I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite frågor gällande "Mario Kart Wii"!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   
Rappare

2008-06-01 15:00

Lite frågor gällande "Mario Kart Wii"!

Hey!

Som rubriken avslöjar så har jag ett par funderingar gällande "Mario Kart Wii".

1. Hur gör man så att man väljer sin Mii-gubbe som förare när man spelar online? Jag har sett att många har så, men jag fattar inte hur jag ska ställa in det själv.

2. Kan man när man spelar 2 player online köra med ranking för båda spelarna? Alltså om 2 spelar online från samma konsol, kan man då låta rankingen påverkas för båda spelarna eller går det bara för player 1? Jag menar om t.ex spelare 2 har en egen Mii sparad på konsolen eller i wiimote.

3. När man spelar online så har vissa spelare en ratt ovanför deras huvuden. Detta antar jag är för att de spelar med ratt. Men vad betyder det när ratten är guldfärgad?

4. Ungefär hur funkar rankingsystemet? Alltså ibland kan jag hamna 4 och plussa på min ranking medan killen som kom 3a får minus. Iblans hamnar jag 1a men killen som kom 2a plussar på sin ranking mer än jag. Jag får inte riktigt grepp om hur detta räknas. Jag har en aning om att de som styr med ratt får bättre poäng kanske men, skulle vilja veta mer.

Tacksam för svar!

Stick len.