Jag är själv grymt nöjd med vista, nästan så nöjd att jag skulle kunna tänka mig att köpa det :S Skämt åsido så använder jag Vista Ultimate 32-bit då jag gav upp på 64-bitarsversionen snabbt pga brist på drivrutiner och att en jävla massa program jag måste använda helt enkelt inte springer under 64-bitars. Det jag stört mig på mest i Vista är alla förbannade tweaks man måste göra för att få allting precis som man vill ha det, men även där har ju Vista en fördel jämtemot XP där man knappt kan tweaka något öht. Annars måste jag säga att allt fungerar som det ska, min dator har stått helt solid och pysslat med allt från nedladdningar, stresstester och spelande i 1,5 månad utan reboot. Prestandan var densamma hela tiden och enda anledningen till att jag tillslut rebootade var en drivrutinsuppdatering :) Men vad gäller de riktiga baksidorna så är det ju bara att räcka upp handen och erkänna att man köpt alldeles för lite ram, Vista vill helt klart ha mer än 2gb. Sen vettifan hur bra det egentligen är på att utnyttja båda processorkärnorna på min AMD, verkar som att ena kärnan får göra merparten av slitgörat och den andra ligger obelastad mest hela tiden.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!