I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   
DJ

2006-07-22 17:28

Lilla Fridolf

När jag var liten i mitten på 80-talet prenumererade jag på Lilla Fridolf. Igår såg jag på Pressbyrån att denna tidning finns ute fortfarande/igen och köpte såklart ett ex. trots att priset gått upp flera hundra procent sen dess.

Allt var sig likt. Ett par av serierna hade jag läst förr, samma gästserier o.s.v. Min fråga är nu försvann tidningen nånsin eller har den existerat hela tiden? Och hur kan en tidning överleva så länge när man aldrig ser någon läsa den?

Min sista fråga är: vem f-n köper tidningen (förutom nostalgiker med begynnande trettioårskris som jag själv som köper ett lösnummer. Den måste ju gå runt på nåt sätt!

Jag kan inte tänka mig barn läsa den direkt, dom gillar väl Pokemon och sånt nuförtiden inte att läsa om äktenskapligt trassel hos ett medelålders 50-talspar. Samtidigt kan man inte tänka sig en vuxen människa sitta och läsa den, jag smusslade illa kvickt ner den i ryggsäcken innan nån hann se.