I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svt humor i form av nyhetsprogram

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-03-26 14:42

Svt humor i form av nyhetsprogram

Ja just det, det gick nåt humor program på svt som var i form av ett nyhetsprogram, med uppläsare och så, kan det ha hetat veckans nyheter eller världens nyheter?

Ja vad hette det?

Finns det att köpa på dvd?

"Vi är inte utvecklingsstörda, vi är bara människor som störs av utvecklingen."

2006-03-26 14:53
Snacka om nyheter?
Faktum?

2006-03-26 14:56
snacka om nyheter var det nog, de brukade ha en gäst eller så också?
Och reportage.

2006-03-26 14:56
okej, fan surt, det var kul.

2006-03-26 18:34
Om det va så som du beskrev så lär det inte va Snacka om nyheter.

Snacka om nyheter va detta:

Programledare var Stellan Sundahl som ledde programmet fram till sin hastiga död 1999, varpå programmet låg nere fram till hösten 2000 då programmet började sändas igen, denna gång med Sven Melander som programledare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Snacka_om_n ..

Det första jag tänker på e det där med Erik Blix..minns inte namnet på programmet dock.

Admin

2006-03-26 18:49
Nejnej! Ni är ju helt fel ute. Han menar ett humorprogram som är aktuellt nu. Det rullar massa reklam och så över skärmen, och alla pratar engelska. Det är lite gamla svenska såpaskådisar som har det. Det kommer från samhällsmagasinet Faktum om jag inte är ute och cyklar, de har även ett grymt roligt nyhetsprogram som heter China News.

2006-03-26 18:55
jag tolkade som de va svenskt. kanske de inte va..

men att det e aktuellt nu e nog fel..han skrev ju att det gick

2006-03-26 19:43
Juggalotus P23

Detta har hänt

2006-03-27 00:49
DHH ja! Äckligt kul var det. Med Erik Blix som programledare. Minns när hela den hr skandalen med tunnelbygget genom Hallandsåsen uppdagades och det utsände reportern drack det där tätningsmedlet .....haha
Wahajet slemmi