I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Xbox 360 + surround

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-10-09 02:03

Xbox 360 + surround

Hej!

Det är så att jag har stött på lite problem. Har köpt ett begagnat hemmabiosystem och jag stöter på lite problem när jag kopplar mitt xbox360 till förstärkaren, det blir helt enkelt inget surround ljud, får endast ljud i mina 2 fronthögtalare. När jag kopplar datorn till förstärkaren så fungerar det hur bra som helst och alla högtalare producerar ljud .

Jag har kopplat xboxet till förstärkaren med en optisk ljudkabel, vilket ska fungera enligt google. Har ställt in inne i system settings i xboxet att jag vill ha dolby digital 5.1 men detta hjälper inte utan det är fortfarande bara fronthögtalarna som det kommer ljud ur.

Väldigt enerverande då den största anledningen till att jag köpte skiten var att kunna spela med lite roligare ljudupplevelse än den jag får från TVn.

Vore väldigt tacksam om någon har en aning om var felet kan ligga och kan hjälpa mig på traven.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.