I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-03 21:41

this is england

tror det kan bli den första film med en rättvist bild av den anglofila retro kulturen. jagväntar med späning.

http://roots-archives.com/release/2211

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-03 22:51
förlåt men är det där en film?

2006-10-03 23:02
ja det är en teaser trailer
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-03 23:04
fel länkad tyvär jag som klistrade fel vänta

2006-10-03 23:07

2006-10-04 00:15
Ser ju riktigt lovande ut. Rent stilistiskt och ur kulturbevarande synpunkt.. Men av handlingen fick man inte se någonting.

Anyways, när kommer filmen? Och kommer den att vara lätt att få tag på?  
pop full a beer

2006-10-04 02:36
om tränden håler i sig tror jag den kommer upp på små biografer eller kanske astorias biografer i alla fal i sthlm. menar vi skins/mods och alla anglofila stilar som är åt det håler värkar ju väldigt hype just nu.

2006-10-04 02:41

2006-10-04 02:42
skulle ladrig gåt att göra den här filmen för några år sen utan den anglofila mode hypen och allt som kommit med den i form av musik och annan kultur.

2006-10-04 09:04
hoppas filmen backas ur o aldrig släpps!verkade vara den absolut sämta film jag sett..

Tack!
You need people like me..So you can point your fucking finger and say....Thats the bad guy!So say goodnight to the bad guy!!!!
-Tony Montana, Scarface

2006-10-04 17:28
Ser ut som något som kan bli riktigt lovande.
We are just statistics, born to consume resources.

2006-10-07 19:43
sound tracket ska vara super grymt och på kostat.

2006-10-07 21:27
Oh så härligt...
Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2006-10-07 22:08
Verkar aningen uppspexat, hade varit trevligt om de gjorde en trovärdig film i ämnet.

2006-10-09 17:27
vad menar du? det är manus förfatarens egna upplevelser runt en sommar runt 1983. vad är spexat?

2006-10-09 19:48
Tycker helt enkelt inte trailern var särskillt trovärdig.
Men den som lever får se.

2006-10-09 19:50
trovärdig som vad? var ju en teaser med lite musik och lite stil bilder. förstår inte vad du ens kan plocka ut från den mer än exempel på musik och stilistika drag gällande kläder och cast. resentionerna på den är ju inte precis dåliga och som jag ser teasern värkar det veta vad det håler på med när det kommer till både musik och kostym.

2006-10-09 20:01
Ok, musiken var väl i allra högsta grad trovärdig och bra för den delen också. Men både kläder och cast känns lite väl klyschigt, alla element "stämmer", men det är för mycket, kaka på kaka.
Blev lite osäker på om jag upplevt den fel pga fylla, trötthet eller något annat, så jag kollade på den igen och tycker likadant.

2006-10-10 00:33
vad klyshig vet inte vad du har för kontakt med skinhead scenen men det känns mer som det är precis lagom och inte specielt klyshig alls mot vad det skulle kunna vara. menar när jag och mina vänner är ute på stan ser vi ut som en tids kapsel från 60-talet och klart vi lever med klyshor men det gör ju alla subkulturer så även hiphop m.m.

känns mer som det är den mäst spot on någon sin och mycket beror helt klart på att regisören själv varit skinhead som ung och skrivit manuset efter sina egna upplevelser.

jag tycker inte man kan röna något mer ur den där teasern än att den som gör det vet en hel del om skinheads mode och stil. spceilt efter som det handlar om revival skinhead vågen 78-84 med massa 2tone och Oi.

2006-10-10 00:36
http://g.helgon.net/g/%7BA21/%7BA21E1574-EE47-44B9-9492-B78917F18735%7D.jpg

menar det är ingen klysha utan våra liv men tycker den stämer rätt bra överens med filmen.

2006-10-10 01:34
Har väl iof inte särskillt mycket kontakt med orginal scenen utöver det jag stöter på i stockholms klubbliv. Gillar inte riktigt att dela in saker i fack, allra minst mig själv, men om jag nu skulle göra det så kallar dom oss mods :)
Och det är knappast så att jag bara hänger med folk som har samma intresse, stil, musiksmak osv. Anledningen till att jag själv känner behörighet till mods scenen är pga mitt val av kläder, den musiken jag lyssnar på och allt runt omkring det som jag gillar.

Det är ju väldigt sällan en stil går så hårt som trailern visar i alla led.
För mig beskriver blow up mods kulturen bättre än tex quadrophenia som nästan blir lite kostymrulle,
Och jag känner sannerligen liknande vibbar.

Men troligen var det bara vissa saker i trailern som jag retade upp mig på och sedan har det gått ut över helheten, lite för kostymigt, lite för flamsigt, lite för mycket badhus, lite onödigt klipp med folk uppradade under en bro i bästa uk 80's stil :)

2006-10-10 05:34
men filmen är ju som sakt 80´s stil och han är ju uppuven då. inte som jag förväntar mig att alla i hans barndom från 83 ska se ut som originalare från 60 talet bara för jag gör det. jag umgås just med det folket runt musiken och runt klubb livet m.m. inte som jag hänger runt i klassar och bada i bad hus även om vi säkert skulle kunna göra det med. men som sakt så 83 var skinheads rätt stort fenomen i UK och jag tror inte den bilden av ett då tida kompis gäng i liknade kläder är mer osanolik än ett gäng dreads looks mongon eller hiphopare i sverige i dag. folk i grupp tenderar att bli rätt homogena specilet om det delar såna saker som tex musik m.m.

2007-03-17 16:26
nu har jag sätt den och den var bättre än väntat. både helt okej drama men även väldigt träff säker om det skidsade förhålande visa i den här kulturen lever med den. säger rätt mycket om hur lite som är politik och hur mycket som är förstörd människa. om hur man kan håla i alla trådar på en gång men ändå fucka upp totalt.

nöjd med den och säger att den absolut är se värd och aboslut den bästa film om  skinheads än så länge. välgjort litet drama alla borde ta och gå se på bio eller när den kommer på dvd hyllorna.

2007-03-19 10:32
jess den var bra !!! började med fina stunder o glada miner och övergick till massa ångestkänslor och förtvivlan. typ... lite tvär slut. men... den gillades!!
~~~War, Hate & Confusion~~~

2007-03-19 12:43
riktigt bra film alltså, skönt skådespeleri och skönt manus.
lite för lite tryck bara!

2007-03-19 22:59
Den var rätt grym, inte fantastisk.. Blev lite väl sentimental, töntigt slut.
den som hoppas skiter på sig och dör

2007-03-20 23:12
Vilka är det som har gjort låten "morning sun" som är med i filmen?

2007-03-20 23:19
det är inte en sån film som följer linjen med först är allt solsken o dom är unga o oförstörda o sen drabbas dom av den kalla verkligheten? Pallar inte med sånna filmer blir bara deprimerad.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2007-03-21 09:13
jo det är en sån film

2007-03-21 09:48
skulle vilja säga att det är skit från böjran till slut.

2007-03-21 09:49
inte mer solsken i början än i slutet

2007-03-21 10:36
Alltså precis i början är han ju lite mobbad och så.. Men så får han kompisar, allt är fint etc.. Sen kommer nazin, och då blir det bajs.

2007-03-21 21:15
josefina F1

Morning Sun-Al Barry & The Cimarons

2007-03-21 21:16
skinehad-reggae classic

alla som vi dansa till mer skyst retro reggae kommer på våran jätte klubb på allhuset den 7april så spelar bangarang sound det fetaste och grymaste reggae, ska och rockstadyn sammt soul från 60-70 talet.

2007-03-25 23:59
Storpajsarn:

Tack! Schön låt.
Toastare

2007-08-04 16:34
Gillade den skarpt. Själva filmen är riktigt snygg.. älskar filmer som är genomtänkta visuellt. Bra musik också..
Thomas Turgoose som spelar Shaun är underbar.
Jag skyller allt på Emma!

2007-08-10 14:39

Kolla den här intervjun med thomas turgoose: http://www.youtube.com/watch?v=9HE-aQmw1fE

Där får man se lite klipp från hans audition, killen är så fruktansvärt skön. Han är inte skådis och berättar att han inte ens gillar drama i skolan men att han kan tänka sig att ställa upp om han kan få en "fiver" så han kan fixa sin cykel haha.

Att han ser ut som en liten äcklig chav i verkligheten får man väl ha överseende med hehe.

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-08-10 16:44
ser fram emot att se filmen

2007-08-15 10:40
http://www.moviesbox.us/drama/this-is-england-2006.html

Vad heter låten i slutet av trailern? finns den med i filmen? för jag har inte hunnit se den än.

2007-08-15 16:02
så grym han är på fotboll :D
SKU - SKU - SKULASON!

2007-08-15 16:24
restervivant:

Gavin Clark - Never Seen the Sea
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-08-16 06:53
Filmen är grym, riktigt grym!     

It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2007-08-16 13:09
tackar apu47!

2007-08-16 17:08
riktigt bra film.
vill tipsa om en annan film av Shane Meadows, Dead Man's Shoes, riktigt bra den också. imdb
Slick Alex - Mainstream is Everything
"Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"

2007-08-16 17:27
Jag tycker inte den va så bra som jag trodde. Den funkade väl och va sevärd men absolut inget mer än det!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2007-08-17 10:17

Tyckte filmen va sjukt bra, första drama filmen som jag verkligen gillat, ända som jag stör mig på är att dom fuckar med cannabis, OFTA DE HÄNDER!!!

LEGALISERA CANNABIS

2007-08-17 11:43
nice film tycker jag, gillade den som fan rakt igenom.. riktigt bra och sevärd.. kanske inte det bästa man sett men fan lätt 4 av 5..

slangan: klart det händer, dock lika gärna på alkohol eller tjack eller kola o.s.v.. det är ju inte cannabis ruset som gör det utan den fucked up snubben med sjuka issues som tappar kontrollen när han blir extremt stukad, eller full eller.......

2007-08-17 12:40
ah men på nått sätt så känns de ju som att dom förösker visa att hashet fuckar upp dig HÅRT
LEGALISERA CANNABIS

2007-08-17 13:06
slangan: njae tror du läser in för mycket i det..

2007-08-17 15:04

I got my motorcycle jacket
But I'm walking all the time

sjukt intressant o se denna ikväll. laddar lite med clash

What we're supposed to die for

oooh

Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-08-17 16:10
ser fram i mot några månader som apa i bur på stan. redan märkt av hur folk ser en som udda kuriosa nostalgi docka.