I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Träffat litteraturens kända karaktärer på riktigt?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2004-12-10 16:59

Träffat litteraturens kända karaktärer på riktigt?

Jag stod i utkanten av en klunga människor som alla stod och väntade på den försenade bussen när plötsligt en stor lufs till karl tveksamt ansluter sig till gruppen.
Eftersom jag inte hade något bättre för mig betraktade jag den tjocka mannen och insåg snabbt att det var som om självaste Ignatius J. Reilly klivit rakt ut ur Dumskallarnas Sammansvärjning och ställt sig vid min busshållplats.
Allting var på pricken likt - kläder, utseende, sätt att röra sig osv...

Någon annan som varit med om något liknande?

2004-12-11 09:54
Anders Jacobsson och Sören Olsson var DJ:s på ett disco när jag gick i fyran. Det var jäkligt häftigt.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2004-12-12 00:11
innan jag klickade på rubriken till den här tråden tänkte jag också på ignatius. honom vill man ju hänga ut med en dag.

möjligtvis har jag träffat enid och rebeccas (ghostworld) verkliga motsvarigheter då och då.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-12-12 06:05
Locas-gänget från Love and Rockets käns som en samlig gamla löst bekanta till mig.

jag känner en kille som är ross i vänner.
och en tjej som ser ut som Desire i sandman
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2004-12-13 12:47
Författare gills ju inte, förutom Rocky och Niemi dårå eftersom de ritar/har skrivit om sig själva.

snorty: han såg läskig ut! Och underligt nog gick han och släpade på ett par gamla slitna skidstavar i trä också. Det ska tilläggas att vid tidpunkten jag såg honom hade all snö redan smält bort från gatorna. Märklig var han i alla fall.

2004-12-13 12:48
Ja, med Rocky menar jag ju Martin Kellerman såklart.

2004-12-13 12:59
Kaneida hahahaha... :) gg

2004-12-13 15:11
När jag rör mig i det tjeckiska postväsendet är jag Josef K.

Niemi är het.
Rakt upp och ner.

2004-12-13 16:30
maja Ja men då kan juinte Lise räknas som Nemi, eller har du helt missat hennes ständiga mer och mer iriterade "Nej jag är inte nemi, den här gången heller" intevjusvar som alltid dyker upp då svensk dussinpress helt har slutat göra någon form av reserch innan de författar valfri artikel. Det är lite som att hävda att Charlis Cristiansen är Arne Anka. Eller att Don Rosa är farbror joakim.

2004-12-13 18:21
Jochman: Huh? snackar du om serien i DN nu eller? Och menar du att hon, till skillnad från Martin Kellerman, inte ritar självbiografiskt? Eller blandar du ihop Nemi med Niemi?

2004-12-14 02:20
maja F21

det är helt i stil med ignatius. frågan är bara hur praktiskt det är med de där skidstavarna. men det finns säkert en förklaring.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2004-12-14 07:14
maja F21
äh. jag läste dåligt och dummade mig. förlåt.