I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Exportera film i Adobe Premiere

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-02-26 22:51

Exportera film i Adobe Premiere

Hur gör man och vilket codec ska man andvända? Har testat hito ch dit i snart en timme och antingen blir min 3minuters film 700Mb stor eller så blir den ca 20Mb obrukbar.

Så fort jag får ner filmen i storlek så blir den grötig och allt flyter ihop.

Jag har ingen forumsignatur.

2004-02-26 22:54
ändra ljudet till MP3 också..Wave är stort =)

Använd DivX eller Xvid.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2004-02-26 23:33
Ljudet är mp3 från början.. =)

men det går iaf inte att välja mp3

2004-02-26 23:38
hmm ok! Längesen jag använde Premiere. Använder Vegas =)
Där kan man välja ljud-källa iallafall.

Men som sagt, använd DivX eller XviD eller något annat om du föredrar det.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2004-02-26 23:38
Btw..storleken har väldigt mycket med storleken på ditt projekt och FPS'en att göra har jag lärt mig =)

2004-02-26 23:40
okok.. Har vegas också (som jag naturligtvis har licens för) men har aldrig testat det.. är det enklare att andvända? Klippa och klistra lite bara

2004-02-27 00:09
Jag tycker det är enklare och det drar väldigt mycket mindre kraft av datorn och du behöver inte renda varje gång du vill se hur en effekt blir.

2004-02-27 02:01
Hmm kan inte välja quicktime =/

2004-02-27 11:04
jag klickar på export-> movie-> sen klickar jag på settings och väljer där..

Advanced Windows media eller quicktime finns inte med iaf så jag fattar inte riktigt hur ni gåt tillväga

2004-02-27 11:12
vad ska du ha rullen till? Ha på datorn el. skicka till folk via nätet? Det bästa, ur kvalitets synpunkt, är nämligen att skcika tillbaka filmen till DV-kameran.
Vilken version av Premiere har du? Kan vara så att den är för gammal.
Brukar även gå att exportera till RealMedia, kanske världens jäkligste format, men kvalitén blir hyffsad och plats tar den knappt!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2004-02-27 11:20
Inte jag som har filmat så någon kamera har jag inte. Ska mest skicka den till polare på skoj =)

V7,0 Har jag

2004-02-27 11:55
Kolla Adobes hemsidan å se om dem har några plug-ins att bjuda på!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2004-02-27 13:09
PKK P20 Kanske det men det är ändå snabbare och smidigare än Premiere.
Vegas tar inte minnnet föräns man börjar spela filmen och även då går det inte slött och jag har gjort filmer som är ca 40min och istort sett fulla med fadningar och effekter.

2004-02-27 13:49
Ett problem som nästan alltid blir när man exporterar filen till DIVX eller XVID i Adobe premiere är att det blir streck varje gång någonting rör sig på bilden.. Detta på grund av att det saknas information mellan bilderna i filmen (svårt å förklara).
Jag föreslår att du gör om till MPG istället.
Jag och en kompis satt en hel dag och provade oss fram och till sisst kom vi fram till att MPG ger det bästa och minsta resultatet.

Välj att du ska rendera till Video CD (VCD)..
I menyn som då kommer upp väljer du bara VCD inte SuperVCD
eller DVD.. Då händer det samma sak som med DIVX filerna.

Det enda problemet när man renderar till MPG är att man ej kan redigera en MPG fil i efterhand.

lycka till