|
|
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Fetaste svenska hiphopvideon någonsin
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
|
|
|
nån schysst själ som kan berätta för mig hur man länkar så att man får fram den tjusiga gråa spelaren?
|
|
|
lägger upp det såhär istället! Här är mitt bidrag härhärhärDonut din remix va tung!
|
|
|
PortZebie - Jag tar på mig det där med dagarna. Skicka in så lägger jag till dig.
My Best Friend Is My Grind
|
|
|
|
|
|
Riktigt kul att lyssna på alla remixer, har inte varit inne på whoa på evigheter. Kul att folk är riktigt duktiga, bra för svensk hip hop. kolla in min remix: Länk till http://www.myspace.com/adamwassrin lite grajmig annars är min redan inskickad som mp3:a, så den bör komma upp automatiskt senare. peace!
www.myspace.com/calleochadam
|
|
|
Aha, skumt det där med dagarna. Skickade också in min remix igår kväll, kom den med Mr MBFIMG? ;)
|
|
|
Wassa - Den är med. Endast på grund av mitt bidrag!
|
|
|
Jag tror att jag inte kommer hinna få upp alla bidrag tills 8 ikväll. Detta pågrund av att det är så SJUKT många som skickat in sitt shit. Jag håller er uppdaterade.
|
|
|
Man tackar :)
|
|
|
hur många remixer kontra webcam shows kommer med då?
http://www.kalvinhiphop.com
|
|
|
|
|
|
Lilli - det är ungefär 50/50 - Rooftop håller på att ladda upp alla remixes just nu. Jag laddar upp filmer, men det går som sagt långsamt. Ca 15 minuter per film och 30 filmer kvar.
|
|
|
|
|
|
Verkar som att nivån på musiken på Whoa verkar ha fått ett rejält uppsving sedan jag var här sist.
|
|
|
MBFIMG
Har Min Remix kommit fram? :)
|
|
|
EssBeats - Den har kommit fram..
OBS OBS OBS OBS OBS!!!
På grund av det otroligt stora intresset för denna tävling kommer fortsättningen tyvärr bli försenad. Det kommer vara helt omöjligt att få upp så här många filmer från endast två datorer.
Jag hoppas ni förstår och ser fram emot att skiten snurrar igång vid 20.00 -
|
|
|
kom min video fram
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
börjar bli lite otålig :)
|
|
|
kan man bli uppdaterad vad som händer lite oftare?
|
Moderator
2009-10-16 22:49
|
Thomas skulle ha släppt alla klipp klockan 20.00.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce Och checka: http://www.innuce.nu
|
|
|
|
|
|
Synd att man missa detta :(
|
|
|
|
|
|
blir de av idag eller imorn?
|
|
|
Som sagt. 20.00 imorgon. Helt omöjligt att få upp så här mycket material på så kort tid. Vi hade beräknat tiden till ca 50 bidrag sammanlagt, men det är som sagt mer än hundra inskickade.
20.00 - Lördag! <<< That's the new time!
Åter igen, jag ber om ursäkt. Det är inte mitt fel att den Svenska hiphopscenen är mer levande än någonsin.
Husselhoff.
|
|
|
Jag säger detta för alla som deltar, som inte kommer vilja protestera pga risken att sänka sina chanser att vinna.
20:00 ikväll?! jag antar att folk väntade sig att det skulle hända igår natt. Den dåliga beskrivningen om deadlinen, undantagen för dom som var sena, den dåliga ursäkten och faktumet att partyt kommer ske imorgon är bara en bunte oprofessionella moves, helt ärligt, skärp er!
Ni som inriktar er i business borde vara bekanta med begreppet "svinn", alltså en förväntad diff som kan förekomma i diverse arrangemang ifall något går fel, har ni inga såna rutiner? Här har ca 100 pers (!) lagt ner tid o själ på att marknadsföra ERAN musik!.. det minsta ni kan göra är att hålla en tid! nä fuck detta, jag e nyvaken o bitter, men om ni ska hålla en tävling (som förövrigt har ett korkat poängsystem) så får ni fan göra det med någon form av värdighet..
Jobbet väntar, hejsvej!
|
|
|
Eyelem - Tack för supporten! Kul att du diggar det vi gör.
Filmerna är på väg upp!
|
|
|
Några av de bidrag som kommit upp hittills är Rob Muana, NuMessiah, Sam-E, Alibi, Frispråkarn, Gomse, Mexxi, Lil Kevs, Thom Gentry, TayTay, Stockholm Boogie...
Det ska bli sjukt kul att se/höra vad ni tycker.
|
|
|
Nu även uppe: Burim Rama, Sergio Dahlqvist, Gomse, Dafne, Olli Peks, D La Kaye, Sadiiq...
|
|
|
Locksén, Castor P, Haaris & Wallin, Jah Rhythm...
|
|
|
word Eylem
vadå Som sagt. 20.00 imorgon??? Vilket skämt, kan inte ens erkänna att ni missade skriva det
undra hur många som stannade hemma igår för att ruttna framför datorn helt i onödan.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|
|
|
tycker oxå att ni borde vart mycket hårdare på deadlinen, så hade ni inte haft 50000 bidrag heller att lägga upp... villket sen skulle bidra till att ni hann lägga upp allt i tid
Eylem P25 WORD!!! segt att du inte fick ett ordentligt svar dock
|
|
|
Man kan ju fortfarande se dessa tävlingar som i en Beta-fas. Dom kan inte vara felfria från början. T.ex efter förra tävlingen så ändrades poängsystemet och det ser mycket bättre ut nu. Dock kan nog allt fin slipas lite på. Att det tar tid nu tycker jag bara är roligt, som sagt man får veta att svenska hiphop-scenen faktiskt lever.
Take care alla där ute! Och bra jobb MBFIMG, keep rollin'
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
|
|
|
stört bra prispott! Må bäste man vinna =)
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
|
|
|
här är min remix, dock försent för att medverka :( fler såna här tävlingar mbfimg!
|
|
|
Isofu - Det skrevs redan tidigt på dagen igår att vi ändrade till 20.00 idag.
|
|
|
Men slutat gnälla...
Tycker snarare att det var logiskt att ändra deadlinen då formuleringen av den var något otydlig. Dessutom ligger det ju i deras intresse att få in så många bidrag som möjligt= bättre promotion. Deras pengar/tid som är investerade inte dina/era. De som sätter reglerna.
Wizdom: håller med dig ang. den svenska hip hop scenen, kvaliteten har höjts sjukt mycket sedan jag var aktiv här senast (var väl en 4-5 år sedan minst).
|
|
|
Wisdom - Tack för stödet! Det är såna som dig som svensk hiphop behöver.
|
|
|
Adam - Tack för stödet! Long time no see.
|
|
|
Det skrevs redan tidigt på dagen igår att vi ändrade till 20.00 idag.
var? det enda jag ser är "Jag hoppas ni förstår och ser fram emot att skiten snurrar igång vid 20.00 - "
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|
|
|
isofu - Gilla läget. Grejerna kommer upp vid 20.00. Chilla ned, gör något annat och kom tillbaka då. It's all good. No need to stress.
|
|
|
Awal, Kalvin, Ji-Men, Änglalik uppe.
|
|
|
Massvis med feta remixes på ingångn ppls, dessa producenter ligger redan uppe: Ruu, Chef Boy Dee, Namakemono, Dundermannen, Leontin, Dynamo414, Adam Wassrin, Charlie, Pape Plummer, NittioFyra, Max I Million, Javz, Fredrik Nordeman, Pajozo, A.M., Machete, Kachaibeats, Jah Rhythms, Juiz af Ta-Fatt, Mindcontrol, K.J. of State Crown, Baboo, Bonanz, Cekic, Chimaru, D.Isaksson, Ess, Nino...
-Roof
wwwDJRooftop.com www.MyBestFriendIsMyGrind.com
|
|
|
Detta kommer bli historiskt! Jag tycker bara att det är grymt att det är försenat om anledningen är att det är mycket folk som skickat in bidrag.
MBFIMG - Ni ser till att Svensk hiphop lever! Ska bli kul att höra Dafne, Rob Muana, Frispråkarn, NuMessiah.
|
|
|
Det är lite överdrivet mycket hat här inne till förseningen. Jag blev också lite bugged out eftersom jag hypeat upp folk inför 20.00 fredag kväll och sen när klockan väl slog stog jag utan nåt att komma med. men det är bara skaka av det, ingen big deal..
Min remix har i alla fall redan snurrat inför mer än 1000 pers på matchen mellan örebro-sundsvall i basketligan igår kväll. tycker jag borde få bonuspoäng för det =P
Ska bli kul att se vad folk kommer med, speciellt produktions sida. har noll koll på mina svenska producing peers!
|
|
|
Var ligger dom nånstans? kan inte hitta
Ledsen musik: http://soundcloud/valutan Fin grafik: www.joellindberg.webb.se
|
|
|
|
|
|
är chimaru en annan beatsmed, eller har ni stavat fel på mitt namn? :D
ska bli kul att höra allt!! men rösta på mig kära lyssnare!
|