I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mannen som kan tala med hundar

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2007-11-27 18:23

Mannen som kan tala med hundar

Varje måndag mellan åtta och nio bjuder tv4+ på högklassig underhållning när den charmanta och extremt självsäkra hundpsykologen Cesar får fritt spelrum framför kameran. Upplägget, att två eller tre problemhundar presenteras och därefter botas, är samma vecka efter vecka, men känns ändå inte tröttsamt eller ens repetitivt. Det är något speciellt med mexikanarens orubbliga teser och responsen han får från de saliga hundägarna.

För det ska kanske tilläggas att jag absolut inte är någon hundälskare, (min relation till jyckar kan snarare beskrivas som infekterad) att jag aldrig ägt någon rackare och att jag aldrig kommer införskaffa mig en. Trots detta sitter jag klistrad framför rutan varje jävla måndag och lapar, likt en törstig labrador, i mig Cesars visdomsord.

Och det är här skon klämmer. Inte på ett dåligt sätt, utan mer på ett avslappnat och fint vis. Någonstans i bakhuvudet tror jag att han egentligen pratar om oss människor, eller iaf att hans teser på något långsökt sätt går att applicera på oss. Hur som helst är det hela mycket fascinerande och stimulerande att följa.

Har du någon åsikt om detta, grovt underskattade program?

I så fall. Dela med dig.

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.