I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Vad spelar du just nu?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2012-07-07 19:26
DayZ all the way. galet hooked på d. alla andra spel får noll speltid nu.
Jobbiga är bara att ju längre man håller sig vid liv, ju bättre gear får man. Sen blir man ju som typ golem i lotr .

Men konstigt nog när man väl dör så släpper spänningen och så tycker man att det ska bli så jädrans kul att starta ett nytt liv och bli ännu försiktigare.

”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”
Admin

2012-07-26 16:22
Så jag började precis på Skyrim.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-07-27 01:15
Haha, jag kör också Skyrim nu, körde Nord och dundrade igenom mainstoryn lite för fort (ganska kort imo).

Har nu kört Mage och kör lite fler sidouppdrag m.m. fick Shadowmere igår äntligen...men jävlar vad mkt svårare det är som Mage, tål ju inte mkt så det blir lite kiteande här och var...måste försöka kirra bättre spells och bättre gear så underlättar det nog...så jävla segt att levla destruction, uugh...
tut!

2012-07-27 10:56
Här har ni två PSN voucher codes för att vara med i DUST 514 betan över helgen

F85N-6GN6-EDDB
KCTD-F9N5-JNJF

Enjoy

2012-07-31 22:47
Spelar The Walking Dead. Skönt single-player zombie-lir.

2012-08-01 00:08
körde med skyrim, tyckte det var skittråkigt o då älskade jag demons souls..om man kan jämföra de två..byta in de o några andra mot uncharted3 som jag älskar..kan knappt hålla mig till the last of us kommer..men skyrim måste va tidernas överhypade spel
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2012-08-01 16:36
Du kan inte jämföra Skyrim med Demon's Souls. Det är ju två helt skilda spel. Själv lyckades jag aldrig komma in i DD.

Det är bättre att jämföra Skyrim med t ex Fallout 3 (eftersom det är samma utvecklare). Det var iaf vad som fick mig intresserad av Skyrim. Annars har rpg inte riktigt varit min grej. Men precis som i Fallout 3 tar det ett litet tag innan man kommer in i Skyrim. Är säker att vid en omspelning kommer saker och ting gå mycket snabbare och smidigare. Nu är jag lite osäker på vad som är bra att ha, vad jag kommer behöva, vad som kan ligga kvar och vad som ska säljas av. Har t ex en extrem uppsättning potions som jag aldrig använder utifall att de skulle behövas senare :)

Men som sagt, det tog ett tag innan jag riktigt förstod storheten med Skyrim. De första timmarna var det väl sådär. Varken bra eller dåligt. Men ju längre man spelar desto mer sugs man i allt. Storyn blir mer intressant och karaktären blir starkare.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-08-02 01:25
håller med Evolution till tusen!

första timmarna var det bara, jahapp..fallout 3..igen...men efter att ha lirat 3 karaktärer nu så älskar jag det mer än någonsin. Är inne på min fjärde karaktär och gör fortf. uppdrag som jag hoppat över tidigare.

möjligheterna är ju oändliga, uppdragen, karaktärerna, vilken build man vill köra, dundra upp olika yrken och bara gå runt å köra pickpocket på varenda jävel! 80k guld efter 13 timmars spelande. Booya!!! :)
tut!

2012-08-03 17:34
kan verkligen förstå att vissa gillar det men själv blir jag genast sömnig när man entrar en stad och ser alla hus man kan gå in i, eller när man är helt lost och försöker klättra i berg..trodde animationerna skulle vara lite bättre med men det är säkert bra när man börjar hänga med lite
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-03 17:36
är man en vanlig knegare är det nog ett omöjligt spel

2012-08-06 18:07
Jag skaffade Playstation Plus i dagarna och har börjat lira igenom spelen som man får tillgång till gratis.

Har precis börjat med Dead Space 2, som jag älskar!
Poet

2012-08-07 03:20
Spelat några stycken dom senaste
Äntligen klar med BF3 sp, så jävla tråkig
Monkey Island: SE samma sak där, jävla impulsköp som slog fel.
Shadow complex 3 år senare har jag 200, var fan på tiden
FF13 äntligen 1000 dags att sälja
Dragon age 2 äntligen 1370 dags att sälja
Saints row 3 fixade sista 2 retail så 1000 där också

Nu blir det Crysis 2, Ass creed Rev och DD som vanligt.

Skönt att jag börjat bli aktiv igen så man får lite spel av listan, måste klara några till så jag har tillräckligt för att kunna boka Borderlands 2 utan att betala en krona
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2012-08-08 10:43
En sak med Skyrim jag både älskar och hatar är hur lockande det är att vika av från vägen. Jag kan starta spelet och tänka "nu ska jag göra quest X" och börjar knata mot byn, grottan eller vad det nu är. På vägen upptäcker jag nya platser jag inte sett innan. Går in i ett Hold, pratar med en Jarl. Pratar med någon annan, ett nytt quest startar och blir lite nyfiken. "Ska bara göra första delen, de brukar vara enkla, snabba och de minst roliga delarna ändå".

Fem timmar senare har jag fortfarande inte kommit dit jag var på väg från början.

Det mest irriterande är dock laddningstiderna. I sig inte så långa men många. Och att nästan varenda quest handlar om att någon vill ha något, har glömt något eller har blivit bestulen på något som ligger på andra sidan kartan.

2012-08-18 12:00
Dead Space 2! Tog ett tag innan jag gav denna serie chansen, men ettan slukades i ett nafs och 2an är till o med bättre :) Ser redan fram emot trean även om jag inte ens klarat hälften av 2an.

Rappare

2012-08-18 12:03
Plöjer klassiker som vanligt: New Super Mario Bros Wii, Super Mario Galaxy (köpte precis ett Wii så nu kan jag äntligen spela detta, och det är fantastiskt), Red Dead Redemption, Doom...

2012-08-19 00:26
ME3..2 timmar campaign och runt 10 mp..och mp är inte ens bra

2012-08-19 14:00
Spelar darksiders 2 nu.
kör lite olika coop spel när polare är över, mest rayman origins bionic commando rearmed, gatling gears och soldner x.kört sjukt mkt Jamestown med polare också, men nu kommer vi nog inte göra det på ett bra tag.
shootmania när jag har lust med lite online skjutande.

kört endel Gateways, penumbra 2, batman arkham city samt quake 2 på senaste också.

2012-08-19 19:38
Watakushi
Spelar darksiders 2 nu.

är det cool LR ?
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2012-08-20 14:20
Laddade ner Indie Bundle 5 häromdagen så sitter och plöjer igenom dom spelen nu. Svårt att hålla sig till ett men det jag spelat mest är Limbo.

Blir nog Bastion jag tar mig igenom efter det.

2012-08-20 17:37
CRIBBE
gillar det skarpt. definitivt det bästa spelet jag spelat på riktigt riktigt länge.
kör pc versionen med xbox kontroll, och kontrollerna känns riktigt bra. mus och tangentbord ska kännas sämre då det är en konsol port, och menyerna är riktigt knäppa med datormus. UI'n ljuger om vilka knappar man ska använda ibland, och med tangent bort och mus så gör den tydligen det väldigt ofta... så portningen är inte väl genomförd, men spelet är totalt kanon och dom "problemen" känns så små att jag inte ens tänker på dom när jag väl spelar.

gillar det mycket mer än ettan faktiskt, tröttnade på miljöerna ganska fort i ettan... miljöerna är helt fantastiska och välvarierade i tvåan. spelade aldrig klart ettan, men kan inte tänka mig annat än att jag kommer spela klart det här mer än två gånger i mitt liv.

storyns anledningar till att man gör olika saker är inte särskilt imponerande, men karaktärerna och röstskådespeleriet är top notch.
Kan inte komma på någon spelkaraktär som jag gillat så mycket som döden som man spelar i detta spel... och jag är inte ensam om det, alla recensioner jag läst där hans karaktär nämnts har varit väldigt imponerade... han är charmig och allmänt skön, inte nån generic tufftönt.
laggar aldrig för mig, men upplösningen på texturerna är knappast imponerande(men estetik miljöer och texturerna i sig gör att man inte bryr sig. sjukt vackert)

plus: skön stämning, sköna karaktärer, skönt gameplay, riktigt kul.
minus:spretig oimponerande story och dåligt genomförd portning.

2012-08-20 19:22
inte spel men, den där sony wireless headset är det värt att köpa eller det finns billigare altrnativ som är lika bra
Rappare

2012-08-21 08:16
FF7 för Xe gången.
League of Legends.
CS:GO när tiden finns eller polarna orkar.
Bioshock.

Sen blir det väl Unreal ibland.. Och andra Steam-spel.
 ööööööööööööööh
Poet

2012-08-21 11:05
Alla borde fan spela Dust : An elysian tail. 1 snubbe 4 år = mästerligt handritat metroidvania spel.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2012-08-21 22:49
Watakushi

Det låter juh som att du är nöjd iafall.. Får se när jag kommer att inhandla det, men verkar juh vara en bra uppföljare :D

Doggsonlol

Mm har varit sugen på det spelet jäkligt länge... sen när det väl kom så hade jag no dinero :(

2012-08-24 17:43
DayZ
Admin

2012-08-25 05:46
Vanilla:
Det är riktigt bra. Var lite tveksam själv men fick det i present förra hösten och är hur nöjd som helst. Bra ljud, de sitter bra även ett flera timmar, isolerar perfekt åt båda håll (du slipper höra omvärlden och de hör inte vad du lyssnar på) och så är de trådlösa. Mås andra bra lurar har sladd. Tyvärr måste du ladda efter ca fem timmar men det går rätt snabbt och är inga problem om du får in rutinen att lass närdu inte använder dem. Funkar även att ladda via datorn. Enda som känns billigt är micen, som är plastig som fan. Men bra. Försök hitta dem online så kanske det blir 200-300 billigare, om du har tur. Men i vilket fall riktigt bra lurar. Jag blev väldigt positivt överraskad då officiella tillbehör ofta kostar mer än de är värda och inte alltid är helt genomarbetade.

2012-09-19 18:41
Ska nog köra igång med Black Mesa till helgen.

2012-09-20 11:13
Dragons dogma har precis körts igenom. Sällan har ett rpg haft en så usel story men ett så bra gameplay.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2012-09-20 17:40
Imorgon kommer jag skriva Borderlands 2 här.

2012-09-21 01:40
Dieallot

Xbox eller PC?

2012-09-21 21:18
Just nu: Borderlands 2

CRIBBE:
X360
Admin

2012-09-26 01:11
Eftersom Borderlands 2 är ute började jag spela Borderlands. Blev avtänd efter demot tidigare men jävlar vad fel jag hade.

2012-09-26 02:05
Riktigt nice spel :D GearBox har gjort ett riktigt bra jobb med borderlands 2, i'm impressed.
Admin

2012-09-26 13:21
Hittills känns det lite som ett Bethesdaspel med mindre laddningstider och du kan inte plocka upp exakt allt vilket är ganska befriande, speciellt efter Skyrim. Det går snabbare, flytet är bättre.
Producent

2012-10-04 10:22
Tony Hawks Pro Skater HD - härligt spel!
men det finns en del minus...
* stödjer enbart mongo-xbox360 kontrollen och är tvungen att använda Xpadder
* tvungen att gå in i konfigurerings filer för att ändra upplösning
* lite för få banor

I övrigt är det kanon att spela denna klassiker i betydligt bättre grafik än förr.
Poet

2012-10-05 03:45
Tyckte THPSHD var skit, älskade orginalet men remaken känns bara skabb

Lirar Borderlands 2 fixade dock 1000/1000 i förrgår, ska köra upp Gunzerk och Siren till 50 sen vänta på dlc charen
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2012-10-05 23:27
Älskade också originalet (hur många spelade inte sönder demobanan?) men vågar man verkligen riskera att få minnen grusade? Tänk om det inte håller? Väntar tills det blir "gratis" på ps+.

Spelar ju nu: Hell Yeah! Wrath of the dead rabbit. Finns på PSN och förmodligen på Live också. Om du är sugen på en homage till 90-talets plattformshoppare och gillar humor baserad på det så är det här helt klart nåt för dig. Finns några element som är så där irriterat svåra som de gamla plattformsspelen var, typ "hoppa och skjut i exakt rätt vinkel vid exakt rätt timing annars får du börja om från början". Eller inte början, de har faktiskt checkpoints.
Producent

2012-10-05 23:28
Tyckte THPSHD var skit, älskade orginalet men remaken känns bara skabb

Remaken är skabb om man kör i den låga upplösningen och xbox360 kontrollen, men det gick ju att ändra. Fler banor hade dock varit bra.
Poet

2012-10-07 06:51
Har ju inte mycket att välja på när det kommer till upplösningen eller kontrollen eftersom jag lirar det på 360...

Mer banor kommer som dlc
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2012-10-08 23:06
Just nu blir det väl mest, FIFA 13 och Modern Warfare 2 ;) På Xbox alltså.

2012-10-11 12:51
Har bara kört Fifa 13 sedan release men imkogon är det äntligen dags för Dishonored. Det spelet ser fantastiskt bra ut.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Producent

2012-10-11 13:43
började på dishonored igår, tungt e de.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2012-10-12 00:29
Dishonored skall lätt införskaffas... synd att jag måste kriga med tiden nuförtiden.. so many games that i havent played yet. Spelade borderlands 2 senast.. By the way någon som spelat natural selection 2 ännu?

2012-10-12 14:17
fick hem dishonored idag och är så pepp att jag är lite orolig att jag har överhypat det för mig själv, haha
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent

2012-10-20 18:18
Klarade Dishonored igår på lättaste nivån.. Kan verkligen rekommenderas om man gillar tanken på att va ninja i ett FPS spel. Otrolig grafik, bra ljud/musik och skön känsla överlag. 10/10

2012-10-20 21:15
Inte för att vara den som är den, men spel är oftast gjorda för att spelas på hard :D

Admin

2012-10-21 21:48
Beror ju på vad man vill få ut av spelet. En del vill ha utmaning, andra vill bara ha storyn eller upplevelsen. Varför kämpa med en boss onödigt länge om man bara vill ta reda på vad som händer? ;)

2012-10-23 01:56
spela nyss igenom heavy rain för första gången och digga det skarpt..går runt och små irriterar mig på att jag inte lista ut vem origami mördarn var men satan så nice spel, passa mig perfekt då jag är jävligt lat och gillar snygga cutscenes osv..hoppas på fler sånna! blir rayman:origins nästa såfort jag fått tag i fin jazztobak :)

2012-10-23 02:03
vanilla

då kanske Beyond - Two Souls som kommer nästa år är nåt för dig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-10-23 18:41
ja det kommer det absolut vara :) satt och tittade lite på youtube klippen och det ser snyggt ut! mest hört dåliga saker om heavy rain men fan va fel dom hade, ska starta upp det nu igen och va lite trophy bög :P