I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-23 09:17

extern hårddisk

Jag har tänkt o köpa en extern hårddisk och har kollat runt på lite olika modeller. En hårddisk som jag hitta va "Western Digital Elements 500GB / USB2.0 / 7200rpm" men jag har en fråga om den. Behöver man vara ansluten till en strömkälla för att den ska fungera eller räcker det att man kopplar in den i USB:n (har nämligen en laptop och vill inte sitta fast vid ett uttag).

Har ni andra erfarenheter av denna hårddisken så dela gärna med er:)

Tack på förhand...

Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2008-06-23 10:11
Strömkälla: Medföljande AC-adapter
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=WDE1U5000E&UrlTag=PriceRunner

tyvärr dude.

Skivsamlare

2008-06-23 10:15
Har erfarenhet av western digital mybook och den gick sönder efter att ha fått några smällar. men den där kanske är lite mer robust.
Just nu kör jag en lacie porche, rekommenderas ej, har några irriterande funktioner som att man inte kan lägga in filer större än några gb.
Och en Maxtor nånting som har klarat enorma mängder stryk, resor och annan misshandel.
Alla hade dock strömadapter.

2008-06-23 10:50
Just nu kör jag en lacie porche, rekommenderas ej, har några irriterande funktioner som att man inte kan lägga in filer större än några gb.

Det är inte helt enkelt så att du har formaterat den med FAT32?

Skivsamlare

2008-06-23 11:10
Jo! eller nej, inte jag. den kom formaterad som fat32 från början. Det kanske förklarar saken, tack.

2008-06-23 11:37
Hahaha @ Z

Lacie disken är den bästa på marknaden, en av få som faktiskt har en strömbrytare, resten måste man dra ut adaptern på.

leo_ric alla 3.5" osv diskar måste ha extern kraftkälla. Dock spana in 2.5" externa eller köp en 2.5" hdd och köp ett case till, bara o nalla igång via usb porten, ingen extern kraftkälla.

2008-06-23 13:41
ok tack... men en sån här , är det nåt o ha ?

2008-06-23 16:25
leo_riq ja precis det är en sådan jag menade. Dessutom tack vare att de är mindre så är de mycket smidigare och ha med sig.