I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Två grafikkort jävlas..

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-09-14 11:16

Två grafikkort jävlas..

Körde nyligen in ett radeon 9200 AGP och ett gammalt matrox mystique 4mb PCI i en p4 och lyckades med dessa få openGL att flyta över båda korten simultant.

Skulle nu testa i min Athlon 64 burk med ett geforce fx5700 ultra och samma gammla matrox, men skärmen/skärmarna svartnar när jag kommer in i windows.

Undrar om nån vet om detta kan bero på konflikt med drivrutinerna eller något annat?

Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2004-09-14 12:07
ditt moderkort kanske har problem med matrox-kortet..? nyare komponenter brukar ha lite problem med såna där äldre prylar... tyvärr.
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!

2004-09-15 01:04
hmm kan vara, men jag vill ju veta om det är värt att chansa på att kombinera ett Radeon 9200 PCI med mit FX5700 AGP eller om man ska köpa det vesäntligt mycket dyrare FX5600 eller PCX5900 PCI korten om man vill komma åt bra prestanda och openGL över flera bussar.. klurar som faen
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2004-09-15 20:15
jadu, det var en bra fråga faktiskt... ;) jag har inte en aning om den saken faktiskt. det är kanske om boogey eller chisel har nån aning. fråga honom, alltid värt ett försök iaf.

2004-09-15 20:17
"fråga dom" ska det stå :P är lite smått förvirrad just nu... sorry.