I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är min nya laptop för dålig för Vista?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-06-10 16:05

Är min nya laptop för dålig för Vista?

Hej.

Jag har köpt en ny laptop.. en såndär billig sak för ca 4000:-
problemet är nu att det är Windows Vista på den och det verkar som min craptop inte pallar Vista riktigt.. den laggar som fan och tar tid på sig som värsta datorn från back in the days..

jag kan såklar ingenting om datorer,.. men det står på ett klistermärke här:

Intel Celeron M processor 520
(1.6 GHz, 533 MHz FSB, 1MB L2 cache)
Intel Graphics Media Accelerator 950
512MB DDR
80GB HDD

o sen lite fakta om skärmen som inte är relevant, tror jag.

Vad ska jag göra.. jag blir galen på allt laggande o väntetider o shit!

Nån som har nåt tips om vad jag kan göra?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-10 16:39
det låter lite klent för att köra vista ja.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2008-06-10 18:18
fuck vista
ja goooomorron gomorron det e vejron i ottan nile city 105.6, vem är det jag tjötar med?

2008-06-10 18:27

Vad ska jag göra då?.. kan jag ta bort Vista på nåt sätt?.. jag har försökt, men utan framgång.

Eller finns det nåt sätt i Vista o ta bort lite "tuffa finesser" som tar kraft från den här datorn?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-10 18:54
Formatera och installera XP istället

2008-06-11 16:36
Om du prompt vill köra vista kan du stänga av aero (eller allt visuellt godis för den delen), indexeringen av C:, UAC och köpa mer RAM. Då borde det i alla fall bli aningen bättre.

Dock rekommenderar jag dig att göra som Rixton säger.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-06-11 22:56
rekomenderar dom inte 2 gig för vista ? i ram alltså.. han kör på 512 ? låter knepigt.. formatera och kör xp skulle ja råda dig..
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-06-12 11:26
låter ruggigt dyrt för den datorn. syrran köpte billig å fick mkt bättre saker i sin.

2008-06-12 11:43
För att svara direkt på rubriken - Ja, den är för dålig. Fattar inte att de ens säljer en dator med Vista och 512mb ram. Ofattbart.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-06-16 09:12
Haha, så galet dålig dator för de pengarna. Returnera den om du kan. 2gb är att rekommendera för burkar man tänkt köra aero på, har själv kört vista på 1gb DDR och det var ju itne direkt en fartupplevelse om vi säger så. Dessutom är även din processor föråldrad i moderna mått mätt. De flesta burkar i den prisklassen kommer med minst 1gb ram, minst en M 530 (oftast 540) och allt som oftast med något lite hetare i grafikkortsväg.. :/
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2008-06-16 09:13
För att inte tala om att den kör DDR och inte DDR2!
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2008-06-16 21:48
skulle inte köra vista om jag hade under 3gb minne

formatera om helt enkelt och kör xp på den istället
http://felidae-music.com