I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min dator är trasig!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-04-13 16:24

Min dator är trasig!

Jag skulle behöva lite hjälp.

Jag har en:
AMD 1800+
ATX moderkort
256 Ram
80 Gb Hd
Geoforce MkII grafikkort
Nätverkskort

Och mitt problem är att min dator har dött.

Lite bakgrundsfakta är väl att jag är en sådan människa som sätter på datorn på mornarna och stänger av den när jag går och lägger mig. Har haft datorn i ca 1 år. En dag så slog jag på den och gick till skolan sedan när jag kom hem så var datorn helt stendöd. Den gick inte att slå på utan när man trycker på knappen så går den bara inte igång.

Det jag har testat:

Öppnade nätaggregatet och kollade säkringen som var hel. Lyckades också komma åt ström och jord i nätaggregatet så min jordfelsbrytare slog till och allt ström i min lägenhet försvann. Detta visade att det finns ström i nätaggregatet.

Testat att kortsluta de två små pinnarna som Av/På knappen är fästa vid för att se om det var bara knappen som var trasig.

Har också köpt ett helt nytt aggregat och satt in i min burk men den vägrar att fungera. När man trycker på Av/På-knappen så rycker fläkten (på aggregatet) till 1 cm och stannar sedan.

Vad har hänt med min dator? HJÄLP!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.