[Övrigt] Din Speldröm?
Om ni fick göra ett spel, en uppföljare, remake eller ett helt nytt spel. Hur skulle det då se ut? Vad skulle det gå ut på? Genre? Konsol? osv osv. Spelrummet är fritt! (no pun intended) Jag låg igårkväll och funderade på detta och kom fram till att det spel eller det jag helst skulle vilja uppleva igen det vore Ocarina of Time. Då man är grafiknazi så skulle det såklart bli en remake som praktiskt taget är exakt likadant som originalet, bara snyggare. Detta skulle man sedan kunna spela på en ny bärbar konsol från Nintendo. En rejäl skärm a la iPad, men med ett bättre grep för att få handkontrollskänslan. Hade varit magiskt att kunna ligga i sin säng efter jobbet varje dag och gå igenom Ocarina of Time. Så vad drömmer ni om? Eran fantasi är säkerligen bättre än min. :)
Haha du måste skämta!
En Ocarina of Time remake är ju påväg till Nintendos kommande bärbara spelkonsol 3DS, ungefär exakt som du beskriver det.
Hehe, har du börjat jobba med smygreklam åt Nintendo, Vikktorius? Zelda remakes är nästan ett skäl nog att skaffa 3DS. För att återgå till topic. Jag vill ha något jag inte visste att jag ville ha. De senaste årens bra spel i all ära, inget har svept bort som t ex MGS till PS1. Så en remake på det kanske, om jag inte får nått nytt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
hahahaha Antingen jobbar Vikktorius för Nintendo's viral marketing team eller så kommer hans speldröm att uppfyllas i år :D Jag skulle gärna vilja se en remake eller en uppföljare till ett av mina all time favoritspel Outcast.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
jag skulle vilja se ett spel likt Elder Scrolls fast med co-op eller mp iaf.. på konsoll då ett fett mmo på konsoll i medeltid med real time physics som elderscrolls och inte alla andra mmo
Get Random!
Final fantasy IX remake!!!.. Fan vad jag älskar det spelet... eller Persona 5..mmmm! Annars skulle jag gärna ha ett enormt open world rollspel där du inte är låst till nån form av story som ändå känns väldigt engagerande. Du skapar en egen story, varje spelares upplevelse är unik. Du kan råka stöta på någon här och var och få uppdrag osv, spelet uppdateras hela tiden med nya npc's och quests. Det ska finnas ett hardcore mode som innebär att ifall du dör så får du börja om från början. Du kan välja om du vill köra med andra eller inte, t.ex om du hittar någon jävligt svård dungeon så kan du få hjälp.... om nån spelare utför något riktigt heroiskt så börjar det spridas rykten om denna heroiska spelare i spelvärlden. Spelet ska släppa allt DLC gratis.. nu orkar jag inte skriva mer. Snor ni min ide och blir rika på det så ska jag ha 50% och er flickvän
Gta San andreas modet med gta IV grafik osv,
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Jag är tråkig, men nån måste va den första; FFVII remake är i princip den enda speldrömmen jag har. Förutom kommande spel såsom Uncharted 3 och The Last Guardian, men som tur är kommer ju dom gå i uppfyllelse relativt snart :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
24-32 pers Battle royale på maps i Battlefield storlek om inte större, riktig homage till filmen och inget bullshit. Halo 4 Shen mue 3 FF8 på xbox live arcade Jag vill ha mer rpg coop spel på boxen, lvla och döda bossar ihop = FUCK YEA
I.C.T.W Ill be heading out soon
Moderator
2011-02-08 20:34
Doggsonlol 24-32 pers Battle royale på maps i Battlefield storlek om inte större, riktig homage till filmen och inget bullshit. Hur skulle det genomföras hade du tänkt? Grejen med filmen är ju att de ska tvingas till att döda varandra fastän de inte vill. Jag skulle inte ha något problem att skjuta ihjäl någon i ett spel som går ut på det. Kanske skulle man kunna ha ett poängsystem som gick ut på att man fick mindre poäng ju fler man dödade?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Om jag fick göra ett spel så skulle jag vilja ha GTA med en blandning av WoW.. du kan vara polis, gangster eller vad du nu föredrar- maffian eller kanske hells angels. Nåväl, du teamar upp med folk, kanske kompisar- har ett område som är ditt och det är dina regler som gäller där.. du börjar som en lodis eller knarklangare på gatan och jobbar din väg upp, spelet är i princip oändligt stort med oändliga möjligheter.. ehm, det finns olika karaktärer du jobbar dig "in i" - är det med kompisar kanske en väljer att vara "the bauws" och en annan kanske är din right hand man. Ett spel i den typen hade jag tyckt var jävligt skoj, du kan betala av snuten för att ge fan i att du smugglar in vapen osvosv.. ja, en blandning av GTA och WoW i princip. Om man ska köra på något overkligt så ska det vara som i filmen 'gamer' fast utan användandet av riktiga människor, kanske inte lika sluskig miljö som det där 'social network' också men annars så! =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAt haha, måste bara fråga men vilka likheter med wow har spelet? förutom rpg och mmo mässigt?
Get Random!
Alltså ÄRLIGT TALAT, detta är typ det bästa som hänt mig någonsin. Hur kan jag missat detta? Har iförsäg varit jävligt dåligt insatt i spelvärlden det senaste och mest nött massa iPad spel och grejer. LYCKAN ÄR TOTAL!
Arma 2 utan alla tekniska felsteg (Arma 3?). En remake av Planescape Torment. Skulle vara helt sjukt att se Sigil och dess befolkning med dagens teknik.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
King-phil, inte allt för mycket mer än att man väljer klass, spelet har lika stort och fritt spelrum antar jag =p
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAt Yeeey, nästan exakt som min dröm! Fast jag hoppas på Sims också, så alla som spelar Sims kan ha vanliga jobb i samma spel, medan gangsterverksamheten pågår. Lönnmördaryrket skulle även vara tillgängligt =) viktigt som tusan.
KaptenKrok P25: Man sätter in ett slags system som gör att kameran skulle bete sig som dom känner sig, man ser ju i filmen att vissa inte är sugna på att döda och andra är. Så inför varje runda så slumpar spelet dom egenskaperna, så din karaktär kanske är skakis eller liknande och då blir din view fuckad. Vilket gör att du lär tappa suget och inte försöka attackera folk i första taget
Anenkefali man tycker ju att någon borde göra ett sådant spel, sims grejen hade varit najs! =) en fasad för vad som egentligen pågår osv ; )
the sims3 + gta iv + ps3 home = surrogates lite wow fast ingen fantasy, bara springa runt och råna massa banker. de mina vänner, de e nice. alltså ta gta samp ett steg längre...
huset röd
169cm Frågan är hur långt The Sims 3 ska blandas in, ska t ex åldrande finnas? Styrande av hela familjer?
Du får en levande stad med npcs och liknande tänk gta 4, ett stort fängelse finns också i utkanten MMO liknande, behöver inte vara ett otroligt stort men iaf 30-50 pers per server Du kan välja mellan 1 main "specc" tänkte mig något sånt här Bomber Bilar Vapen Rån Dealer Så du bygger upp din karaktär och går upp i level beroende på hur du gör saker och missions ger exp och liknande. Du har chansen att välja att gå med i något standard crew typ Homeboys = ghetto snubbar Maffian Nazi packet Spanjorerna Sen kan du fixa till ditt crew och spela ihop med polare, och på så sätt uppgradera ert crew. Tex skaffa hus/bilar Man ska självklart kunna göra tex uppdrag och rån utan att ha tex en flyktbils chaffis men om vi säger att du har en polare som är rank 10 inom bilar så betyder det att han har diverse bonusar tex kanske hans bil går snabbare jämnfört med snutarnas och han kan komma undan snabbare. Men du kan även köra med nån som inte är en bil expert men då kanske det blir svårare och en större risk istället för det felfria rånet ni kunde utfört. Fängelsedelen ska spela en stor roll, man måste klara sig lika bra på insidan som på utsidan. Och dels behövs det pga att annars skulle alla snorungar gå apeshit och spraya npcs konstant vilket leder till att spelet blir retarded istället för ett slags RP spel. Så skjuter du folk kan du hamna på kåken i x antal timmar/dagar, självklart ska man kunna utföra mord och liknande men då kanske en silencer och lite stil är bättre än Ak47 mitt i gatan på oskyldiga. Man ska också kunna softa runt och ta det lugnt kanske handla hos dealer och tända på bara för sakens skull, istället för att det urartar och man bara pushar för att få exp. Snuten blir mer alerta desto snabbare du utför ett rån så om du har rånat en butik 5 minuter innan kanske dom har mer bilar ute vilket leder till att du blir fucked. Gängkrig är ju också en viktig grej pga statusen, men just därför¨har varje gäng en ledare som får tillåta eller inte tillåta, samt får man inte tillgång till vapen asap om man inte har vapen speccen eftersom då skulle folk gå bonkers redan på lvl 1. Och ja jag håller på att titta på OZ atm för tredje gången :) Förövrigt måste jag nästan lära mig att programmera någonting verkar tufft men för jävla slitet med massa kodning.
doggsonlol, tycker du ska sätta dig ned och skapa spelet, hooka upp med typ r* och göra det stort ;) jag vet 1 som köper
Håller med att en nu version av Final Fantasy IX Vore på sin plats! Men ännu mer sugen är jag faktiskt på en ny version av Final Fantasy VII, exakt samma spel fast med äckelsnygg grafik. Gärna den på ett nintendo ds eller så då, hade ju varit sweet :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Doggsonlol Det borde verkligen göras...
DMAt: Är rätt många som kommer i byxan när dom tänker på det, sjuka är att jag har ideer om hur allt skulle se ut etc men har ingen aning var man hör av sig med liknande ideer utan att få dom snodda :P Får lära mig plugga någon slags kod sen göra en typ old school 2d version :P
Doggsonlol Plugga och gör det själv =) Jag har alltid varit skitsugen på att styra upp något sånt själv, men fan vad krävande...
Anenkefali: Tycker kodning och liknande är så jävla avtändade, har aldrig haft intresse för det. Spelintresse har jag ju men just bakgrundsjobbet är inte för mig, sen är min dator av modellen Piece of shit så kan ju inte förvänta mig att göra underverk med den. Men har x antal polare som pluggat på it gymnasiet (80% av dom) så kanske kan kolla runt, kanske hittar något som är basic och inte för mycket mindfuck med krumelurer
Det verkar intressant och faktiskt kul tycker jag, för mig är problemet själva tiden. Oavsett om man som privatperson programmerar sitt första skitspel eller om ett helt team med proffs sitter och programmerar nya Call of Duty så tar programmering (t ex, alla faser och delar av ett spel egentligen) lång tid.
Anenkefali: Just nu är tid allt jag har, och egentligen gör jag inte det bästa med den och har letat efter något kreativt att göra. Ska nog fan kolla runt och se om nånting fastnar, gör det inte det ger jag upp och fortsätter drömma om det istället :P Har hört massa andra snacka om vilka slags spel dom skulle vilja göra och iaf 60% av dom låter ju bättre än en Cod uppföljare varje år Polaren försökte släppa ett spel som dom gjort nu under sitt sista år på KTH men microsoft ville ju ha 100 lakan för det så det blev ett fuck you från båda sidorna, dock är han den typen av spelare som jag avskyr och kan knappast tro att han skulle kunna göra annat än en skit produkt. Har man passionen för att skapa är det ju bara bra, då blir det lättare att lära sig vilket gör att det inte känns som en grind vilket det egentligen är. Gäller ju dock bara att förstå vilka resurser man kan jobba med, finns för jävla många spel som sugit röv pga att dom trodde att dom kunde lägga in mer än dom egentligen borde.
Doggsonlol en fråga om hur det blir när man har ett eget hus. är det just på den servern då? hur går det till om man byter server och ett annat gäng har ett hus på samma plats/i närheten. eller är det mer som att man trycker start>home så kommer man till sitt hus som man kan modda upp som man vill?
Get Random!
KinG-Phil Sömlöst! Har man köpt ett hus på en server så knallar man in i det (typ "Press E to use key"). Helst ska man behöva vara nojjig med gardiner om man ställt till något också, för folk ska kunna se och skjuta in =) Tycker jag. På en annan server så kan man inte spela med samma karaktär, och alltså äger man inte huset.
KinG-PhiL: Rätt bra fråga faktiskt, om det nu skulle bli server based så antar jag väl att huset finns kvar på den servern man fixade upp det på från början. Anenkefali: Customisation är väldigt väldigt viktig för många så självklart ska man ju kunna uppgradera sitt crib med tex safe, pansardörr mm eller liknande och sånt samt titthål :) men i början är det ju som att börja livet man kör med det första billiga man hittar sen får man sikta uppåt :) Skulle personligen inte vilja att det blir som gta då man alltid har sina miljoner i fickan utan man får väl komma på någon carry limit och försöka tänka realistiskt på så sätt, man ska aldrig känna att ens pengar är 100% safe heller för då samlar dom bara damm :) Vem vet hur det skulle utspelas kanske snubben som börjar sin karriär som dealer till slut sitter med alla stadens hus och man måste genom han för att kunna fixa ett crib :) Däremot ska varje gäng ha ett slags mission hus i början där man får börja sin väg mot toppen, då du får uppdrag av npcs som tillhör samma slags crew tex.
Doggsonlol Jag är jävligt förtjust i just "real estate"-tänket. Att en riktigt högt uppsatt spelare kan ha flera ställen och hyra ut till andra. Även hyra ut lokaler till folk som vill ha business (sälja vapen, sälja bilar, sälja mat som ger HP, sälja energidryck för pigghet, sälja knark under disken osv osv osv ENDLESS OPPORTUNITIES!) eller kräva pengar av någon som har en business. Protection money =) =) =) =) Allt skulle vara så vackert...
Anenkefali: Man måste ju inse att inte alla vill hålla på med gang fights enbart och sno bilar, finns många som kanske passar mest för att vara boss eller liknande och vara strateger istället för soldater. Mest av allt vill jag ha en värld som man som spelare kan hoppa in i och ha kul med vänner, men även ska man bygga en slags gäng mentalitet. Det är alltid vi mot dom vilket gör att man värnar om sina egna. En av sakerna jag funderade på nu senast är hur kommunikationen skulle funka ingame, jag antar att jag skulle sätta in någon slags mobil service så man får ringa varandra. Dvs jag skulle försöka komma på ett sätt att döda party systemet på tex xboxen/ventrilo för att folk verkligen ska snacka ingame, tänk tex att gäng 1 har attackerat en medlem av gäng 2 och gäng 2 får höra om det och ringer för att kolla vad som händer och dom planerar att hämnas, men samtidigt kanske en i gäng 1 står nånstans nära honom och hör samtalet och kan förvarna sitt crew. Bara något sånt skulle ju försöka göra att man vill hålla det hemligt och kanske håller sig till en vis kod då det gäller kommunikationen. Samt när det gäller kommunikationen så kanske det inte alltid är bäst att ringa pga att snuten kanske håller koll på dig tack vare tidigare aktiviteter, då blir det något slags rng som får avgöra om du kanske får snuten på dig. Dock blir det väldigt svårt då jag antar att folk från sverige kommer snacka svenska och folk från andra länder håller sig till sitt språk Som jag ser det när jag tänker upp det i huvudet är det en mix på stilen mellan gta 4 och Mafia 2, jag gillar verkligen hur grafiken ser ut i Mafia 2 pga att den ser inte over the top ut och den använder inget filter för att se skitigt ut. Samt tror jag att Mafia 2 stilen faktiskt tilltalar folk mer, det ser mer realistiskt ut enligt mig iaf. Sen tänkte jag på hur combat systemet skulle funka med shootouts/drivebys/knytnävsfighter och liknande, och antar att där får man antagligen göra en slags softcore server och några hardcore. Så att på softcore så kanske du får ligga på sjukan istället medans på hardcore kanske du dör istället. Om du tex kanske blir nerslagen av ett annat gäng så kan dom inte targetta dig eller göra skada på dig medans du ligger ner efter tillräckligt mycket stryk. Medans att på hardcore är det fritt fram att döda snubben. Mycket att klura ut och tänka på :)
Helt klart många faktorer. Det med kommunikation är intressant, som du förklarade låter rätt jävla ultimat. Varför ska inte snutar kunna vara riktiga personer också? :D Vi snackar drömspel, folk som vill kan vara snutar och avlyssna samtal, ha utredningar och skjuta folk i häcken. Det är najs.
Anenkefali: Som jag såg det från början var det mest crew vs crew baserat i en fri värld, sen får man ju tänka på vilka som spelar typ gta och liknande och beter sig som fittor. Vill ju inte att spelet slutar upp med att vara ett runkobjekt för efterblivna 12åringar som inte ens försöker att spela lite realistiskt och smart. Man måste ju tänka på att inte alla vill vara snutar, eftersom dom har ju sina objectives om man säger så det handlar inte så mycket om status för dom utan dom ska ju bara rensa upp gatorna. Och i värsta fall kan dom ju bli övermannade hur lätt som helst, hur jävla kul är det liksom om du spelar ihop med några polare och ni har fått höra om något rån. Så dyker ni upp och voila 10 maffia members med Ak47:or sprayar eran bil innan ni ens hinner skrika WTF Kanske får dra upp lands servrar med voice addons så tex om nån snubbe från Wales skriker HEDDLU så vet datorn vad du snackar (Heddlu betyder polis på "walesiska") Ungefär som blizzard gör med sina servrar då du behöver det ryska packet för att komma in på ryska servrar. Vill ha det mer för dom som kollat på OZ och Sopranos tex och blev fascinerande och vill leka runt på liknande sätt, Jag har alltid saknat den saken i GTA spelen så fort du är klar så faller du liksom bort från kartan. Ingen hör av sig (förutom gta4) och det du gjorde finns liksom inte. Det tråkigaste med dom är att ju att efter en amazing story så har du liksom ingenting. Börjar tänka på dom som gjorde San Andreas MP modden, dom verkar riktigt duktiga på liknande ideer men eftersom min dator är rutten har jag inte fått uppleva hur det funkar utan mest läst bara. Ska sno polarens böcker och se hur det funkar, eftersom jag älskar Action rpgs och vet ungefär hur jag skulle vilja göra ett sånt och det är lite mer basic i layouten men djupare i grunden. Men det är kul att drömma :)
San Andreas MP är faktiskt riktigt bra. Bara inte "tillräckligt" =) Om vi säger såhär, det finns ett visst antal slots för snutar på varje server (säg 50?) och om någon vill skapa en snutkaraktär så upptar den en slot, och de resterande är NPCs. Skulle kunna funka tror jag.
Vissa vill ju ha mer uppdragsdrivet, blir ju som tjuv och polis ändå =D Razzior på knarkare och så iofs.
hela den här biten med att vara polis är också najs, då kan man om man har mycket pengar och kanske ska driva in droger med något båtlast betala av polisen så släpper dom det etc..
Doggsonlol Om detta med hus skall vara så du beskriver måste det ju ändå bli ett MMO, för om det är ca.50 pers på en server och man bara har en gubbe och hus per server känns det lite vekt. MMO hade varit skitfett... som en riktig stad med massa folk med olika roller. man borde även kunna gå en "god" väg som du glömt nämna, olika jobb som försäljare av olika saker (t.ex till sitt hus) även av dope, vapen, bilar och självklart hus. Man borde även kunna anställa folk för att sälja sina saker och göra saker för en. t.ex mord och så. Även jobb som polis, delivery boy, kanske brandman? någon form av shopkeeper, kanske kunna köpa affärer och anställa NPC/riktiga personer att arbeta där.
Get Random!
Haha ja självklart skulle det kunna bli så mycket större men just nu får man tänka basic, annars urartar det helt :) Fattar dock inte helt varför man skulle vilja jobba som shopkeeper, tänk dig vilka som kommer spela spelet liksom. Snackar vi xbox live har du en shotgun i nyllet var 5:e minut tills du loggar ut liksom :D Visst är det bra med mycket val möjligheter, men oftast vill folk bara bli störst bäst och vackrast och då vill man ju inte spela som Apu från Simpsons Nämde dock inte att man bara kan ha en karaktär per server, blir väl wow stuk med en max limit på kanske 4-5 olika karaktärer Jag är mest hype på fängelsedelen pga att jag kollat om OZ och det är något jag saknat i gta spelen, fanns fängelse i 1:an har jag för mig men inte i dom andra (kanske 2:an) också Dessutom var prison delen rätt fet i Mafia 2 :) Men som sagt får lära mig något så kanske det blir verklighet i mindre skala :P
Shopkeeper kan ju vara en coverup för annan verksamhet också =) Och det är säkert roligare om fängelsedelen faktiskt är "jobbig" på något sätt. Så att folk inte vevar hagelgevär överallt, utan är subtila, smått realistiska och bara gör det när det är lämpligt.
Anenkefali: Ja självklart kan det ju vara en cover up, men man kan ju aldrig gissa hur folk kommer spela spelet. Kolla bara på tex Cod communityn, dom har x antal vapen ändå springer 90% runt med bomber enbart. Antar att man kan slänga in x antal biffiga npcs i fängelsedelen som ser till att du inte har det lätt där inne, tex kanske du åker på spö ofta vilket gör att din karaktär kanske blir lite yr/andra negativa effekter. Du kanske var Teh shit på utsidan men på insidan är du en nobody. Tänkte även på hur man kunde skapa ett slags titel system, ungefär som i red dead. Så att du beroende på var du står/vilket rykte du har så vet folk att du är bad ass, om du å andra sidan inte är så jävla tuff kanske du får en titel du inte vill stoltsera med vilket får dig att bygga upp ditt rykte. Vem vet du kanske kommer ut ur kåken med en PRAG <Namn> titel ;) Aja nu ska jag titta om The wire också så jag antar väl att snut ideerna kommer komma också :P Efter det kanske jag kör dom där Stephen hawkins dokumentärer så det kanske blir amazing skyboxes också
att jobba som shopkeeper kanske inte är det optimala, men att kunna köpa en billig affär som man kan anställa NPC som säljer mat osv till andra spelare... mat f.ö borde i alla fall vara en viktig del i spelet. framför allt för att generera hp, men också för svält. men självklart är man skottskadad ska inte en macka hjlpa utan då blir det sjukhus.. kanske som Fallout NV hardcore mode!
Get Random!
Det är en drömtråd, så varför inte ha ambulansarbetare också? MMO som bara fan måste det vara... Folk som vill leva ut sina Sims-drömmar och så mycket mer.
att jobba som ambulansförare hade nog varit ganska skoj. likt delivery guy jobbet fast man åker runt folk som vill bli healade så får man en slant för det. kan ju bli tråkigt i längden men man gör det endast då man vill tjäna pengar såklart!
Get Random!
KinG-PhiL ...eller sliter med det konstant, för att en vacker dag bli...befordrad? SIMZ YO! Nej, men för att försörja en familj iaf. I bästa fall befordringar och sånt också. Som maffiaboss kan man befordra sina undersåtar själv.
San Andreas 2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Drömspel: Alone in the dark. Tyvärr helt värdelöst nu, styrningen i spelet är det värsta jag varit med om. Men annars är ju upplägget riktigt coolt. Inte bara ett straight forward shooting. Man skulle göra allt möjligt i spelet såsom: skjuta, klättra, göra cpr på en brud osv. Ett sånt spel skulle jag vilja se igen, med riktigt mycket story i.