I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Va finns det för alternativ till spotify?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-05-07 11:54

Va finns det för alternativ till spotify?

Jag har börjat störa mig sjukt mycket på spotify.
Förr va gratistjänsten helt okej, det kom in reklam ibland å vissa släpp fick man inte ta del av, men det va typ lugnt. Har lyssnat ett tag nu å låtit det rulla. Det spelas två låtar, är en sjukt störande reklam med en tant som skriker, spelas två låtar, en reklam med en tant som skriker osv.

Känns som dom helt enkelt inte vill att folk ska använda gratistjänsten helt enkelt.


Men jag tycker det känns som ett steg bakåt från den där kultur-ska-va-gratis-mentaliteten som blossade upp för några år sen. Nu har skivbolagen tagit tillbaka marknaden, men nu tjänr dom pengar på independentmusiken också.

Jag tycker att det är lugnt, tillochmed soft, att man kan få ut sin musik till folk utan att tjäna pengar på det, men det är bara så störigt när man ger sin musik till en internettjänst för att folk ska kunna lyssna gratis, å sen får dom antingen betala för den, eller så blir den fullproppad med mer reklam än va skiten på sexan å tv 3 blir.
Ett steg bakåt helt enkelt.

(Inlägget ändrat av PenDragon 2011-05-10 16:38:34)

Ridå