I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mac OS på en PC???

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-07-27 12:26

Mac OS på en PC???

Tja jag vet att man kan köra Windows på dom nya mac-datorer.
Men kan köra med OSX på en PC, i så fall måste den va Intel Core Duo processor?

-----Softar ofta------

Klaga inte över min stavning, jag är DYSLEKTIKER!!.....

2006-07-27 13:42
har aldrig hört nån som har osx på PC men kolla på http://forum.macworld.se dom har nog koll på sånt
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2006-07-27 14:54
du kan ladda hem ett form av skin app som gör att din pc funkar som en mac typ allt ser ut och beter sig som en mac...

http://osx.portraitofakite.com/
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-07-27 16:28
varför vill du köra OSX på pc? varför inte bara köpa en MAC?
Du är ett lat stycke mat!

2006-07-28 00:12
för att vissa tycker pc e skönare än mac men OSX e skönare än windows/linux
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....

2006-07-28 07:27
för att vissa tycker pc e skönare än mac men OSX e skönare än windows/linux

Var kommer du att känna skillnaden om du nu kör OSX på en PC? ...förutom då att OSX inte kommer flyta på lika bra som på en mac.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-28 11:30
daviden P24

jag har OSX på min pc o det flyter lika bra som på mac... jag tycker bara att pc e skönare kanske sitter psykiskt vad fan vet jag... e det något och störa sig på egentligen?

2006-07-28 11:39
RealJoker

Stör mig inte, bara frågade vad skillnaden är och var :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-28 11:44
"du kan ladda hem ett form av skin app som gör att din pc funkar som en mac typ allt ser ut och beter sig som en mac.."

Haha, beteer sig som en Mac gör den ju verkligen inte. Det är bara ett skin och teman, ingenting annat.

Det enda den gör att få ditt Windows att visuellt likna Tiger, och det gör den hyffsat bra. Men flyter på och fungerar som en Mac gör den ju självfallet inte.

2006-07-28 11:48
Installerade det på min stationära Dell igår, och jag blev ändå glatt överraskad måste jag säga. Blev ju mkt snyggare än XP's original teman och utseende.
Mkt ambitiöst projekt, mycket som ser nästan exakt likadant ut. Men långt ifrån allt, och långt ifrån identiskt. Men imponerande.

Men det är ju fortfarande samma OS. Att tro annat är ju lite dumt.

2006-07-28 14:48
precis..det är ju bara ett skin..vill man ha the real deal får man allt skaffa sig en mac
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2006-07-29 12:04
hmmmm tack för alla svar......
-----Softar ofta------

Klaga inte över min stavning, jag är DYSLEKTIKER!!.....

2006-07-29 12:10
Jag tar tillbaka allting jag skrev om det där skin-appet..

Skitet började bugga som fan igår så jag fick avinstallera det.

2006-07-29 16:10
Ska väl gå att installera osx på alla nyare intel/amd datorer.
Problemet är väl att drivrutiner och nätverksdelarna inte verkar fungera korrekt och så.

2006-07-31 00:11
Bat jag använder det skinnet samtidigt som jag har en del OSX pluggar, drivisar, reg grejer etc etc.. och på min pc funkar det o ser ut som på min mac :P gäller bara att veta var man ska kolla

2006-07-31 10:16
Hur kan du ens säga att det funkar som på Mac? :S

Så du kan inte längre få virus? Adwares? Spywares? Datorn kraschar inte längre? Ditt filsystem har ändrats från NTSC till HFS+? Du har numera en Unix kärna? Minneshanteringen har blivit som på Mac OS X och inte Windows? Du har alla OSX funktioner som Exposé, Spotlight, Preview osv?
Du slipper gå in på kontrollpanelen för att avinstallera program, du kan bara slänga in dem i papperskorgen? Och alla andra tusentals OS X funktioner?

Kort och gott; Du har alltså fått ett helt nytt OS tack vare skinnet? :D

2006-07-31 13:19
vem har snackat om skinnet? eller enbart skinnet? :P

2006-07-31 15:00
Haha..

Så du menar att du har installerat ett skin, en del "pluggar", "drivisar" och "reg grejer" som du så fint beskriver det och helt plötsligt förvandlat din PC till en perfekt och fultt fungerande Mac? Yeh.. okey.. ;)

2006-07-31 15:35
RealJoker

Du är vad du heter? :D

Ne, men seriöst... berätta för oss undrande hur du gjort om ditt Windows till OSX :)