I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost Highway ikväll

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-12-20 20:40

Lost Highway ikväll

Lost Highway ikväll klockan 22.30 på Svt2..

Riktigt bra film, Regisserad David Lynch.
Se den.

Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids

2005-12-20 20:51
Du ska nog inte se lost highway då. den är iofs delvis oerhört bra.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2005-12-20 21:17
nån vänlig själ som kan dra handlingen utan att spoila så klart :D=
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-20 21:24
Lasson P18

Men det är det som är så bra med Lynch filmer.
Skådespelet, regi och manus är alltid så extremt bra
och välgjort. Och hans filmer är alltid så extremt snygga.
Han är helt klart en av de bästa regisörerna som finns
om du frågar mig.
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids

2005-12-20 21:29
Poängen med lost highway som lynch försöker frå fram är att en berättelse inte behöver vara logisk, a till b, ha början till slut.

2005-12-21 02:35
dundermannen: Word!

Tycker filmer som ger eftertanke och allmänt grubblande är sköna. Därför är Lynch mannen för mig...

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2005-12-21 21:01
Riktigt bra film såg den också igår kväll. Tog mig flera timmar att fatta den. I morse tror jag jag insåg hur bra den var. Det fina i filmen är att i sökande efter logik kan man dra flera hundra slutsatser och teorier utan att få svaret bekräftat någonsin.

Min teori om vad filmen egentligen handlar om *SPOILERVARNING*:

Jag tror filmen handlade om gubben, han är huvudpersonen. Dick Laurent som han heter i filmen. Bill Pullmans karaktär föreställer hans osäkra jag som upplever att han inte räcker till och som blir galnare för varje dar som går. Mystery man föreställer hans värsta sida, ondska. Han dyker upp ibland och har redan dömt alla på förhand. Den unga killen försetäller Dick Laurents värsta farhåga en kille som han misstänker hade en affär med sin fru. Han föreställer sig hela den här historien när han sitter och väntar på sitt straff i fängelset. Blonda Arquette föreställer fruns vildare sida och den brunhårga den tråkiga. Den unga killen lockar fram den blonda ur frun såklart. Iaf det slutar med att Dicks ondska och osäkra jag mördar Dick Laurent helt i en inre uppgörelse förvandlas för all framtid till sitt osäkra och galna jag och mördar frun. Slutar med att han åker med snuten i hälarna på en motorväg och goes nuts forever. Han åker fast och döms.

David Lynch lär ha sagt att han inspirerades av OJ Simpson biljakten och hela rättegången. Och hur man kan ha levt med att ha gjort en sådan sak utan att förändra och färvränga sina minnen. Jag tycker det är en ganska bra ledtråd men ingen tillfredställande sådan såklart. Brorsan som jag såg filmen med hade en helt annorlunda tolkning av vem som var vem men det orkat jag inte ta upp här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-21 22:42
IMDB *tics*

2005-12-21 23:10
Erkan P20
Såg du mitt inlägg på IMDB forumet eller? Jag skrev exakt samma sak där. :)

2005-12-22 00:09
grr, så sket sig min inspelning :(

mini-spoiler :
hur mkt var kvar efter att snubben blivit inslängd i bordet och dött?

ge mig inga spoilers utan en uppskattning på hur många minuter som återstod i filmen?
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-12-22 00:14
spoiler : vad jag vet så är lost highway en film som visar ur huvudpersonens ögon sett, när denne är i sans till denne blir helt funky galen. det är därför filmen frekar ur så mycket efter ett tag, som alla lynchfilmer.
12.

2005-12-22 00:15
men det är bara den mest troliga teori jag hört, men inget går ju jämt ut när det gäller en lynch-film
12.

2005-12-22 01:24
slowmo P21
typ 20 minuter.

Alla
Lynch gör filmer för konsten att utmana sig själv.. Allt som händer i hans filmer har inte med handligen att göra, utan de syboliserar andra saker..

SPOILER

Som det imploderande huset t.ex.
Det är med många gånger, men det för inte direkt handligen framåt.. Nån som är med mig eller fattar vad fan jag menar? ;)
smo

2005-12-22 11:39
Caupolican - njae. Det här är den populöra tolkningen: Freds fru har gjort porr med dick och pågrund av detta dödar han dem båda, men försöker förtränga det genom att hitta på ett nytt liv som den unge killen, men det funkar inte för även i det nya livet blir allt sabbat så till slut erkänner han sanningen för sig själv.