.

2010-12-26 16:00
Blir konstig fråga.. Tar ett par öl liksom. Hur mkt jag "tål" är inget jag utforskar särskilt ofta. Men tråden utgår väl från att folk ska ut på svennefylla och hälla i sig tills de däckar, ;)

2010-12-26 17:24
Inte mycket alls! Dricker inte öl utan brukar hålla mig till drinkar istället...hehe.
Rappare

2010-12-26 21:37
Öl; Sofiero 50cl 8-12 st.
Sprit; Valfri, 35 ml.

Blir oftast 6-8 öl och en flaska Solbacka, sen ute på krogen kanske två öl pga plånboken.
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-12-26 21:58
Vet inte hur mkt jag tål egentligen, men sist jag blåste då hade jag 2,5 i promille och stod på benen. :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-12-26 22:25
Varierar oerhört, mellan 3-4 liter öl på en förfest och sen oftast ett par öl/drinkar ute+vanligtvis en 2-6 shots.

En sjuttis räcker vanligtvis till 2 förfester.

Någon gång drack jag en sjuttis på en timme, följt av en halv flaska skumpa en halvtimme senare på krogen, där är nog någon form av gräns för mig åtminstonde.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-12-26 22:30
Hade min fattiglappsperiod också när man drog 10 älg till förfesten

2010-12-26 22:38
Nu blir det jävligt mycket kommentarer efter sig här, men jag ville bara tipsa alla vackra människor om purple fuck.

6 cl sambuca, 6 cl tequila, ner med ett sugrör i sambucan, börja sug och häll över tequilan i glaset samtidigt. Mycket bra.

2010-12-26 22:47
allt mellan tio och tjugo små burkar öl

2010-12-26 23:26
på förfesten brukar jag dricka ungefär en halv 70cl och kanske nån shot eller så kör jag på whiskey o lite öl.. Sen på krogen blir det oftast 1-4 gin o tonic kanske 1 whiskey, 1-3 shots och lite andra groggar. Slutar oftast med att jag blir för full :p
Young gunna married to the streets no wedding ring

2010-12-27 00:33
jag blir dragen på en öl hahahahahhaha

Rappare

2010-12-27 04:54
Dra upp en två år gammal tråd? Varför inte.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Producent

2010-12-27 13:59
Bra tolerans, men inga mängder man räknar...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2010-12-27 16:17
runt 10 eller tolv 50cl burkar på hemma fest óch lite sprit på det om det bjuds

2010-12-27 18:05
0 cl
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2010-12-27 19:08
0 cl, ska börja dricka vatten istället
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-12-28 11:22
Haha shit va olika folk är. Palla inte läsa hela tråden men Jackvegas verkar va en törstig jävel ialf. Gillart!

Jag börjar hålla låda på en stor stark jao. Dricker mycket. Gillar vodka. Gillar dunkar.

Skulle vilja ta ut många i tråden till skarpan o booga ut den haha.

Skulle va soft o nöja sig med 5-8 stor stark per kväll, som när man var 18 år typ. Men det går ju sällan... aldrig..

2010-12-28 14:15
I Onsdags blev det på ett ungefär;

3 öl hemma

och resten ute

10~ Menta shots 4or
2-4 Fernet shots 4or
4 hot-shots
4-5 White Russians 6or+
3-5 öl 50cl
1-2 cider
1 tomtegrogg
1 konstig drinkjävel

ja på ett ungefär

Kom till krogen vid 23.00 slutade vid 02.00, ölen hemma var bara soft.. hade inte en tanke på utgång.
Rappare

2010-12-28 16:18
Är rätt duktig på att hinka åtta nio öl på krogen. Några glas whiskey och nån shot.

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"