I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken bok läser du just nu? (forts.)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Admin

2008-07-26 08:32

Vilken bok läser du just nu? (forts.)

Förra tråden blev för stor så den är numera låst.

Själv läser jag ingenting just nu, håller på att bestämma vad jag ska börja på. Först ska jag läsa Screwjack av Hunter S Thompson och The Book of Jones av Ralph Steadman, men det är så små tunna böcker som man bläddrar igenom ganska snabbt. Efter det vet jag inte riktigt.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-10-22 16:04
Läser om (inte om som i om en person utan som i repetition) Thérèse Raquin då jag precis fick reda på att det gjorts en filmatisering av min favoritbok.
Existence is resistance.

2013-11-05 11:16
The Celestine Prophecy - James Redfield

Finns ju en hel bokeserie av dessa böcker,väldigt bra tycker jag!

Wheel of time serien är riktigt fet,märks direkt var Night Angel har fått sin inspiriation från. Den rekomenderas också starkt,läser faktist om Crown of swords just nu.

Dessa läser jag också just nu Things fall aparty by Chinua Achebe.
Choke by Chuck Palanhiuk.
Lost in Shangri-La by Mitchell Zuckoff.
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
Skivsamlare

2013-11-05 12:53
Förnedrade och förödmjukade av Fjodor Dostojevskij
The Gunslinger av Stephen King
 "I never made a pretense, of living with good sense. It's really not my strong suit"

2013-11-05 15:09
Är på tredje boken av Wheel of Time nu, The Dragon Reborn. Jag gillar't! Märks också vart Terry Goodkind har fått inspiration från. Skönt med en bokserie som är rätt lång också. Mycket att lyssna på/läsa!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2013-11-12 23:43
I Claudius av Robert Graves.

Robert Graves är en fantastisk författare, och historien om den halte, stammande Claudius (Kejsar Nero) som klarade sig undan Caligulas och Tiberius galna regeringar just pga. sina "fel" är superawesome!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Skivsamlare

2013-11-13 07:32
Läser nu The Hobbit, en aning efter alla andra. :-D
 "I never made a pretense, of living with good sense. It's really not my strong suit"