I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

xbox tar betalt utan att jag vet?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2010-04-05 18:34

xbox tar betalt utan att jag vet?

Nu är det så att jag har en 360, jag har endast haft live 1 gång och det var den där första månaden som man får gratis. kopplade in nätverkskabeln i xbox.et för att ladda ner ett demo. Skulle sedan spela lite modern warfare 2 och klickade på skoj på multiplayer, och till min förvåning så kom ja vidare till online och ja spelade med folk online.

Hörde med en polare som sa att live tar betalt för det jag spelar, men jag hade för mig att det var så att man köpte en viss tid och efter den tiden så funkade inte live/online längre?

så vad är det jag har kommit över? är det den där första månaden som fortfarande finns kvar tid på ( alltså att det inte var en månad som i kalendermånad utan 30 dagars spelande spritt över en längre period? och om de nu är så att online alltid finns, hur tar de betalt, för ja minns inte att jag nånsin klicka in ett kreditkortsnummer eller liknande?

Mvh