I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Xbox360/PS3] Super Street Fighter IV

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-04-26 18:54

[Xbox360/PS3] Super Street Fighter IV

Nya karaktärer, banor, speltyper och mycket mer i den nya street fighter spelet som har release denna vecka.

Har själv stora förväntningar, och hopppas på att capcom förbättrat balansen i spelet och förbättrat de karaktärer jag spelar med, speciellt Vega!

Trailer:

Hemsida:
http://www.streetfighter.com/uk

Rappare

2010-04-28 16:06
Kalasbra uppdatering alltså. Online funkar mycket bättre, även om alla modes inte släppts än. Men karaktärslistan är nästan lite löjligt stor nu, haha. Man träffar åtminstone inte bara Ken och Ryu online. Och Dudley känns overpowered som fan.

2010-04-29 10:26
Precis! Satt och spelade lite med Dudley, så simpelt att göra hans svåra combos. Snubben har klass. Adon är också grym, eller rättare sagt galen.
Synd att de tog bort 'championship mode' hoppas den kommer tillbaka med den nya 'tournument mode', dock är jag mycket nöjd över den nya 'ranked match' systemet.
Har dock ett problem, verkar inte hitta till "gallery" där man kan kolla om alla filmer som man tidigare fått, någon som har samma problem?

Rappare

2010-04-29 13:22
Det jag saknar mest hittills är Player Match. Visst, det är kul att man kan vara några stycken och köra vinnaren står kvar, men ibland pallar man inte vänta så länge.

ali

Du kanske måste låsa upp det genom att klara arcade eller nåt?

2010-05-11 10:09
Fan alltså.. finns nog inget spel som är så pass skill-baserat som SF... Jag har lirat både SF och Tekken(och många många andra fightinglir) hela mitt liv och det är inte föräns man kan börja mäta sina muskler online som man verkligen inser kraften i det hela.

SF4 lirade jag en hel del vid release men onlinet var FÖR laggigt för att kunna fortsätta. Så det blev mest lokalt lirande med polarna och där finns det tyvärr inga som är över average...

Men nu när onlinespelandet funkar relativt hyffsat så inser man fan att man bara var en liten fjärt i rymden när det kommer till skills i SF...

Jag har övat, nött, slitit och kämpat i ca en vecka nu och äntligen börjar det hända något... Wow vilken belönande känsla...

Super SF 4 är DEFINTIVT "next gen"-konsollernas krönta konung när det kommer till fightning lir. Det är i stort sätt komplett!! Speciellt om 'tournument mode' kommer i Juni... Champ mode vet jag inte om jag bryr mig så mycket om..

Hur går det för er? Vad tycker ni?

rapperted.se

2010-05-11 20:03
Körde en del SF4 förrut, men som sagt, lagget pajade för mkt.
Märktes dock att man låg i lä när man får testa sig online.
Polarna smiskar jag, men det var jävligare mot folk ute i vida världen.
Hoppas man slipper alla jävla Ken's & flameballande Sagat's
nu när roostern blivit större. Plockar nog upp SSF4 i veckan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-12 09:03
Håller med om att spelet är väldigt skill baserat, men det är det som gör spelet så bra. Efter att ha spelat tekken ett par månader känns det jävligt skönt att spela SF igen.

SSF4 är ett komplett spel. Allting fungerar bra, och förhoppningsvis bättre när nya DLCn släpps. De nya karaktärerna är grymma. Alla är lika roliga, försökt lära mig lite av varje, men fastnat för Adon och Dee Jay. Hakan är också skit kul att köra med. Mainar fortfarande Vega dock, skönt att han vart buffad, han känns kvikare nu och säkrare att köra med.

Det som är ironiskt är att majoriteten fortfarande väljer Ryu. Hoppas det blir bättre snart när folket inser att det finns andra karaktärer att välja bland.

2010-05-12 10:26
Hoppas man slipper alla jävla Ken's & flameballande Sagat's
nu när roostern blivit större. Plockar nog upp SSF4 i veckan.

Jag är ledsen, verkligen, men den underhållning jag har fått ut i form av psn hatemails efter att ha trollat folk med Sagats flameballande är omätbar. Omätbar.

Spelar alltid andra karaktärer mot kompisar osv, men när jag lirar random matcher på psn så är det fan Sagat som gäller. BRING THE HATE
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-05-12 11:17
Jaha.. öh, vet inte riktigt vad jag ska svara på det, men kul att du kör.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-12 11:29
Kul indeed. :)

Mainar Cammie annars. Men eh, har alltid varit ett större fan av Guilty Gear liren och på senare tid BlazBlue.

Kommer definitivt skaffa SSF4. De nya karaktärerna ser coola ut.

2010-05-12 11:38
Ovanligt att tubern skulle spela som en noob i andra spel...
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2010-05-12 12:31

u mad?

2010-05-12 12:59
Det sägs att Sagat skulle ha blivit svagare nu, inget jag märker någon större skillnad på. Ibland så känns det som om han är lite segare än i förra spelet men det kanske bara är jag. Overall tycker jag dom har gjort ett bra spel.

hadouken!

Who said anything about carving you up, man? I just wanted to carve a Z into your forehead.

2010-05-18 21:48
Införskaffade det igår. Har bara spelat SFII en aning för längesen så jag är en riktig nybörjare på dethär. Känner att det kommer krävas en jävla massa jobb:P Gillar Sakura, Ibuki och Juri bäst. Inte lika flashigt som Blazblue vilket är synd men det kan jag leva med

Rappare

2010-05-20 09:55

Ey, vinner han så vinner han. Finns inga ursäkter i SSF4. ;)

Jag spelade en rätt vass Sagat i SF4, även mätt online. Men jag har lagt ner alla andra karaktärer och fokuserar bara på Makoto nu. Skitsvår karaktär att göra nåt vettigt med, då hon inte har några GTFO moves eller bra reversals och har skitsvårt för folk som håller avstånd.