I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya bra serier våren 2009!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2009-03-07 16:53

Nya bra serier våren 2009!

Ny vår, och det innebär nya Tv-serier.

Jag hoppas att tråden kan fungera som en tipstråd för nya serier helt enkelt

Vilka har ni sett? vilka har ni gillat och vilka har ni ogillat och vilka ser ni fram emot?

Jag har hunnit med att kolla in en hel del, här följer min lista. Hoppas någon får nått tips av detta.

Serier jag kommer kolla vidare på;

Leverage - Heistserie i stil med Oceans 11, 12,13 filmerna. 5 tjuvar som luras och stjäl, men naturligtvis bara av badguys som förtjänar det. Hur skulle det annars se ut? Ingen direkt bra serie men lättsam och ganska underhållande gör att jag ser den här serien nån kväll efter en jobbig dag.

Eastbound and Down - HBOs nya komediserie skapad av bland annat Will Ferell. Det säger ju en del om humorn i den också. Handlar om en före detta baseball stjärna som blivit ett riktigt svin. Han är fet och lat och elak mot alla och super och knarkar hejdlöst. Serien börjar med att han får jobb som gympalärare på sin gamla högstadieskola. Stundtals fånig och stundtals rätt kul.

Serier jag har förhoppningar om som ännu inte börjat;

Harpers Island - skräck/mystik serie. En grupp människor möts på en ö, en och en börjar dö. vem ligger bakom? Sånt gillar jag så jag har höga förhoppningar.

Castle - en författare som upptäcker att en mördare springer runt och dödar folk på samma sätt som morden i hans böcker. Kan bli bra.

Serier jag sett och som kanske kan bli bra nog för att jag ska kolla vidare på;

United States of Tara - Showtimes nya komediserie. Om en mamma med personlighetsklyvningar. I varje avsnitt möter tittaren någon av hennes alter egon som ställer till det för henne och hennes barn och man. Inte helt olik weeds till stilen men inte alls lika bra. Än så länge.

Lie to Me - Man löser brott med hjälp av sina exeptionella skills av att läsa om människor ljuger eller inte. Helt okej, men jag vet inte riktigt om jag orkar med den.

Serier jag sett som inte är för mig.

Dollhouse - nya Buffy, om tonårsbrudar som blir hjärntvättade till att utföra olika uppdrag åt ondskefullt företag. Eller kanske inte riktigt, men jag orkar inte förklara bättre. Besviken på denna. det är ingen för mig.

Being Erica. - om misslyckas tjej i 30års åldern som gjort många misstag och får chansen att åka tillbaka i tiden och rätta till dessa misstag.

trust me - om två killar som jobbar på ett reklamföretag. Pallade bara ett avsnitt. säkert en bra serie, men jag har inte tid eller ork just nu.

Så, vilka har ni sett? gillat, ogillat?


Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.