I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[360 XBLA] Shadow Complex

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-08-17 17:14

[360 XBLA] Shadow Complex

Jag vet inte hur poppis det är med XBLA spel här men det här spelet är förmodligen det enda exklusiva 360 liret jag har sett fram emot i år. Det har dock släppts ett par schyssta spel på XBLA nu det senaste, bla "S'plosion Man" och "Trials HD".
Men iaf, Shadow Complex verkar galet jävla kul. Släpps tydligen på onsdag om jag inte har fel?

Spelet är en blandning mellan Super Metroid och Castlevania(s.k Metroidvania). Det ska vara otroligt snyggt och välgjort med tight gameplay. Man rör sig på ett 2D plan men omgivningarna är i 3D. Inget man bör avfärda som en "kopia" då det visst ska innehålla en hel del nya grejer man inte sett i Metroidvania spel förut.
Det ska visst finnas en hel del spel-element som påminner om Bionic Commando(originalet och Re-armed, inte det nyaste 3D spelet). Man har en hook-shot, alltså :) Fast man spelar inte i banor, utan man springer runt i en "öppen värld" och allt eftersom man får nya items och vapen så kan man ta sig till nya ställen i världen som man inte kunde gå till innan. Väldigt Metroid.
Sen så spelas huvudkaraktären av Nolan North, samma snubbe som gör rösten för Nathan Drake i Uncharted(även prinsen i PoP). Jag tycker även att karaktären man är ser lite lik ut Nathan Drake, iaf kläderna med sin half-tuck etc. Så voice-acting kommer säkert vara nice även om storyn verkar vara otroligt jävla cheeseballs och mellansekvenserna mediokra. Men det här är inget spel man kommer spela för storyn.

Inte kommit många recensioner än men Eurogamer gav det 9.0 och IGN gav det 9.4 http://xboxlive.ign.com/articles/101/1014215p1.html

E3 Trailer:

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-08-17 17:52
YEAH! Sett fram emot detta sen E3 och på onsdag är det dags.
Länk till http://www.giantbomb.com/quick-look-ex-shadow-complex/17-1156/
12 minuter gameplay ^^

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 18:41
Ah, nice :D Hade inte sett det klippet. Helvete vad hypad jag är nu!

2009-08-17 18:50
Vackert, eller hur? :D
Blir att vara uppe med tuppen på onsdagen och lira hela dagen. Ouf!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 20:39
Ja, det ser helt jävla underbart ut :) Man kommer utan tvekan spela igenom det ett antal gånger, såsom IGN recensenten påpekar.
Har försökt stilla suget lite idag med att lira lite Bionic Commando:Re-armed och Castlevania: SOTN som uppvärmning. Älskar såna här spel.
Hoppas detta leder till att vi får ett nytt 2D Castlevania eller ett Shadow Complex 2 väldigt snart! Fast det kommer nog bli DLC först, vilket inte är fyskam heller för ett sånt här spel.
Det känns som att det kommer vara väldigt populärt på XBL och sälja bra iaf. Speciellt med tanke på att det har Epic Games stämpeln på sig!

2009-08-17 22:44
Inte mycket att vara hypad för ett dussinspel precis som resten av dom senaste arcade titlarna
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-08-17 22:51
Gulligt doggson. Du får allt försöka lite bättre än så där för att vi ska falla för ditt halvdana trollande.
Rappare

2009-08-18 09:45
Tycker det ser astufft ut. Nån som har koll på PC-release?

2009-08-18 11:41
Finns ingen PC.

2009-08-18 15:27
marvingaye: Du är så otroligt fientlig nuförtiden, tycker du ska ta ut sanden ur din vagina och respektera min åsikt om att det här spelet inte är speciellt intressant.
:D

"Spelet är en blandning mellan Super Metroid och Castlevania"
jaha? inte speciellt intresserad av något av dom

"Det har dock släppts ett par schyssta spel på XBLA nu det senaste, bla "S'plosion Man""
Fuck you S'plosion Man är det värsta skiten jag någonsin spelat i hela mitt liv (OCH JA JAG HAR HELA JÄVLA FULLVERSIONEN FÖR HELVETE)

Nej men det kostar ju 1200 ms points och achievement listan ser tråkig ut (inte svår, utan tråkig) och därför är jag inte speciellt intresserad.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-08-18 15:56
Typiskt ps3 fanboys som hatar på alla 360 exklusiva spel ;)

Doggson, lär dig uttrycka dig om du inte vill låta som ett 13 årigt internet troll. I ditt första inlägg så uttryckte du dig objektivt som att spelet helt enket är dåligt och ointressant och att det är den allmänna uppfattningen och den absoluta sanningen som råder i universum och alla är eniga över. Sanningen är att du, och du är ganska ensam om det, tycker att spelet ser "dåligt" ut. Det är din subjektiva åsikt. Ett enkelt "jag tycker" eller "enligt min åsikt" i början av meningen gör väldigt mycket och det underlättar även om du inte vill framstå som ett litet barn på internet.

Spelet höjde massvis med ögonbryn efter att de visade upp det på E3 och har fått väldigt bra betyg. Den allmänna uppfattningen är att det är ett bra spel. Och det är det också. Samma med S'plosion man.

Eller så, ja, måste du inte posta i alla trådar om det är ett spel du inte är intresserad av och inte vet så mycket om. Fast det skulle förstås inte funka så bra med ditt trollande och fanboy attityd :)

2009-08-19 15:29
marvingaye: BRA TROLLPOST LOL

Dieallot

2009-08-19 19:04
Fan vilket ägspel! <3

2009-08-20 07:12
Testade trial versionen igår efter att jag hotat dieallot och det var fortfarande inget speciellt

Xbox arcade summer var en stor besvikelse om man bortser från BF1943 vilket faktiskt känns rätt illa att säga :/ Hoppades så jävla mycket på turtles men när visade sig att det var arcade porten så kunde det ju suga fet kuk. Fick ju iaf 2 grymma spel av typ 7 så nöjd får man väl vara iaf

Dieallot

2009-08-20 14:19
Fan vilket ägspel! <3

Ja sjukt jävla kul :) Det är som uppföljaren till Super Metroid som man aldrig fick.
Dags för andra genomspelningen, fan vad mycket secrets och skit det verkar finnas att hitta.

2009-08-20 14:26
doggson

Det är förståeligt att det här spelet inte möjligt kan leva upp till toppstandarden av de kritiskt hyllade, blockbuster spelen du är van vid att gilla, som Too Human och Sacred 2 .
Rappare

2009-08-20 15:06
Dieallot

Det listas under PC-spel på IGN och Gamespy. Så finns just nu kanske det inte gör, men det kan för den skullen vara påväg, vilket är varför jag frågade om någon hade koll på PC-release.

2009-08-20 15:54
Omen22

Kan vara ett misstag från IGNs sida för jag tror inte att de har nämnt något om en PC release från vad jag har sett. Men det är inte ovanligt att populära XBLA spel blir portade till andra plattformar. Som Braid och Castle Crashers.
Så jag skulle inte bli förvånad om det här spelet dök upp på GFWL eller Steam i framtiden.

2009-08-20 17:00
Dags för andra genomspelningen, fan vad mycket secrets och skit det verkar finnas att hitta.

Jag är bara på min första :( Självklart så ska man få ett jobberbjudande dagen innan spelet släpps, så nu kan jag inte sitta och lira 14 timmar om dagen :(
Men jag lirade 3 timmar igår, det som stör mig är att jag vet att jag missar skitmånga secrets och det gör mig lite ledsen. Men hur funkar det sen, är det New Game+?

På E3 sa det ju under visningen att det kommer i slutet på sommaren, exklusivt till Xbox360.

Doggson kan fortfarande suga kuk, rätt åt dig som köper Splosion Man "bara för att det var co-op i det". HA! In YOU FACE bitterfitta :D

2009-08-21 13:30
marvingaye: Jo för alla spel måste ju vara OMFG 8,8 PÅ IGN för att man ska spela dom
Sacred 2 är fortfarande ett av mina favoritspel och hamnar lätt på min all time lista på <3 spel :)

Dieallot : DU ÄR FITTA DIN JÄVEL! SKA FAN KÖPA SPLOSION MAN ÅT DIG OCKSÅ!

Dieallot

2009-08-21 16:25
MEN JÄVLA PISS!! Hur klarar man WSA1 Walker? DET FINNS INGA JÄVLA SLADDAR ATT RYCKA BORT!!

2009-08-21 16:27
Äh, det var inget. All hail the giltch!

2009-08-22 14:39
haha

Det verkar som att det finns ett New Game+ men man sparar inte alla sina items, förutom diverse Gold Bars man har hittat. Man har samma level dock. Fast jag har inte kört mycket på andra rundan än.

2009-08-22 14:43
Märkte att man kan klicka "continue" efter man har klarat spelet första gången och fortsätta från bryggan precis innan sista bossen. Håller på att leta som fan efter allt nu för att 100% items och sen klara sista bossen igen. Bleep Bloop.
Klarade spelet med typ 67% items :O Galet många grejer att plocka.

2009-08-22 14:54
Ja jag tänkte på det förut, är ganska säker på att jag lämnade en save innan sista bossen. Ska gå tillbaks den och plocka alla items så istället.
Jag spelade igenom det första rundan utan att direkt bry mig om att leta secrets för jag hade läst att det finns kopiöst mycket skit att hitta.
Blir till att göra det nu istället :)

2009-08-24 16:12
Klarade både 100% och 13% igår :D
Ska köra igenom en hundraprolle till och förhoppnigsvis gå upp till rank 50.

Sjukt att folk har klarat spelet på 30 minuter :P

2009-08-27 19:49
Har spelat igenom demot typ 10 ggr. Peppen är enorm! Varje gång jag dödar den där spindel-roboten så hoppas jag att boxen ska glömma bort att jag bara spelar demot. Typiskt att lönen skulle komma idag när jag jobbar i 14 timmar :(

2009-08-27 20:15
Haha, fanns en glitch förut att man, på demot, efter spindelbossen kunde "load last save" och spela igenom hela liret :D
Men den blev såklart patchad :P

2009-08-28 09:59
då kan man ju tanka demon och sen ta bort alla updates och köra skiten offline typ? så får man tillgång till hela spelet

Dieallot