I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

TV4 KL 21.00 IDAG.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2008-08-19 20:41

TV4 KL 21.00 IDAG.

Något för er som kanske har sjuk/barnslig humor.

Den brittiska dokumentären Hjälp, jag kan inte sluta fisa skildrar livet för några personer med enorma magproblem. Om en genomsnittsperson fiser i snitt 5 till 15 gånger om dagen gasar de här människorna på upp till 100 gånger dagligen.


En del drabbade ser sin åkomma som otroligt socialt handikappande medan andra tjänar pengar på den.
I dokumentären möter vi (taget från TV4 :s presstjänst):


* Sarah , 22 år, som till för två år sedan var en glad tonåring men som förvandlats till närmast en eremit sedan hon fick svåra problem med gaser i magen för två år sedan. Nu sitter hon alltid hemma, har fått ät- och sömnstörningar och har testat de flesta läkemedel som finns mot gasbildning.


* Stephen , vars fru Julie stått ut med ljud och lukt i över 20 år. Hon undrar till och med om det kan bero på hennes matlagning.


* Dawn , som älskar öl, kebab och rugby och hittills inte haft några större problem med sin åkomma. Tills nu, då hon ska gifta sig och är rädd att fisa i kyrkan.

Hjälp, jag kan inte sluta fisa! - 21:00 - TV4


Jag ska iaf titta?

(Inlägget ändrat av Rachel 2008-08-19 20:44:38)

Volym Entertainment