I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skärm + störningar?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2004-08-09 01:12

Skärm + störningar?

Jag har relativt nyligen köpt en ny dator, bara själva burken, har kvar den gamla skärmen osv.
Datorn är en AMD Athlon(tm) XP 2600+, 1.92 GHz, 512 MB RAM. Jag har ett ATI Radeon 9200SE.
Skärmen jag har är en Compaq presario MV700...

Och nu till problemet. Skrämen "flimrade" förut, när jag hade den under stereon, insåg sen att det var störningar från stereon som gjorde det. Med den gamla burken var detta inget problem. Nu så blir skärmen störd igen, men nu av en av mina högtalare, inte till datorn alltså, utan till stereon. Det blir grönt i en hörnet (vänster upp) och rött i det andra (höger nere). Är det någon som vet hur man kan fixa det här, utan att flytta på högtalaren? Vist, jag kan flytta runt högtalaren, men jag tänkte bara kolla om det finns någon annan lösning? Problemet uppstod nyss, jag har haft datorn intill högtalaren i ungefär en månad...

Någon som vet vad jag pratar om...?

"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"