Det har funnits en tråd uppe tidigare. Grejen handlar om att du får en gratis trådlös router, mot att du delar ut lite av din uppkoppling, hastigheten du delar ut är valfri vad jag har förstått. Du kan även välja att ta betalt för att någon ska få använda din utdelade uppkoppling, men då måste du själva även betala om du vill surfa på någon annans uppkoppling. För att kunna surfa på någons utdelade uppkoppling så måste man först o främst vara registrerad på FON's "community" som då validerar vilken typ av tjänst du har (betald, gratis etc) och då blir det även klart om du får surfa gratis på någon annans uppkoppling. Det hela är en bra idé speciellt i större städer där det skapas så kallade "hotspots" med trådlöst internet, bra för den som är på resande fot eller bara passerar och vill ha lite internet för en kort stund. Nackdelen är räckvidden, jag har inte fått min router än men håller den generell klass på räckvidd så lär man istort sett campa utanför den som har uppkopplingen. Slut. Frågor? :P
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!