I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Virus och bild-problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-07-06 19:11

Virus och bild-problem

nu är det så att min kära "huvud-dator" saknar en kylare så jag får använda mitt gamla AMD-system.

jag antar att jag har virus på den här med tanke på masken som spred sig rätt lagom mycket på min dator för bara 2 dagar sen, ungefär och hur det har betett sig i allmänhet.
t.ex. så kan jag varken installera Norton Antivirus eller F-Secure antivirus. den klagar över någon dll-fil som saknas och att någon "ccApp" eller någon annan fil med liknande namn saknas.

någon som vet hur man ska installera ett antivirus-program som kan ta bort och fixa skiten? (Helst Norton eller F-Secure)


och nu till något annat. när jag är inne på blocket och även andra sidor så kan jag inte se bilder. på blocket är det verkligen ett störande moment eftersom bilderna på själva annons-varan inte vill visas. i både IE och Opera så verkar browsern tro att den visar bilderna.
någon som har någon idé?


ifall detta kan göra saken lättare utav någon anledning så kan jag skriva min datorkonfiguration:

AMD Athlon T-bird 1200 @ 1333 MHz
512 MB SDRAM (Kingston & Standard)
ATi Radeon 9800 med Catalyst 4.6
SB Live! 128 (med endast 1 fungerande utgång ;D )
2x IBM "Deathstar"-diskar

du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!