I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

moddade fordon för GTA SA till xbox

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2005-07-28 02:07

moddade fordon för GTA SA till xbox

skulle bara göra alla xbox ägare till san andreas uppmärksamma på att det går att modda bilar flyplan och mc, nu till SA (d.v.s lägga in egna fordon som skriver över de befintliga) för detta ska gå smidigast så bör du ha gta inlagt på hårdisken i ditt xbox samt ha en chipat box =)


saker du behöver..


Imgtool

Bilar som finns just nu

Mc som finns just nu

Flyg som finns just nu

jag har själv lagt in audi a3 istället för blista compact,ducati996 istället för nrg500,och alla rappares favorit Hummer h2 istället för landstalker,plus lite andra fordon

nu till det krångliga..


när du tankar hem en bil så har du två filer som ligger i mappen en txd och en dff fil .

Ett exempel jag tankar hem audi s3, filerna i denna mapp heter "blistac.dff och blistac.txd alltså ska jag skriva över blistacompact . de du nu behöver göra är att ftpa in på xboxen och kopiera över gta3.img som ligger models mappen i gta foldern på xboxet, till din dator

när du väl har fått ner gta3.img på din dator så öppnar du den i imgtool

När det väl är laddat så får du upp hen hel drös med filer tryck då f2 .Då får du upp en sök ruta sök efter filnamet (i det här fallet blistac) när du väl hitat blistac.dff och blistac.txd höger klickar du på filen och väljer replace ,sedan söker du upp den aktuella filen (i detta fall blistac filerna i audi s3 mappen) det är väldigt viktigt att ni replacar (fin svengelska) och inte raderar och sedan lägger in de nya filerna

När detta väl är klart så klickar ni på commands och sedan på rebuild archive detta kan ta en liten stund när detta är klart så stänger ni ner programet.

öppnar erat ftp prgram och går in på gta sa mappen i xboxet ,gå in models mappen och radera gta3.img filen som ligger där.

sedan ftpar ni över gta3.img filen ni nyss höll på att fixa med från eran dator.

filen brukar ligga på ungefär 651 mb så det tar en liten stund att ftp över

när filen är överförd så bör nu tömma cachen på hårdisken detta ligger oftast under e: på xboxet i mappen CACHE

ni bör också ta er en titt i X Y och Z där kan det ligga filer efter nu har ftp över filer.oftast ligger det en gta3.img fil i X var inte rädda för att radera den..

har allt gått rätt till och gud varit på eran sida så ska ni ha nya bilar i derat favorit spel =)

men var riktigt uppmärksamma på att ine radera filer utan att ni skriver över dom (replace) när ni håller på med imgtool.

jag rekomenderar även att ni bara använder bilarna jag hänvisat till ,efter som xboxet inte pallar med för stora txd och dff filer. vilket kan leda till att spelet stannar och laggar

ett annat tips är att ni letar upp bilen ni ska modda ,t.e.x leta upp blista compact om ni ska modda den till audi s3 och ställ den i garaget modda sedan med img toll och ,starta upp spelet och titta i garaget ,=)

hoppas ni fattar något jag skrivit av detta..begär inte så mycket kl är 02:05...

GOD NATT och lycka till

/E.B