I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-02 18:00

Scarface!!!

Ja, nu brukar spel baserade på filmer suga hårt, men jag är ändå sugen på att hugga in och göra Miami. Ska bara packa upp och bränna så får vi se om det är nåt att ha. Det lär ju vara mycket som är inspirerat från GTA Vice City (som i sin tur lånade från Scarface-filmen) och då det är mitt favoritspel i serien så tror jag att det kan bli lite kul iallafall.

www.plaingold.com

2006-10-03 14:59
liite kul kan  d nog bli.
verkar sjukt fjantigt med "balls" mätare iaf.
och grafiken är sämst.
men shure vem fan vill inte vara tony fucking montana
gamertag :ridleywhoa

2006-10-03 15:29
"kommer aldrig komma ut har väntat på det nu i 2-3 år fan.."

Det finns redan läckta versioner ute på nätet för nedladdning..
Xbox och PS2 har jag sett än så länge. 

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-03 15:30
aaahfan , men seriöst 2-3 år du överdriiver väl fan?
ofta dem utvecklar en sån skitspel såå länge?
de e ju fan lika lång tid som zelda

2006-10-03 16:03
Är det inte hiphop med i spelet? Kommer då inte vilja spela det.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2006-10-03 16:52
Tycker både Riddick till xboxen och The Godfather är exempel på spel som baserade på filmer, som faktiskt blev bra. Riddick blev jävligt bra.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-03 18:00
kommer aldrig komma ut har väntat på det nu i 2-3 år fan..

de skulle koma för överlängesen såg reklamen på internetmeller trailer typ för 2-3 år sen

Läste du inte vad jag skrev? Jag skulle ju bara packa upp och bränna. Jag satt och spelade halva kvällen igår så nog lär det komma, redan nästa vecka t.o.m.

Spelet var väl sådär. Har iofs bara spelat två uppdrag men det känns som en fattig mans Vice City, vilket å andra sidan räcker för att jag ska vara hookad ett tag.
www.plaingold.com

2006-10-03 18:06
Tycker både Riddick till xboxen och The Godfather är exempel på spel som baserade på filmer, som faktiskt blev bra. Riddick blev jävligt bra.

Riddick har jag varken sett som film eller spelat, känns inte som min grej. Har dock hört mycket gott om det. Godfather är min personliga favorit bland filmer som blivit spel. Jag älskade det, trots enformigheten.

Är det inte hiphop med i spelet? Kommer då inte vilja spela det.

Spelet utspelar sig strax efter att filmen slutat. Hur stort var hiphop då? Reggaeton? Egentligen borde det inte finnas hiphop med i spelet, för känslans skull.

Nu finns båda genrerna med i spelet och du kan välja vilka låtar du vill ha på hela tiden, när man går omkring eller kör bil. Men de flesta låtarna är upplånsingsbara och otillgängliga i början så jag vet inte exakt vad som kommer att vara med. Men enligt inledningstexterna så finns det mycket hiphop i spelet (en låt av Petter vilket låter lite konstigt bland all amerikansk hiphop).
www.plaingold.com

2006-10-03 18:16
The Chronicles of Riddick är helt fantastiskt. Bästa filmlicenspelet någonsin.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-03 18:48
Håller med Rubio, det var lite enformigt i långa loppet, men älskade spelet iaf, det ligger en grymt skön känsla i hela spelet. det känns genuint.

Och håller med Bat också, Riddick är fantastiskt bra!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-03 21:31

riddick är grymt som fan , kanske just för d inte har så mycket med filmen att göra.
Goldeneye 007 håller jag annars högt.
finns väl ingen regel som säger att licens spel borde vara dåliga tvärtom alla förutsättningar finns ju.
men licenserna kostar grymma pengar och sen orka d kanske inte bry eftersom skiten säljer endå.

2006-10-04 02:19
Jo, de har ju förutsättningen att bli ett bra spel, eller kanske inte, eftersom folk redan vet storyn och handlingen, slutet.

Bra exempel på dåliga licenspel är ju StarWars spelen, de som baseras på filmerna och släpps samtidigt. Sunkigt, minst sagt.

Annars ä ju SW Kotor oxå lixenspel, och de är i mitt tycke, bland de grymmaste spelen som gjorts till konsol/pc. Underbara!

2006-10-04 04:29
", de har ju förutsättningen att bli ett bra spel, eller kanske inte, eftersom folk redan vet storyn och handlingen, slutet."

folk verkar inte ha nått emot att få storys återberättade .
kolla på nyversioner av spel/filmer  folk gillar skit som d känner igen.

2006-10-04 06:18
jo, folk är ju olika. :)

2006-10-04 17:44
den är gryyym, skit bra kontroll skit bra bilkänsla .. mycke blodig .. och lyx grafik

2006-10-04 18:56
den är gryyym, skit bra kontroll skit bra bilkänsla .. mycke blodig .. och lyx grafik

Vad har "lyxgrafik"? Du kan inte mena SCarface som har bland den sämsta grafik jag sett till Ps2 på senare år. Men skitsamma...det är rätt kul ändå att återuppbygga Tonys imperium.
www.plaingold.com

2006-10-06 12:42
Pc versionen är släppt nu, yo.

2006-10-06 17:16
Det sämsta spelet jag har spelat i år.. no joke... varning utfärdas.
lilMAliK - the one man gang - ::respect all fear none::

2006-10-06 17:51

Av det jag testat känns pc versionen inte alls särskilt bra. Går inte ens att ändra kontrollerna.

Kuk-konvertering.

2006-10-07 10:45
håller på och spelar scarface till ps2 det är helt jävla underbart. bästa spelet iår
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2006-10-07 13:50

jag heter tony hahaha;)

2006-10-07 15:39
fy fan va dåligt spel :P lika sämst som el matador, the godfather,  just cause o alla dom :P
Forumsignatur:

2006-10-07 17:20
vattnet såg ju riktigt risigt ut på PS2

2006-10-08 18:50
Spelet är fett på PC. Kommer definitivt köra igenom hela minst 1 gång. Mmmmmm mysigt spel

2006-10-08 18:50
Musik osv fungerar också nice

2006-10-08 20:11
Haha verkar ju som alla scareface fanbois älskar spelet, och alla ordinary gamers tycker det är skit, inte förvånad ;)

2006-10-08 20:11
Bör tilläggas att jag inte ens orkar testa det ^^

2006-10-08 20:20
Film -> Spel

Funkar aldrig.

2006-10-08 22:19
Är nog snarare ordinarie gamer än Scarfacefan. Förstår inte varför folk dissar det, det jag sett hittils håller GTA-klass imo.

2006-10-08 22:26
GTA klass skulle jag aldrig påstå att det är på spelet. Inte på långa vägar.

Men en av de bättre klonerna, helt klart. I min mening,

2006-10-08 22:45
"Film -> Spel

Funkar aldrig."

Gudfadern, Warriors och Chronicles of Riddick är alla spel som bygger på filmer och det är tre riktigt bra spel, Warriors och Riddick snäppet bättre. Och dom tre spelen har släppts senaste åren bara, hoppas att dom lärt sig av sina tidigare misstag. Har dock inte spelat Scarface än så det vill jag inte uttala mig om.

2006-10-08 23:12
^^spider-man spel är också grymma!

och igentligen är ju GTA också baserade på en film!
http://www.imdb.com/title/tt0076100/

2006-10-12 00:00
börja nyss lira men kan inte använda musen typ kolla höger vänster osv!?
vafan de går med knappjävlarna men inte med musen ngn som vet någon lösning jag hitta inget i control settings !?
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!

2006-10-12 00:08
eller de går helt sjukt segt att vända sig om och jag har på högsta sense!!!!
sjukt störande och lägsta grafikinställningarna också hahah
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!

2006-10-12 00:22
-TRIPPEL POST-

tvungen att säga att GTA spelen inte är baserade på den där gammla rullen, inte mkt baserade iaf, kanske så att dom tar bilar i filmen och i spelen kan man också göra det?

2006-10-12 01:09
GTA är nog inte från den filmen.. iochmed att sno bilar kallas för "grand theft auto" i USA rent generellt så tog dom ju bara namnet ur det

2006-10-12 01:15
precis vad jag menade men komigen nu någon som vet hur jag ska lösa mitt sega mus problem ???

2006-10-12 03:45
tankar atm men går sjukt segt (trots att det på TPB står 237 seeders :/ )

hursomhelst om inte hastigheten börjar pumpa uppåt snart så tar de cirka 2 dagar innan den är hemma på hdd'n men återkommer hur som helst med ett utlåtande efter jag testat :)

peace
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2006-10-12 11:39
aa jag vet att GTA spelen knappast är vidare baserat på filmen. Det är precis so mni säger! :)

2006-10-13 03:44
fick hem spelet imorse men inte pallat installera ännu, för gissar att en reboot kommer krävas.
och eftersom att mitt nuvarande projekt är att ta upp wow'andet igen men skivorna är spårlöst försvunna, håller jag på att ta emot en rarad iso på 2,5 av en polare på msn och kan därför inte reboota.

återkommer om/när jag testat :)

peace
Snus är de intellektuellas drog.©<br>

2006-10-13 14:27
de bara välja nej när den frågar om du vill starta om!

asså styr man bara med tangentbordet!?
när jag ska styra med musen är de helt fucked!!
fyfan va fult jävla skit spel åker åt helvete NU!

2006-10-13 14:31
om man påstår att gta: vice city inte snott i princip ALLT från scarface, då har man nog inte sett scarface.

2006-10-14 01:56
håller med insdel där.. Käns som att scarface la grunden för hela gta conceptet, främst vice city då med tanke på miljöerna.. Spelar Scarface till boxen för stunden och kan inte säga att jag blir besviken, men inte heller överaskad. Kontrollerna käns lite dekiga, bilarna far lite som dom vill och det är hur enkelt som helst att skjuta ner motståndare, även fastän dom kommer i klasar på 50st. Men jag ska ge det några försök till då det är några nya saker som varken GTA eller något annat spel i denna genre har.

R
wan me tå ki yå ä?

2006-10-14 14:37
håller med insdel där.. Käns som att scarface la grunden för hela gta conceptet, främst vice city då med tanke på miljöerna..

Hmmm, ja eller så var det miami vice... VICE city
lilMAliK - the one man gang - ::respect all fear none::

2006-10-14 15:27
Hur mår du malik? 1983 var produktionsåret för Scarface och mer än ett år efter så kom Don Johnson upp i rutan.. Så jag undrar vad som influerad vad.
wan me tå ki yå ä?

2006-10-16 13:12
Är det någon som vet hur man ska göra på det där uppdraget när man åker med en båt och så snor en snubbe båten och man följer efter. sen snor man tillbaka båten och åker tillbaka, då kommer flottan och spränger skiten,
va fan ska jag göra !!!

2006-10-16 13:48
Klart VC är inspirerat av Scarface...  Kolla bara på det stora huset man får, ser nästan likadant ut som Tonys hus. Sen sista uppdraget kan liknas med slutscenerna i Scarface. Miljön är tagen från Miamis 80-tal därför brukar man jämföra med Miami Vice (namnet influerat av?)

;D
Hammarby Alcoholics

2006-10-16 20:04

Lil eazy - men skit i vad namnet härstammar ifrån, vi snackade miljöer och då kommer inte miami vice i första hand.

wan me tå ki yå ä?

2006-10-19 22:57
Någon som klarat spelet eller hur långt har ni kommit?

2006-10-20 03:28
nej utan miljön "kommer" från Miamis 80-tal.
Hammarby Alcoholics

2006-10-20 11:52
Jag har typ tagit 64 % ändå känns det som jag spelat i evighetheter