|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Brejkish P20 Haha låter bra. Vad hette du på svu när det begav sig förresten?
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
|
Promotor
2009-08-21 17:49
|
madmonk: Minns du vad jag hette på svu? Minns inte själv ^^
|
|
|
optimistisk du hette whatevva eller nått. Och tro inte att jag kom ihåg det ab egen maskin, har som sagt några gamla battles sparade i en mapp.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
|
|
|
MadMonk: var ju inte igår sidan låg uppe så har glömt av vad jag kallade mig för på svu :/
www.qweety.nu
|
Promotor
2009-08-21 21:44
|
madmonk: jofan de stämmer nog :p kom på nu att jag även kallade med unknown_seNICKNAME höhö! Syns imorgon!
|
|
|
Haha jag minns de flesta användarnamn faktiskt. Säger en del om hur tragiskt mitt liv är. Men jag hade mycket kul på svu. Förslag: Finns det möjlighet till ett forum med? inte lika avancerat och innehållsrikt som whoa. Men kanske något blandat forum och något musikforum etc etc. Så det blir lite mer communitykänsla.
|
|
|
MadMonk: Självklart så ska ett forum finnas, håller på med ett i skrivande stund men får lite sql-errors än sålänge :P Forumet kommer vi begränsa, låt oss säga att det kommer finnas 5-6 forum + ett "övrigt forum".
Men sidan ska diggas av användarna som kommer hänga på den, så jag låter er bestämma :) 5-6 forum, vad vill ni ha för forum?
www.qweety.nu
|
|
|
Inom snar framtid (Så fort vi kommit på ett bra namn till sidan) så kommer ni kunna registrera konto på sidan ( OBS: Ni kommer dock inte kunna logga in ).
När ni registrerar ett konto på sidan, så kommer ni få nyhets mail hur det går med sidan och vad som händer. Och när sidan är färdig, och beta-versionen släpps så kommer ni få ett mail med aktiverings-länk, sen är det bara att aktivera och hoppa in och se glada ut!
Låter det tajt? :)
www.qweety.nu
|
|
|
Det låter tight som fan.. Men jag tror fortfarande på brrrraaapp.com (med reservation för ändring på antalet bokstäver)
Sen vill jag varna er för mina vapen a.k.a ord.
Blunted in stockholm
|
|
|
Sorry för dubbelpost, men wordwar3 var annars ett asbra namn,.
Blunted in stockholm
|
|
|
ser fram emot att betan släpps! och kul att ni har tagit er ann jobbet.
|
|
|
Kul som fan att sidan tycks gillas!
Som Optimistisk säkerligen sa till er som var på Whoa träffen igår - så ställer JBN Media upp på att sponsra sidan med Server & Domän (Det blir alltså inget jävla .tk )..
Det som behövs nu, är ett NAMN! När namnet är på plats, så kommer det vara full tillgång till att registrera sig på sidan! Funktioner för att registrera, aktivering och allt är redan fixat. (Om ni inte läst tidigare inlägg så upprepar jag mig - ni kommer kunna registrera er och få nyhets mail, ni får ett aktiverings mail först när betan släpps ).
Ni kommer även på "inloggnings sidan" som ni kommer att kunna gå in på, följa en liten "update blogg" där vi skriver rätt ofta men kortfattat vad som händer - nyhetsmailen kommer bara skickas ut max 2 gånger / månaden :)
KOM IGEN KOM IGEN WHOAAA !!! VI NEED A NAME !!!! Posta förslag! Själv funderar jag så mycket så att hjärnan exploderar av överhettning!
www.qweety.nu
|
|
|
|
Promotor
2009-08-24 19:01
|
brejkish! Tycker vi spikar namn ikväll! Ringde dig men kom inga signaler! Riiing
|
|
|
Brrrraap.com WordwarIII.com Thissomebattleshit.com Wordisbond.se (personlig favorit) Upinthis.se Wegotsplashers.com Cypherism.com (förmodar att ni kommer ha det med?) Keystyle.se
Alla förslagen på dommännamn är lediga.
Blunted in stockholm
|
|
|
Du glömde skriva mitt förslag...
SLAGLINA
|
|
|
OptImistik: sorry, har kaffe hemma så de e bara att springa hit så diskuterar vi om namn och kommer fram till nått o sen släpper vi registreringen så folk kan regga sig :)
(självklart kommer vi bland annat diskutera om förslag som postas i tråden ).
Kan säga (utan att väcka förhoppningar om att sidan släpps nästa vecka) att vi kommit sjukt långt!
www.qweety.nu
|
|
|
jag är sugen :)
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
|
|
|
Funderar på att fixa en nerbantad mobil/iPhone version lagom tills full versionen släpps :)
www.qweety.nu
|
|
|
göttmos med en sån här sida jag är lätt på och hjälper till ifall det är något, ska bara försöka klura på något namn också :)
|
|
|
vore najs om ni har me en sida där ni recenserar massa svenska hiphopsläpp! kan själv tänka mig hjälpa till med det då jag gillar att skriva och lyssna! eller vad tycker ni?
|
|
|
Neee, på den punkten har vi whoa!
Blunted in stockholm
|
|
|
vad recenserar whoa? :O
|
|
|
Detta låter ju hur fett som helst! kan bli riktigt stort... har ni bestämt namn en?
|
Promotor
2009-08-27 11:03
|
Friggan P20 Vi har tänkt på det faktist.. Men som gussti sa: "på den punkten har vi whoa".. Men då tänkte vi att vi kanske kan ha exlusiva netplay-släpp/intervjuer/Recensioner med mindre artister som i dagsläget inte har möjlighet att platsa på whoas startsida! Jag tycker det finns en hel del guldkorn i "vår audio" så idén är inte omöjlig! _______________________________________________
Både jag och brejkish känner att det inte är vår grej att skriva stora spalter om allt och inget, så vi kommer säkerligen handplocka skrivbent o liknande så snart som sidan är uppe! Vi har redan fått in en hel del förslag på intresserade skrivbents/admins/moderators...
Känner ni att ni på nåt sätt kan bidra till hemsidan så får ni självklart skriva i tråden eller PM, så vi kan ha er i åtanke när det blir aktuellt!
Kul att ni håller igång tråden, och ni får hemskt gärna sitta och knåpa på lite mer namnideér! Alla är jättebra, men vi har inte fått den där "NICE!" känslan riktigt än!!
|
|
|
PRINTSCREENJapp, då var det dags att släppa en liten förhandstitt =) Som ni vet, så är sidan under uppbyggnad. Jag och Optimistisk startade bara en battle mot varandra för att kunna ta denna print, i vanliga fall så kommer den lista senaste 10 pågående samt 10 senaste avslutade battles på höger-sidan. Men just nu finns det bara en enda battle ( den ni ser på printen ), därav att högersidan ser tom ut. Alla åsikter är välkomna! Positiva som negativa! Vi jobbar på sidan så mycket som möjligt för att NI besökare ska trivas! Så alla åsikter uppskattas! Nu när en print är släppt vill vi att kommentarerna rullar på för fulla muggar ;)
www.qweety.nu
|
|
|
Optimistisk P20 det var exakt det jag menade. Att ni kunde skriva om duktiga osignade rappare, men såklart även om de lite mer etablerade ifall ni väljer det.
Brejkish P20 tycker det ser riktigt bra ut än så länge!
|
|
|
Jag tycker det ser fint ut, dock borde det vara större mellanrum mellan "skrivrutan" och texten.
Nu ser det utsåhär;
|jag tycker si.
Borde vara;
| Jag tycker så.
Hajar ni vad jag menar, ganska svårt att förklara..
Slutligen tycker jag att dom som skriver/ efter sina rader borde straffkn*llas. :)
Blunted in stockholm
|
|
|
Friggan P20: Tack så mycket, riktigt kul att höra att det gillas :)
Gussti: Förstår exakt vad du menar, detta är redan fixat på många sidor men inte alla, så när beta versionen släpps så kommer detta vara fixat på alla sidor :)
------------------------------------------------------ 12st har kollat på bilden, men två kommentarer totalt - tycker det känns rätt tråkigt tyvärr. För att bygga en trivsam sida så behöver vi kritik och respons på det vi arbetar på, så även om den ogillas så är kritiken viktig, själv är jag nöjd med upplägget, menyerna går utöka hur mycket som helst utan att det tar någon vidare plats, vänster-sidan där ens "egen" information samt förfrågningar osv finns och är fullt synlig hela tiden, höger-sidan där senaste battles och forum trådar listas osv.
Känns som detta är något som kan bli riktigt bra, men med kritik och respons på arbetet kan det bli bättre!
Har scriptat dag och natt på detta, som jag sa till Optimistisk igår när vi var ute och rökte: - För varje gång jag skriver en <?php-tag så känns det som mina fingrar blir 1mm kortare.
www.qweety.nu
|
|
|
Ser jävligt fett ut!
Dock så är "forumstrådar" särskrivet i högra menyn och sedan tycker jag att man borde kunna fixa lite olika typsnitt/storlekar/färger på grejerna i vänstra menyn då allt blir väldigt rörigt om alla grejer (förfrågningar, besökare, mail osv) ser likadana ut.
|
|
|
Sidan ser fet ut, riktigt nice, räkna med mig när ni lägger upp sidan!
Dock känns det bättre (kanske bara vanesak) att ha kommentarrutan under alla kommentarer för det är ju lite jobbigt om man ska läsa inläggen och sen kommentera, upp och ned. I och för sig så kanske man inte läser inläggen så värst på en battle, vad vet jag.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
|
|
|
jeppehehe P19 Tackar för konstruktiv kritik :) Hur menar du med särskrivet?
Ang vänster menyn så kan det nog ligga en poäng i det, ska se om det går förbättra på något snyggt sätt så det inte blir så "allt i ett" :)
mattheew Ang kommentarer på en battle så listas nyaste kommentaren högst upp och äldsta kommentarer sist. Tror själv att det är bäst så ( så man uppmärksammar nya kommentarer på direkten ), eller vad tycker du? ------- Tack för att det börjar rulla kritik som faktiskt kan hjälpa oss att förbättra sidan innan beta-släppet :)
www.qweety.nu
|
|
|
den vart ju as bra Brejkish
|
Promotor
2009-08-28 13:56
|
Tjock nice att ni diggar, och vi uppskattar all sorts kritik ni släpper! Det gör mig riktigt glad att det finns "utomstående" som håller sig uppdaterade i vårat projekt, och försöker hjälpa oss så bra som möjligt! Jag hoppas på fler kommentarer ang. den nya printscreenen och ni ska veta att vi jobbar på det hela tiden!
|
|
|
med särskrivet menar han att det stod skrivet "forums trådar" på bilden.
Blunted in stockholm
|
Promotor
2009-08-29 01:16
|
När man scriptar som en idiot så blir det ofta felskrivet på många ställen då man fokuserar på kodningen, som ofta även påminner om engelska språket, där blandannat kan språket spela ett spratt.. Det kanske inte kan tas som en logisk anledning.. Men det är det, för den som kodar.. Självklart ska allt skrivas/stavas korrekt när sidan publiceras, men i detta fallet var det självaste designen/upplägget vi ville framhäva.
|
|
|
Som Optimistisk säger, satsar på att få allt att fungera och stavfel / grammatik fel går man igenom sist av allt :)
JBN Media AB har nu publicerat våran server, dock utan domän då vi inte vet vad sidan ska heta ännu. Arbetar på utsidan för fullt nu, och snart kommer vi eventuellt släppa IP till servern så ni kan registrera konto.
Anledning till att vi tänker släppa IP-adress till servern redan innan namnet på sidan finns, är för att ni kanske får en bättre uppfattning av sidan och kommer på lite nya namnförslag.
Inom en månad eller två så kanske några lyckligt lottade personer får sitt konto aktiverat en vecka i förväg som beta-testers innan vi släpper beta-versionen för alla. ----
Den konstruktiva kritik vi fått på hemsidan har vi arbetat på och förbättrat, och tack vare er konstruktiva kritik så måste jag säga att sidan blev mycket bättre, så stort klapp på axeln för konstruktiv kritik!
www.qweety.nu
|
|
|
Svu.. hoho! Den togs inte bort 06 utan 04/05 väl ?.. Längesen nu i alla fall.
onthegrind.com ? kan funka med att sno namn...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
|
|
|
hiphoplives.com
sorry dubbelpost.. jag tror jag suger på detta.
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
|
|
|
Länk till http://kbattle.zajt.se/Ni kan registrera er nu, obs dock att hela utsidan inte är färdig så den kanske ser lite tom ut här och där :) Ni som registrerar er nu kommer alltså inte kunna logga in, men ni får ett Aktiverings-mail till er epost ni använde vid registreringen i samma sekund som beta-versionen släpps - ni blir alltså dom absolut första medlemmarna på sidan! -- Ang namn, uppskattar verkligen att flera av er skjuter fram nya förslag, men som Optimistisk tidigare sagt: Har fått bra förslag, men inte riktigt de där "WHAA, fan vad nice".. Nu kanske ni kan komma med bättre namn förslag ;)
www.qweety.nu
|
Promotor
2009-08-31 14:43
|
|
|
|
Vi döper det väl ändå inte till battlezone?
När börjar ni ta emot ansökningar angående moderatortjänster och dylikt då?
Ser riktigt fint ut i övrigt, redan registrerat mig. :)
Blunted in stockholm
|
Promotor
2009-08-31 16:07
|
Gussti nej självklart ska det inte heta battlezone.. Vi överväger fortfarande namnideér och vi hoppas ha fixat det snart! Ser att du har registrerat dig, och du får ett mail så fort sidan rullar igång ;) pz
|
|
|
Optimistisk ! Mitt förslag bör vara bra tycker jag i alla fall. OnTheGrind.nu/com .. Sjukt fett!
|
|
|
GhostfaceKillah bra namn men tycker det påminner lite för mycket om mbimg?
|
|
|
dessutom passar det ju inte in what so ever.
Blunted in stockholm
|
|
|
har också gjort det! taggad inför starten, hoppas det inte dröjer allt för mycket(:
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
|
|
|
Nä jag gillade inte designen alls.. Tyvärr så föll det inte i smaken..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
|
|
|
Nice! Då var man reggad :)
|
|
|
madMonk - vad är mbimg för något? .. kommer från chords on the grind snarare..
gussti - ,,|,,
|