I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Irriterande problem med grafikkortet...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-10-08 14:32

Irriterande problem med grafikkortet...

Under de senaste dagarna har det uppstått ett problem med min dator som gör mig galen.

Det hela började med att jag bootar upp min dator, får en blåskärm som klagar på nv4_disp. Jaha, va fan nu tänker jag, bootar om och kommer iaf in i windows. Men nu blinkar skärmen oregelbundet. Börjar söka på nätet och hittar flera som har liknande problem men ingen lösning på problemet. Jag testar det mest grundläggande och, att installera de nyaste drivrutinerna för grafikkortet.

Fan så skönt tänker jag när jag bootar om och inte ser en enda blinkning eller blåskärm på resten av dagen. Sätter mig och spelar lite THUG2 på kvällen och det funkar fint.

Så vaknar jag idag och ger mig fan på att jag ska ta det där hidden tapet på los angeles banan och startar igång THUG2 igen. Bara för att upptäcka att grafiken hackar nåt enormt. Varje gång datorn behöver rendera nåt nytt så stannar allt. Likadant är det med andra spel och även google earth. (funkar i direct X, men inte i open GL)

mitt grafikkort är NVIDIA GeForce FX5200. Har nån nån aning om vad som kan vara fel så hjälp mig!

We run these streets like cops do red lights!