I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Barnprogram från 1980-1985

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-03-13 13:09

Barnprogram från 1980-1985

Hejsan.

Sitter och blev nostalgisk och vill ha hjälp med två saker.
Ena om någon kan tänkas komma ihåg ett barnprogram som gick på Björnes Mag.
Det var två bröder (kusiner?) en var kort o tjock och en var lång och smal.
Ett avsnitt kommer jag spec ihåg då dom köpte gurkfrön av deras elaka granne och odlade i deras trädgårdsland.
Sen blev den jätte stor och deras elaka granne som inte alls fick lika stor gurka sne så han knyckte den.

Ett annat var om när dom hade ett tryffelsvin?
Karaktärerna var typ gjorda i lera eller gips?

Nu andra frågan. Vilka program minns du?
Du som är född 1980-1985 ?

Skrotnisse
Barbapappa
Räddningspatrullen.

Etc etc! bifoga gärna bilder!

YaknowhatI'msayin?

2006-03-13 13:22
Jag har ett, som jag nog aldrig kommer att hitta igen för minnena är så svaga.

Det var nån sorts dockfilm, med största sannolikhet östeuropeisk (säkert tjeckisk), och allt jag minns var nån sorts greve som gled runti sitt slott, hans namn var typ östeuropeiskt/ryskt så klart... var jävligt ball, i alla fall på den tiden, men farsan spelade över bandet :(

en annan kul var ett slags föregångare till Toy Story, animerad (inte tecknad alltså) om ett gäng leksaker med en tiger som huvudperson, tror de bodde under en julgran eller nåt, och så fanns det en ond häxa som de var rädda för. yeah ;)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-13 13:36
Marij

Det om de där bröderna(?) minns jag också men minns inte vad det hette...

Annars minns jag program som:
Barbapapa
Babar
Turtles
Denver
Joelbitar
Trasdockorna
Rädda joppe
Nåt program om en dionsaurie familj
Skrot nisse
Ica i rutan
Mimmi
Det susar i säven

Försöker komma på fler...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-13 13:52
FAMILJEN HEDENHÖS!!
for cryin out loud! det var bästa bästa !

Minns även alla Astrid Lindgrens? kortfilmer?
Lort-Fia? Om en tjej som fick vara hos en styvfamilj och hennes "syster" var elak. och hon hade en tygdocka. som blev ute i regnet?

Den där filmen där tvp barn var var ensamma över jul och Björn Gustavsson (var rollen) som en fylle man som jagade dom i huset och hjälpte tjejen att få upp knäcken ur halsen!
YaknowhatI'msayin?<br> <br>

2006-03-13 13:59
Ja faamiljen hedenhös får ju inte glömmas!
Hel bra ju!

Den där lort fia känner jag igen bodde hon inte hemma hos två "tanter" med en annan tjej och dom var jätte elaka mot henne.
Tjejen som var med i den var sen med i den där såpan vita lögner eller vad den hette.

2006-03-13 14:22
Zara Zetterkvist
Filmen hette Gull-Pian 1988

thank god for google!
YaknowhatI'msayin?<br> <br>

2006-03-13 14:33
Så hette den ja.

Hanna Alström hette hon jag menade som spelade den andra tjejen.