I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Avatar: The Last Airbender

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2007-03-29 13:39

Avatar: The Last Airbender

Denna serie sänds på Nickelodeon och jag såg några avsnitt och tyckte att den var cool som fan men hatade (som vanligt) de svenska rösterna. Så jag laddade ner säsong 1 och 2 som har släppts och kollade hela skiten.
Varje säsong är på 20 avsnitt och varje avsnitt på 20 minuter.

Den handlar om en värld med 4 olika folkslag som kan kontrollera 4 element. Vatten, Eld, Jord och Luft. I varje generation finns det en Avatar, en som har möjligheten att kontrollera alla element och uppehålla balansen. Aang är Avataren i sin tid.

Aang får reda på att han är Avataren redan som tolvåring och får panik. Han försvinner precis när Eldnationen startar ett krig mot alla andra. 100 år senare hittar en ung Waterbending flicka, Katara, och hennes bror Sokka en pojke i ett isberg som visar sig vara Avataren.

Bending, som beskriver hur de kontrollera elementen är en blandning av olika kampsporter (kung fu, moshu, jijutsu m.m) och elemental magi. Det är just det som gör serien så cool tycker jag. Oftast så kan personen bara utföra sin magi genom att peka och typ stirra argt. Här har de kombinerat det jävligt bra. Det ser snyggt och välgjort ut.

Sen är serien rätt rolig också :P

Ryktas även att M. Night Shyamalan ska göra en film av serien, vilket jag hoppas inte stämmer.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.