I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Smartphone tråden. HYPE

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2010-04-27 14:23

Smartphone tråden. HYPE

Ok, teknikforumnördar. Vilka Smartphones har ni för tillfället eller planerar att köpa? Vad ser ni fram emot?

Mobiletelefoner har länge varit ointressant för mig men helvete, nu börjar det göras riktigt intressanta saker på den fronten tycker jag efter att iPhone exploderade i popularitet och Google gav sig in i leken på allvar. Hjälper säkert också att jag nu förtiden har ett relaterat yrke som ger mig lov att få utlopp för mitt gadget-nörderi.

Har kört jailbreakad iPhone 3GS ett tag men den börjar se riktigt blek ut jämfört med vad som händer på Androidfronten. Efter att ha lekt runt med Android 2.1 i ett par veckor på Motorola Droid(de kallar den Milestone där jag bor, av nån anledning) är jag helt jävla såld på Android. Synd bara att Sony-Ericsson tabbade sig rejält med XPERIA X10, verkade ju vara en riktigt fin Android-lur tills jag faktiskt testade den. Usch.

Är nog mest hypad för HTC Desire och HTC Evo. Galna hårdvaruspecs med senaste versionen av Android och förmodligen det skönaste interfacet på marknaden, HTC Sense.

Windows Phone 7 ser även det ut som ett riktigt cleant operativ system. Hoppas bara de släpper en bra lur med det. HTC HD2 gillade jag som fan förutom det faktum att Windows Mobile 6.5 är för jävla illa. Tycker dock att det fortfarande är en bra lur.

Så vad kör ni med nu, vad är ni hypade för?

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.