I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
Promotor

2010-08-11 12:38

Windows 7 virus!

Nu har jag råkat ut för nåt virus som driver mig till vansinne! Just för att min laptop inte är älde än 2 veckor!

Första gången jag startade min dator idag, så dök det upp en massa "det här programmet svarar inte"-rutor, i samma veva som det dök upp massa pratbubblor i höger hörne där det står att datorn är allvarligt infekterad!

Jag öppnar min browser, där det dyker upp en hemsida där jag kan köpa fullversion till ett virusprogram, men när jag försöker ta mig in på vilken annan hemsida som helst, så står det att det inte går pga säkerhet.

Jag kopplar in min externa hårddisk för att installera ett virusprogram jag redan har, istället för att köpa fullversion till ett program jag inte litar på! Men då går det inte att boota .exe filen för att virusprogrammet som datorn försöker få mig att köpa, säger att det är virus i .exe filen! jag försöker även trycka ctrl+alt+delete för att öppna aktivitetshanteran och stänga av "virusprogrammet", men då stängs det ner 2 sekunder efteråt, och det dyker upp en ruta om att programmet har stött på ett fel!

Jag startar om datorn i hopp om att skiten försvunnit, eller att det ska gå bättra att boota .exe filen denna gången istället. Men när jag kommer till "welcome-rutan" så dyker inte inloggningsformuläret upp! Inte heller i felsäkert läge! istället står skärmen och "blinkar" var 5.e sekund, samtidigt som musen börjar "ladda".

Jag har googlat som en idiot, ringt vänner och allt möjligt! Utan någon vidare framgång! På google hittar jag länkar där dom berättar att det är vanligt med virus som försöker få en att köpa fullversioner, och så berättar dom hur man blir av med det.
Men det verkar som jag är den enda som inte har tillgång till att logga in på min dator!

Så nu vänder jag mig till er i hopp om snabbt svar och effektiva lösningar!

Tack på förhand!