Lätt roligaste som hänt på senaste
I.C.T.W Ill be heading out soon
Kortfattat på svenska, följande information har garanterat läckt: - Ditt riktiga namn - Din adress, stad, postkod - Vilket land du är ifrån - Ditt e-mailadress - Din födelsedag - PSN användarnamn och lösenord. Det som kan ha även läckt är dina svar på säkerhetsfrågorna. Något de inte kan garantera har kommit ut, men som kan ha kommit ut (verkar sannolikt) är även dina kreditkortsuppgifter: det vill säga; har du handlat på PSN så har de din kreditkortsnummer med utgångsdatumet, men de har inte din verifieringskod (liten tröst).
rawr
Doggsonlol , är du 360 fanboy och hatar PS så är det lätt roligaste, som betalande PS kund (som jag är) så är man inte överdrivet glad (ingen fanboy dock, diggar 360 mer). Sony har strulat till det rejält. Inte bara är det de själva som är orsaken till det hela; direkt ansvariga pga de skyddade inte dev nätverken bättre indirekt ansvariga genom att börja nerfa PS3an och djävlas med hackers
rawr
Battlerappare
2011-04-27 11:04
Eller sååå tycker man det är förbannat roligt rent allmänt bara sådär för att dom lyckades fucka upp så hårt.
Gojira: Precis som Empire säger så beror det på faktumet han nämde. aja brb ska spela DR case west coop på xbox live!
Sjukt irriterande. Inte för att jag tror att de kan göra så mycket med infon (kan man länsa konton utan CCV-kod? I sådana fall måste man väl byta kort). Sen kändes det bara som en tidsfråga innan PSN blev hackat så självklart hade man ett specifikt lösenord dit.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Det är helt jävla katastrofalt. Det är så illa att när jag ringde upp min bank idag och började förklara så avbröt tjejen i luren mig med "är det där Playstation Network problemet? ok vänta lite" , sen kopplade hon mig till en kille som suttit hela dagen och svarat på frågor o hjälpt folk som är oroliga över sina kreditkortsuppgifter hahah ..och nu är det nåt med XBL också? Helvete vilka jävla sunkföretag som har hand om ens gaming tjänster online. Snart kommer väl Valve gå ut med nåt om Steam också. bleh
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Detta kan ju hända vilket företag eller organisation somhelst vare sig det är FBI, Pentagon eller i detta fallet PSN. Sen finns ju personlig info att få tag på hur lätt somhelst och om dom skulle länsa ditt konto så kan du ju anmäla att det är scam och få pengarna tillbaka. Tråkigt som fan är det ju såklart och jag hoppas att Sony kommer ur dethär så billigt som möjligt och att ingen råkar illa ut på ett eller annat sätt.
..och nu är det nåt med XBL också? Sony got hacked because the people who hacked them had specific beef with them
( The Sony hackers have no intention of harming their customers, just Sony)
om ni minns detta...
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Förvånad man blev när Mw2 nämndes i x360a-artikeln.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kpierad text. Något semi-positivt är dock att man, på den officiella Playstation-bloggen, bekräftade att användarna inte kommer råka ut för någon förlorad data. Det vill säga att allt som man hade innan skall finnas där när nätverket kommer upp igen. Så om man var orolig för att alla troféer, spel, kompislistor och pengar skulle försvinna på grund av det här så kan man vara lugn. www.thesixthaxis.com När nätverket väl kommer upp igen så kommer man, inte helt oväntat, trycka ut en ny firmware till användarna som kommer tvinga folk att byta lösenord.
Hahaha, epic! Hoppas att de menar allvar med att inte spelarna kommer råka illa ut.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Ja det är de
! P22 Well, med tanke på att Sony nu har en class-action lawsuit i röven för sina taskiga security measures, ett antal Senators i USA och UK bla yttrat sig om hur dåligt Sony hanterade detta och hur lång tid de tog för dem att informera sina kunder, så tycker jag verkligen att det är extra amatörmässigt hur dåligt våra spelföretag egentligen opererar. Det är helt enkelt väldigt mycket inkompetent skit kring dessa enorma spelföretags tjänster och även varor. Ta 360 t ex, en maskin som under större delen av sin livsstid hade en failure rate på 33%. 33% . Tänk om var och varannan consumer electronics och andra maskiner hade samma failure rate? Tänk dig ett top of the line kylskåp som har 33% chans att sluta fungera helt och som man måste byta ut eller slänga men som miljontals människor fortsätter köpa ändå? En Espresso maskin, en bil, en TV.. tänk om 1 av 3 iPhones kunde dö och helt enkelt lägga av att fungera? Det är egentligen patetiskt hur mycket skit gamers är villiga att svälja och hur mycket corporate cock vi tar upp i röven, mycket tack vare fanboyism och det faktum att vi inte har så jättemycket annat att välja på. Nintendo, Sony, Microsoft eller PC. Jag säger inte att jag är bättre, jag är inne på min fjärde 360 och om den här slutar fungera som kommer jag med allra största säkerhet skaffa en ny. Sen vet jag med mig att hur mycket jag än kommer lipa nu så kommer jag ändå, som den gisslan man är, fortsätta handla saker över PSN när de fixat tjänsten. Jag är en del av problemet, haha
marvingaye want some cheese with that wine? ----------------------------------- nytt operativsystem och ny konsoll någon? :D
want some cheese with that wine? Ja tack.
nytt operativsystem och ny konsoll någon? :D Ok jag tar gärna det med.
marvingaye: Jag är inne på min andra 360, fått rrod 1 gång fick tillbaka på 6 dagar. Sålde den och köpte ny Och jag ger mig fan på att jag spelar mer än du gör, ta hand om din xbox! Fuck min genesis lever och mitt ps2 lever, ps1:an dog dock för jag sparkade den vid något tillfälle :P Däremot dör mina kontroller för mycket, min elite kontroll pussade väggen men dom andra blev bara överanvända :( Polarnas iphones har knasat mer än min xbox, polarens bil har varit inne på lagning oftare än min xbox. Show ze luv n u get luv bak <3 Microsoft borde dock anställa mig
Bra glad att jag aldrig handlat något över psn. Har länge tänkt på att fixa ett betalkonto men skönt att jag var för lat för att göra det ;) Lathet kan ibland löna sig! Som tur är verkar det ju inte som att de är ute efter sådan uppgifter men iaf. Och jag som alltid har lovordat Sony som ett företag lr rättare sagt ps3 som en konsol man kan lita på...
Och jag ger mig fan på att jag spelar mer än du gör, ta hand om din xbox! RROD har mycket lite att göra med hur väl man tar hand om sin xbox. Du spelar onekligen säkert femton gånger mer än vad jag gör.
Polarnas iphones har knasat mer än min xbox, polarens bil har varit inne på lagning oftare än min xbox. Anekdotisk bevisföring betyder verkligen jättemycket.
Alla mina kompisar röker som majbrasor och ingen av dom har fått lung cancer. Uh oh!
Microsoft borde dock anställa mig Du borde bli Microsoft's Kevin Butler. Inte ens MS försvarar RROD längre.
Battlerappare
2011-05-01 11:30
Sa inte anonymous att det inte var dom tidigare?
marvingaye: allting handlar om kärleken du ger konsolen, blåsa ut fläktar och se till att den står schysst till utan att något täcker dom.
Empire:
Tror inte de skulle erkänna då detta förmodligen är bland det största, om inte det största, intrånget de gjort. Och många i nätverket är tydligen kända av polisen så de är nog inte så anonyma trots allt.
Nej, nu får de allt ta och dra igång nätverket igen. Tröttnat på att spela Fallout 3 som bara hänger sig hela tiden och Katamari som gör mig
snurrig .
Doggson:
Läste "blåsa ut fläktar" och fick NES-vibbar :) Faktum är att man ibland får impulsen att dra ut skivan och blåsa lite på den. Eller åtminstone putsa den en aning.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evo Hahaha så sant :D blås på allt så blir det bättre.. Blås bort PS3an nu och spela xbox med d riktiga grapparna. OpSony is dead
Evolution P27: Man har ju blåst på alla konsoler sen Nes :P Om nånting fuckar så är det antingen ilska eller blåsning, ofta blir det ju ilska men det är en sämre lösning
Ja men här är skillnaden, du kan ge ditt NES och dina NES spel en blowjob eller två och spela Ghouls & Goblins sen. Jag kan spendera en hel helg med att ge RRODade 360'n blowjobs och vira in dem i våta handdukar och de funkar fortfarande inte för att skiten är patetiskt tillverkat. Jag har ett tiotal fullt fungerade konsoller som är gamla som satan och alla funkar finfint. Jag tog hand om varenda 360 jag haft med samma kärlek, problemet ligger inte hos användarna, hårdvaran är skräp. Finns ingen som fortfarande försvarar RROD 2011. Inte ens Steve Ballmer eller Major Nelson.
marvingaye: Veckan min gamla box dog hade jag spelat Cod4 minst 8 timmar varje dag, dagen då jag går ut på krogen och skiter i den så blir den ju sotis. Så när jag vaknade och skulle spela igen var den ju pissed, vilket slutade med konstiga glitches på skärmen och slutligen E64 eller va fan det heter
Vem och varför skulle någon försvara RROD? Sen tillverkar de nu mera en uppdaterad version av boxen. 33% xbox fail rate, men PS3 har 27% och det var innan detta hack... Fil felet på alla feta ps3 och yellow light etc. Och den verkar endast faila på de som spelar mest.. (inte för att glömma alla som trycker bort HDn från PS3). ------------ By the way har jag hört rykten om att det skulle komma igång idag eller 4 maj... stämmer detta? Har även hört att PS3 ska lägga in serial codes på alla spel vilket gör det omöjligt att lämna in till GameStop, Game låna ut till polare.?
Blås bort PS3an nu och spela xbox med d riktiga grapparna. OpSony is dead Golly, och jag som trodde Doggson var största 360-fanboyen på whoa, man was I wrong there.
CRIBBE: Vaddå för filfel på PS3? Hade en fat och den började blinka gult efter 2,5 år. I övrigt enda problemet (sen var iofs servicen värdelös men det berodde mest på Webhallen). Numera är det bara Fallout 3 som hänger sig mest hela tiden. Att PS3 ska börja med koder är nog en halv sanning. Det är inte Sony som bestämmer det utan det bestämmer speltillverkarna. EA sysslar ju redan med sånt. Om du köper t ex Fifa 11 eller BFBC2 måste du köpa ett online pass också. Men det gäller väl på Xbox också?
Evolution P27: uppenbarligen pratar han om game codes inte online passes (årets scam) Får tacka Sony dock för att dom gör underground fans upprörda :) Nu har sista polaren som förövrigt var den största ps3 fanboyen pungat ut 2700kr för att spela xbox
diwety
fan boy och fan boy.. efter 2 veckor skulle väl vilken gamer som helst inse.. det är redan mer än 20 % av PS3 (worldwide)användare som bytt till box.
Skulle ha bytt till PS3 om detta hänt på boxen oxå.
"A player need 2 do whata player need 2 do"
They spend more money hunting people down than on security You've got some sort of mental defect if you expect people to LIKE corporations. Tell me what has Sony done to earn trust? They have done PLENTY to earn scorn Evo
Error Code 8001050F
Doggson: Typ DRM, fast nästan ännu värre? CRIBBE: Är inte det där felmeddelandet relaterat till den där skottårsbuggen eller vad det nu var? Folk som gick just den dagen och PS3-orna flippade totalt? Var får du alla siffror ifrån? Vet inte hur mycket 20% är men det är flera miljoner och så många människor lägger inte ut flera tusen extra bara för att det inte funkar på ett tag. Det hände ju inte när Live låg nere två veckor för något år sedan. Det där är bara fanboyism kryddat med lite topical Sonyförakt och GeoAnonymousonani :)
Evo
Sonyförakt och GeoAnonymousonani
Nej jag har inte sony förakt.. har en sony dator och haft sony telefoner, sony TV, PS2 och PS1.
Att sitta och runka upp olika företag och säga att det är det enda märket jag köper är idioti.
IPHONE VS ANDROID
PS3 VS XBOX
CocaCola VS Pepsi
NIKE VS ADIDAS
Du sponsrar inte små företag direkt.. De vill juh att det ska vara VS style då andra mindre företag hamnar i skuggan eller inte ens har en chans att ta sig in i marknaden.
--------
GeoHots menar endast att det du köper får du använda hur du vill. Utbrytare.
och ANON håller med(även för att sony valde den vägen(de blev varnade redan i dec)). ANON är olika grupperingar och d har olika värderingar och kan agera personligt eller i grupper tillsammans.
----------------------
Sony gick ut med en 7 sekunders bugning till ps3 folket.. Och då läste jag i det forumet och den artikeln.. Och där hade större delen bytt.. eller tänkte byta..
alla bor inte i Sverige....eller bryr sig nog inte heller vilken konsoll d spelar på utan d vill endast spela.
-----------------
Tror nog att ni är mer fanboys.
-------------
GameStation had been offering trades of PlayStation 3's for Xbox 360's during the outage, and was doing pretty well.
googlade lite snabbt på det.
en snabb en till http://slumz.
CRIBBE Är inte säker på om något du sa ovan var riktat åt mitt håll men vill iaf klargöra att jag äger båda sunkmaskinerna och tycker båda är lika keffa.
det är redan mer än 20 % av PS3 (worldwide)användare som bytt till box. "20% PSN Users Considering Switching to Live" Hur är det med engelskan?
Känns mer som tomma hot mot Sony från deras sida.
Sen så säger jag som marvingaye, äger båda konsoler också och föredrar inte den ena före den andra på något vis.
Och jo, du är fortfarande en M$ fanboy.
diwety Min engelska är nog bättre än din ivarje fall. Kankse hade fel på 20 % men läste som hastigast på ett forum.. och bombade direkt, jag har en sådan tendes. Men det var juh iafall något åt det hållet. --------- För övrigt träffade jag 4 st systemutvecklare idag som snackade om att bygga ett nytt OS. en extremt bra idé helt enkelt.
Här har du guNNshops förklaring på SOE attacken igår.
Cribbe vilken SOE attack igår? Den attacken (16-17 april) inträffade väl innan PSN (17-19 april)?
rawr
guNNshops förklaring av attacken (2 maj)
CRIBBE: Sorry, jag skulle nog vara mer tydlig att jag inte menade dig specifikt utan mer att det är ganska fördelaktigt och lite inne att basha Sony just nu. Till viss del är det helt befogat. Även om jag själv inte brydde mig om OtherOS så är det rätt värdelöst att Sony degraderar sin konsol. Plus att Sony hade världens chans att göra PS3 till en överlägsen mediamaskin om de redan från början fått tummen ur röven och implementerat såväl musik- som filmtjänster, tillåtit en öppen marknad för speltillverkare (like Android) och tillåtit modifiering av PS3an. Visst, risken för piratverksamhet ökar men istället fick de det här. Men men, det är vad det är. Personligen tror jag det här är helt bortglömt efter sommaren. Brukar vara så. Under tiden är det klart att många är arga och snackar om att byta. Kompensationen ska tydligen bli gratis Plus i en månad och andra gratisgrejer till alla. Eller om det är så att Plus ÄR gratisgrejerna, jag vet inte. Vad säger folk om det? Nån som bryr sig alls? Eller är det för lite? Själv bryr jag mig inte så länge det bara fungerar.
Sup med att betala extra för demos?
Det är väl inget nytt när det gäller Playstation? Var det inte så att de där demoskivorna till PS kunde kosta några kronor ibland? Men PS+ har hittills verkat vara en värdelös tjänst såvida du inte saknade Little Big Planet. Då skulle du skaffat Plus förra sommaren och LBP nedladdningsbart.
Microsoft kommer snart börja ta betalt för luft...Oj glömde , det gör dom ju redan...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Evolution P27: Fick alltid demo skivor med till offciella ps magasinet back in the days. Tailor.Made P25: Microsoft tar betalt för den bästa online servicen du kan få på konsol
Doggsonlol Xbox suger kuk...Bästa online servicen?...kan inte ens förnya mitt live Det enda microsoft kan få props för är den vanliga gamla xboxen på den kunde man Spela Online, ha 60 st spel i konsolen (emulatorer included) + ingen laddningstid. Surfa på youtube via tv:n...Kolla alla media filer. stor HD och massa mer Den nya xboxen krånglar med allt, inget funkar som det ska,,,min bara dog av sig själv (har aldrig hänt med någon annan konsol) det kostar 200 spänn om man vill spela live PLUS att du måste köpa alla spel original om du vill spela online. INGA EMULATORER. INGEN YOUTUBE. de tar betalt för luft. endast typ 70% av alla media filer går att spela upp (med försämrad kvalite) i could go on and on but whats da point.... FUCK MICROSOFT rakt av har beltalt överpris på allt jag köpt lätt sämsta köpet jag någonsin gjort borde lätt väntat på ps3an istället, hade ps2a innan men när jag såg hur fet den vanliga xboxen va så trodde att 360n skulle va mycket fetare, but its tha lamest thing ever... kanske funkar för svenssons som köper alla spel original och älskar att betala överpris på allt. det är skam om alla som inte håller med är rakt av skam wordup.... xbox preachin around this mufucka
Tänk en litet stackars barn hans mamma skrapat ihop till en xbox men han kan aldrig köpa några nya spel. aldrig spela online. sitter där med samma spel dag ut och dag in... its a cold world baby.