I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som är intresserad av att såga "Arkusan Martinsson"?(indie-film)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-06-10 22:19

Någon som är intresserad av att såga "Arkusan Martinsson"?(indie-film)

(ber om ursäkt ifall denna ligger i fel forum. om så är fallet, snälla flytta den)

Hej!

Jag tänkte kolla om det är någon här som skriver för någon tidning/fanzine/nättidninge/blogg och skulle vara intresserad av att recensera den nya svenska indie-filmen "Arkusan Martinson"?

Lite info om filmen:
Arkusan är 23 år gammal, arbetslös och bor fortfarande hemma. Inte frivilligt såklart. Inte ens att umgås med sin “bästa vän” Ronkas är frivilligt. Att vara arbetslös är lika med att vara pank, så det enda som finns att göra för Arkusan är att driva runt i sin lilla hemstad Brunkaby och prata drömmar och onani med sina underfinansierade polare. Vi får följa Arkusan under en grå, tråkig dag där han delar med sig av sina tankar om hans vänner, drömmar och synpunkter på dagens samhälle.

"Arkusan Martinsson" är en 52 minuter lång dramakomedi som är inspelad i Jönköping/Huskvarna av och med folk från området. Mindre sekvenser är inspelade i Göteborg, New York och New Jersey. Förutom lokala talanger medverkar även legendaren Lloyd Kaufman (som är grundaren av världens äldsta självständiga filmstudio; Troma Entertainment) i en mindre roll. Musiken i filmen kommer för det mesta från lokala talanger så som Sister, S.P.D.A, Apsvett feat. Ralph ez Boston, Albin Olsson och Frankenztein & Ankmann. Några mer kända artister som bidragit med musik är Alter Egon (Peter London från Crashdïet's sidoprojekt) och den internationellt kända rapparen Goretex (f.d. medlem i Non Phixion). Filmen är gjord för kostnaden av tio DV-band och ett hundkoppel och är skapad av totala amatörer. Manuset började skrivas i december 2007 och filmen ansågs klar i maj 2009.

för ännu mer info kolla in: www.myspace.com/arkusan och http://www.imdb.com/title/tt1436323/

Om någon är intresserad är det bara att skicka iväg ett mejl till: [email protected] så skickar jag en bootleg-DVD till dig!

Tack

/J

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-06-10 22:39:34)

www.myspace.com/sanfernandovalleybadboys
www.myspace.com/superlinopuro

2009-06-10 22:27
jag vill gärna som fan se den.
Blunted in stockholm

2009-06-10 22:31
DVD släpps om några månader. Eller, så fort jag pillat ihop den.

Just nu skickar jag bara ut till recensenter och så vidare. Vill inte få för stor spridning på den innan den kommit in på några filmfestivaler.

Men håll koll på myspacen för senaste infon!

2009-06-10 23:22
En kille på jobbet (el-giganten i Torsvik) snackade om en polare som hade vart o hälsat på goretex i the projects:) Läste om filmen i tidningen också... Skulle gärna se den om jag fick tillfälle... känns som en bra skildring av mitt slackerliv i jkpg;) haha
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-06-10 23:24
Ja, den killen är jag, haha.

För fan, tro inte på nått som stod i JP. Inget som stod där är sant. Vet inte va han fick allt ifrån.

DVD kommer om ett tag som sagt=)

2009-06-11 01:59
haha, coolt sammanträffande..

förstod att han förvrängt en hel del nu när jag läser vad du skriver om den. Fick inte så stort intresse för din film efter att jag läste i jp men blev helt klart nyfiken efter din egna presentation.

Hojta när den kommer! Vet att många skulle tycka det va kul o se:)
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-06-11 02:21
Ja, jag vet ingen annan härifrån som vart hemma hos honom iaf, haha.

Ja. massa skit om att det handlar om mitt liv och att jag vill att makthavare ska se den. Varför skulle jag säga så? haha.

Synd att du missade premiären. Det var riktigt grymt!

Det skall jag göra! Men håll koll på MySpacen för allra senaste infon=)
Konsertbesökare

2009-06-12 14:27
Jag vill se! Coolt med Goretex, en av mina favoritrappare.

2009-06-16 19:22
DVDerna släpps eventuellt 25 juli. Det är iaf det vi siktar på=)

2009-07-22 17:50
Nu finns Arkusan Martinsson på DVD!

Priset landade på 60:-/DVD (+frakt 24:- om det skulle behövas).

För att beställa mejlar du [email protected] ange hur du vill betala (kontant eller via bank (SEB)).

mer info:

www.schalima.com
www.myspace.com/arkusan

2009-10-18 18:48
Nu finns Arkusan Martinsson på DVD igen! De förra 60 DVDerna sålde slut på några få dagar. Och de nya går fort de med!

Har en tråd i Köp & Sälj-forumet där ni kan läsa mer om DVDn!

Länk till http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/kop-och-salj/670779/1.aspx