I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PS3/360] Final Fantasy XIII

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2010-02-25 05:16

[PS3/360] Final Fantasy XIII

Den trettonde delen i Final Fantasy-serien kommer ut i EU/USA om bara lite mer än en vecka. Jag har varit väldigt exalterad över detta spel ett bra tag, men på sistone har jag tappat intresset lite... För det första finns det inga städer/byar i spelet, för mig är det något utav den största charmen med RPGs, gå runt, snacka med folk, köpa nya grejer, utforska lite. Så det är en stor besvikelse för mig. Sen har jag inte heller varit så jätteglad på SquareEnix på senare tid då dom har agerat väldigt dåligt mot sina fans på olika sätt (men det är en lite annan historia).
FF-spelen har alltid varit ett dag-ett köp för min del, jag är inte säker på att den här delen kommer vara det. Vi får se vad recensionerna säger så kommer jag bestämma mig då. Det kommer iofs. ut under min spring break, så det vore perfekt att köpa det då, plus att det är ju nästan värt det bara för grafikporren :)

Vad är era förväntningar på spelet? Tror ni det kommer leva upp till hypen?

Married to the money, fuck the world, that's adultery