I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska köpa ny dator, kom med tips?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-06-13 18:30

Ska köpa ny dator, kom med tips?

Vet att det finns några teknikhajar här på whoa, så lägger upp den här tråden i hopp om tips! =D

Fyller år om några veckor, och vet redan i förväg att pengar till ny dator kommer vara det jag får.

Vet ej hur mycket, men skulle chansa på att det är åtta tusen eller något sådant (kan vara mindre eller mer, men ha det som utgångspunkt typ, kommer nog lägga lite egna sparpengar också, så nån tusenlapp plus eller minus går bra) jag kommer ha tillgång till.

Så nu behöver jag tips! Har väl tänkt spela på den, men behöver absolut inte klara crysis på maxinställningar med 1920x1200 liksom, men ska duga för spel (kommer förmodligen sitta mest på internet, men vill ha möjligheten att lira).

Kommer installera W7 på den när det väl är dags, så jag antar att jag behöver hyffsat med RAM (duger fortfarande 2 GB då?).

Sen kan jag inte mer. Ge gärna tips på hemsidor (komplett.se kanske?), och direktlänka gärna till paket med bra priser. Tack på förhand! pz.

"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso