I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Streama dina mp3'or över nätet enkelt!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-03-13 10:05
Överfett, men detta är väl en gammal idé?

2006-03-13 11:52
blasta:

spelar väl ingen roll.. finns andra sätt att göra dehär på också, men detta verkar ju vara ett bra program så props till det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-14 10:15
ljudet i spelaren kunde dock varit lite bättre känns de som
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-14 11:11
Galet nice ! Big up ! =D

2006-03-14 11:16
det måste väl finnas fler sånna här program? känns som idéen poppat in i någons huvud förut... någon som vet?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-03-14 11:43
"AEAP: ljudet i spelaren kunde dock varit lite bättre känns de som"

Vibe Streamer spelar upp låten som den är... den gör inte om mp3an på något sätt. Skräp in skräp ut mao...
http://www.flickr.com/photos/creationrebel/

2006-03-14 11:48
sox:

nä faktiskt inte. Mp3an låter annorlunda genom spelaren än tex om ja spelar upp med winamp eller mediaplayer.

Det spelar ju roll vilken ljudmotor som används.

Så faktiskt är det inte så som du säger :)

En mp3a låter helt enkelt olika beroende på vart den spelas...

Och självklart skulle jag inte kommentera din spelare på någotsätt, att den var dålig, om det var skräpiga mp3or jag lyssnar på :)

2006-03-14 11:51
för övrigt underbart program.

Funkar felfritt.

Däremot gillar jag inte att man inte kan öppna en hel mapp utan måste dubbelklicka på varenda låt för att få in dem.
Playlist funktionen får jag väl ge mig på att testa sen.

Det hade också varit nice om man även kunde ladda ned låtarna :)
Men då blir det genast ett annat program..

2006-03-14 17:13
Rhetoric P21: Har inte sett något liknande program.

AEAP: Vore kul att få "låna" just den mp3'an och testa lite.. För jag har inte märkt någon skillnad på alla mp3or som jag har...

Du kan lägga till en hel mapp om du öppnar filträdet på vänster sidan.. Då ser du ett grönt plus på högersidan brevid alla mappen.. tryck på den så addar du hela skivan...

Det går att fixa en nerladdningsfunktion i Vibe Streamers inbyggda scriptspråk.. så är du lite händig kan du snickra ihop det... Men det är inget vi vill göra.
http://www.flickr.com/photos/creationrebel/

2006-03-14 17:32
som sagt, ingen speciell mp3a utan allt.
Inte konstigt om du inte märker skillnad, jag som har ytterst tränade öron hör iaf att nåt inte låter som det ska.
Det är alltså inget man stör sig på egentligen, men kände ändå att jag ville kommentera..

Kanske du kan testa använda mediaspelaren istället för flash?
Såklart försöker jag inte berätta för dig vad du ska göra. Bara lite input..

Hehe jag har inte den blekaste koll på programmering så jag får nöja mig.

Tack för ett fint program