I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-02-05 22:37

S. Darko 2009



Ni kanske hört ryktena tidigare. Det kommer en uppföljare av Donnie Darko med Samantha Darko i huvudrollen. Hur vida de är bra med uppföljare eller inte kan alltid diskuteras, dock ryser jag av att de följande trailer:

Länk till http://www.traileraddict.com/trailer/s-darko/teaser-trailer

Personligen har jag varit närmast till besatt av Donnie Darko filmen, sett filmen väldigt många gånger, köpt planschen som är inramad på väggen och har till o med en vän som just nu målar en tavla på 70x100 cm från filmen. Så just nu mår jag bra över att se i trailern att dom försöker skapa samma känsla i nästa film som i den första. Förhoppningsvis överdriver dom inte, dock får dom gärna ge stora möjligheter att tolka och analysera filmen efter sin egen tolkning.
Svårt och se hur de ska lyckas men man vet aldrig.

Mina förväntningar är realistiskt låga och förhoppningsvis är fler detsamma för att slippa dryga kommentarer som "skit film" "fan kunde dom inte bara låta den vara??".

Frågor som uppstår som kanske någon mer kunnig kan svara på. Kommer den att gå på bio i Sverige? Om inte, släpp inte en sån dålig dvd som den första filmen. Har visserligen 3 versioner, directorscut osv. Kan man se vad budgetten för filmen ligger på? Vilket datum kommer den?

Gott folk, ge en kommentar om vad ni tror och vad ni tycker om Donnie Darko filmen. Gillar ni den, berätta i så fall varför?

Kommer ni på nå fler frågor, ställ dom så får vi nog svar med längre fram..


Sist men inte minst slänger jag in lite citat:

* You can never go too far.
* What would you do if you knew the future?
* Be Afraid of the Dark
* Dark. Darker. Darko.
* Why are you wearing that stupid man suit?
* Wake up Donnie.
* What do you know about timetraveling?