I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Transformers 2 Den officiella Tråden, skriv din recenssion, snacka Bay

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-06-15 13:03

Transformers 2 Den officiella Tråden, skriv din recenssion, snacka Bay

Hej

Så äre snart dags för Transformers 2 Revenge of the Fallen att ha värdlspremiär.

Så här står det på Michael Bay`s egna hemsida:

Transformers: Revenge of the Fallen Seeing Ticket Sales Surge at Fandango
06/12/2009 05:35 PM

LOS ANGELES, June 11 /PRNewswire/ -- With less than two weeks to go before its June 24 release date, Transformers: Revenge of the Fallen is already seeing brisk ticket sales on Fandango, the nation's leading moviegoer destination. Currently, the film represents 21% of ticket sales on Fandango (as of June 11 at 9 am PT).

According to an ongoing Fandango survey of moviegoers planning to see Transformers 2:

81% of respondents say Megan Fox is the one star they're most excited to see in the new movie.
76% say they are fans of director Michael Bay.
72% say the IMAX presentation of Transformers 2 will be an important part of their moviegoing experience.
71% of respondents are 18-34 years old; 68% are male.

"Fans are already scooping up tickets for Transformers 2's opening week showtimes, especially for the IMAX screens," says Ted Hong, Chief Marketing Officer for Fandango. "The movie is garnering some great Internet buzz, and filmgoers are clearly ready for another action-packed summer popcorn movie. With Transformers 2, Harry Potter and the Half-Blood Prince, Ice Age 3, Public Enemies, Bruno, G.I. Joe and other highly-anticipated movies opening within a few weeks of each other, it looks like a banner year for the movies."

Själv ser jag extremt mycket fram till denna film, här vet jag åtminstone att de inte kommer att vara en djup story, utan en massa jäkla action, o jag kommer säkerligen inte att bli dissapointed som jag blev utav terminator.

Who else is ready for 60 transformers?
I know I am!

Vad tycker ni annars om Michael Bay? Vilka är era favvo Bay filmer?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-15 13:25
Jag hoppas att den är bättre än den förra filmen var. Jag hoppas att transformersarna inte är lika efterblivna som i förra filmen och jag hoppas att människorna hamnar i baksätet där de hör hemma.

Jag vill inte ha någon jävla människa som hjälte, jag vill ha transformers.

Om Michael Bay tycker jag mest att han ska sluta tro att ett pompöst sound track gör en film och att den enda riktigt bra filmen han regisserat är Bad Boys. Den är dessutom troligtvis bara bra i och med att jag såg den när jag var relativt liten och jag har inte sett om den.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2009-06-15 13:38
Tycker förstås att Michael bay är ett geni, inom genren. Men transformers var utan tvivel det sämsta han gjort sen Playboy video centerfold - kerri kendall. Så mina förhoppningar är grymt låga.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-06-15 14:20
Jag har sätt fram emot den här filmen sen den förra kom ut :D. Är grymt taggad och har räknat ner en tid nu haha :D. Det blir definitivt en biljett på premiärdagen. Wohoo :D
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-06-15 17:54
Jag är taggad på transformers 2, inte för att det kommer vara en grymmt bra film. Nej
För att den kommer leverera det en biograf är byggd för, Maffigt ljud, mycket action, stor bild.

Jag tror att det kommer bli en helt okej film precis som transformers 1, men inga höga förväntningar, det är trots allt Bay som reggiserat den vilket är både gott och ont.

Hans bästa film för mig var the island, även om den var lika dålig som resten av hans filmer så gillar jag själva händelsen. helt okej film den med.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-06-16 19:31
Ahop då har man äntligen fixxat biljetter! =D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-23 15:26
Då var det äntligen dags, några timmar till o sedan blire recenssion.

2009-06-23 16:45
21.10 - SERGEL BIOGRAFEN!
Ska bli såååå fett!
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2009-06-23 19:54
Skulle se den idag, men det blev inte mycket sömn inatt :(. Får se den imorgon istället. På den riktiga premiärdagen haha :p
- Dexter Morgan

2009-06-23 21:37
såg den tidigare idag... den var riiiktigt bra, bättre än ettan! =)

2009-06-23 21:41
Pigeon_ P20
Nu steg mina förhoppningar ännu mer :D
- Dexter Morgan

2009-06-23 21:54
haha, jag hade jättehöga förväntningar och den var bättre än vad jag trodde den skulle vara så! Du blir inte besviken!

2009-06-24 01:05
Den var kick ass!
- Lite mycket inklämd humor, men å andra sidan har orginal tecknade serien också en hel del over the top humor.
Megan Fox - Gaaah ... när tillomed brudarna dreglade då vet man ... :)

2009-06-24 09:15
Såg den igår, säger ungefär som jag gjorde på Terminator salvation. Ska man se filmen ska man se den på bio. Extremt häftiga effekter som skall upplevas med bra bild och ljud.
Tycker det blir lite fjantigt med all den där löjliga humorn men som ImmaOne sa tidigare så ser man mycket av detta i gamla serietidningarna.
Filmen får 3/5 och Megan Fox får 6/5. Helt klart värt att betala fullt pris på bion för den där underbara slow-motionscenen med henne!

Sen en sak jag störde mig på, fast som det kanske finns en förklaring på:
SpoilerHur kunde inte bumblebee känna av att bruden i bilen var en robot? Den som han sprutade ner med slem osv.
Sen lite fult att morsan typ fick en brutal kick av att käka en haschbrownie. Inte en chans att man blir sådär speedad.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-06-24 10:39
Skulle skrivit igår kväll när jag kom hem men kollade på Rosemarys Baby....

aaaanyway, FAN VILKEN JÄVLA BRA FILM!!!!

Transformers 2 är ännu bättre, så jävla många robotar o SKITBRA EFFEKTER!
Fullt i salen o alla som såg den verkade gilla den jävligt mycket.

Fan va Megan Fox är så jävla snygg.

Michael Bay har gjort det igen!

Mycket mörkare än ettan men jävligt bra!

Filmen får 5/5 för att den erbjöd mig vad jag förväntade mig, en massa jävla specialleffekter med en massa jävla mega uber super duper robotar som slog sönder varandra totalt!

2009-06-24 11:17
IIIIH :D jag vill inte vänta tills ikväll när ni skriver såhär!!!!!!!!!!!!!
:D:D:D
- Dexter Morgan

2009-06-24 23:58
såg filmen nyss...måste hylla den för specialeffekterna och striderna! Helt jv sjuka scener. Men samtidigt, michael Bay=cheezylines+American patriotism. Vissa scener passade med de komiska lines, men sen fanns det de typiska heroiska scenerna med en massa bullshit...hade det inte varit för det så skulle filmen vara jv bra!

annars är den lätt värt att se på bio!
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2009-06-25 00:42
Kom precis hem från stan. Shit. Det är allt jag kan säga känns det som :p
Bioupplevelsen får lätt 10/5!!! Filmen? Asså, jag vet inte. Sjukt grymt gjort osv. Storyn var helt ok. Skämten helt underbara (HAHAHA ;D). Men det spelar ingen roll. För jag älskar filmen i vilket fall :p

elitz P21
Det är sant, det tänkte jag faktiskt inte på..
Men en annan sak jag däremot tänkte jävligt mkt på var:
SpoilerDom släppte ner alla döda decepticons och autobots till den djupaste punkten på jorden för att trycket och kylan skulle vara så stark, att dom inte skulle kunna "leva igen" eller vad man nu än ska säga. Men när det kom decepticons från rymden och dök ner, då frös dom inte, men i förra filmen kunde militären hålla bumblebee still med flytande kväve (???, eller vad det nu än är dom använder)... Hur kommer det sig att dom kunde röra sig så långt ner? Det störde mig sjukt mycket!

Overall, filmen var lätt sevärd :) och jag blev inte besviken.
Men det kändes synd att
SpoilerOP var så mordisk, eller vad man ska säga.. Sån var han inte i förra filmen. Han var mycket "ondskefullare".
- Dexter Morgan

2009-06-26 01:09
Jag är fortfarande sur över att dom tagit bort 6 stycken av dom första (grundarna.) av transformers - typ - UNICRON!!! -WTF?

2009-06-26 14:07
Det hela handlade runt the fallen one, unicron kommer ju säkerligen o vara med i nästa film, han är megauber gigantisk.

iallafall fan va bra film, kommer säkerligen gå o se den igen om några dagar :D

2009-06-26 17:31
m3ster P20

Jag har också samma tankar :)
Tror nog att jag ser den igen på onsdag. Det blir perfekt: Ice Age III, typ 15 bion och direkt efter Transformers. Det blir nog bra :D
- Dexter Morgan

2009-06-27 04:45
Tycker att TT:s recension beskriver filmen ganska bra.
http://corren.se/kultur/film/?articleId=4919739&date=&menuids=
Transformers är krigsrobotar som kan förvandla sig till precis vad som helst utom en bra film.

De är också en sorts japanska leksaker med en målgrupp på . . . nioåringar? Och visst, är du nio kanske du gillar det här, vad vet jag. Förmodligen gillar du också att ha kolasås på dina marshmallows.

Den här Transformersfilmen är den andra i ordningen. Den har en dialog skriven för, och förmodligen också av, de där nioåringarna. Den bränner stål som ett smältverk i Luleå och låter likadant; den är egentligen bara ett 180 minuter långt brak.

Den har också två "svarta" tvillingrobotar som är mer rasistiska än Jar-Jar Binks i "Star Wars" (regissören Michael Bay har en rätt motbjudande historik just vad gäller etniska glidningar) och dubbelt så irriterande eftersom de är två.

Dessutom är den så korkad att man i början faktiskt hejar på fienderna och blir glad varje gång de dödar en av de tuffa soldaterna som skriker tuffa grejer typ "Delta niner!" Mot slutet blir man glad för precis alla som dör eftersom det betyder en rollfigur närmare slutet.

Och visst, det finns ett humorelement - men det är som killen på McDonalds som drar ett trött skämt till din dotter innan han säljer på henne ett Happy Meal med plast.

Så här: Jag är sannerligen inte konspiratoriskt lagd och tycker att mycket av kritiken mot Hollywood är dummare än Mike Tyson. Men jag ser inte ett enda skäl - och tro mig, jag har letat - för att göra en sådan här film om det inte är för att dina barn först ska köpa leksakerna, sedan gå med i marinkåren.

yeah yeah

2009-06-27 11:48
BiSeBuSen - oj.

- *skaka på huvudet*

2009-06-27 17:12
till de som är intresserade, kolla in michael bays hemsida:

Länk till http://michaelbay.com

2009-06-28 09:51
effekterna var som alltid svinbra och när det var action så var det riktigt bra...

men jävla amerikansk komedi humor hela filmen...i vissa sekvenser kändes det som en jävla barn film a lá The Pacifier eller nåt...nej vet nån vad...så jävla amerikaniserat...troligt att vare sig autobots eller decepticons skulle snacka slang!?

cutta dom asdåliga die hard kommentarerna från varend jävla sekvens så blir den bättre...

5/10 godkänd
tut!

2009-06-28 16:04
MisguidedAngel: Mycket av de kommentarerna är ju baserade från den animerade serien, och resten är direkt hämtade därifrån... Alltså, det hör till transformers helt enkelt, gilla det eller inte, men that's how it is

2009-06-29 00:44
Fy fan vilken bra film. Bland årets bästa som jag har sett! Grymt bra effekter och skulle nog säga att den är bättre än ettan!

Simmons helt klart skönaste liraren^^
Meep meep

2009-06-30 01:28
Såg den nyss. Den infriade alla mina förväntningar. Det vill säga den sög som fan. 2 timmar och 30 minuter som bör ha klippts ned till max en timme.

Fy fan vad dålig den var. Vad är det med hollywood och deras vägran att inte anpassa asbra stories till deras meningslösa ram!?! Jag tänker inte ge mig in djupare på allt som är skit, jag tänker begränsa mig till en enda sak.

Det absolut största problemet med transformers 1 och 2 är att de inte handlar om transformers, de handlar om två tonåringar och deras jävla kärlekshistoria. Transformers är en bisak i dessa filmer. Bortsett från Optimus Prime och Megatron framkommer i princip inget om deras personligheter (Om man inte ska räkna in de uppenbart rasistiska "tvillingarna" som mest betedde sig som ett par cirkusapor och som inte ens kunde läsa. Deras personligheter framkom ju, men de sög och de tillhör inte ens serien. Vem fan kom på dem?). Alla transformers är helt jävla platta karaktärer, det enda de gör är att låta högt och förstöra saker.

Transformers 2 hade två historielinjer, 1. Snubben skulle säga till tjejen att han älskade henne, 2. något om robotar. De ägnades mindre tid åt transformers i slutfighten än det ägnades åt att filma Megan Fox tuttar när hon kutade runt i slow motion. Folket har ju dock talat så jag antar att nästa hållplats för oss alla är en Idiocracy-värld.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2009-06-30 01:51
Folk får tycka vad dom vill. Men nu efter nästan en vecka, känner jag att den var så jävla fet på bio!! Och jag kommer att älska den på DVD. Nu snackar vi action, sci-fi, komedi... Den lever upp till mina förväntningar/förhoppningar, och det var så värt 110:-+popcorn och drickan :). Och ja,Spoiler jag fällde en tår när Optimus Prime dog !! Precis som jag gjorde i ettan när Jazz dog (antar att alla har sett ettan).
Ni får usräkta ifall det finns lite stavfel, men det är lite onyktert :p. Men i vilket fall, min poäng var: Filmen är grym (på bio) och förhoppningsvis ommer den vara lika jävla bra på dvd/annat. Har bara sett ettan på datan kopplad till teven utan surround och det var helt underbart (har la sett den typ 25 ggr), tvåan lär vara minst lika bra. Ska förmodligen se den igen på onsdag, får återkomma då :)
- Dexter Morgan

2009-07-01 23:55
SpoilerJag älskade den.
Don't!

2009-07-02 02:57
Den va helt hysteriskt dålig verkligen. Visst, effekterna va coola, men det va verkligen det enda, och man tröttnade på dom efter typ tio minuter in i filmen. Storyn va i ostigaste och töntigaste laget, humorn fick mig att rysa av avsmak, och skådespelet va verkligen inget att hänga i granen... Det är ju en sån "måste se på bio" - film, och det är ju fett att se robotar stora som hus se helt verkliga ut, men resten är verkligen skrattretande... Lite bättre än Terminator Salvation va den, ytterst lite, och det är absolut inget bra betyg.

Jag börjar undra varför jag gång på gång går och ser typiska hollywood filmer, blir alltid lika besviken...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2009-07-15 09:38
Jag tyckte filmen var bra, såg den på bio iförrgår, kommer då se den flera gånger när den släpps på dvd, ibland kunde de bli lite för mycket och för torr humor men vissa kommentarer var roliga och tvilling robotarna hade en skön style, jag tycker dom lyckats bra med att blanda in coola explosioner, mycket action, humor och känslor fast även behålla en bra story, som någon över sa, Spoilernär Optimus först dog, samma sak när Sam "dog", var på väg att fälla en tår då, grymma skådespelare, Shia och den otroligt heta Megan Fox.

SpoilerLite tråkigt slut dock, med Starscream och Megatron som smiter, luktar en tredje transformers film.
 Digg it...

2009-07-15 21:10
Kan inte fatta en att någon över 12 år (som uppenbarligen var målgruppen) är det minsta positiv till den röran.
Ja, effekterna var bra, men det var allt den hade. Hade jag inte haft sällskap hade jag lämnat biografen halvvägs in.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-07-16 04:13
Slutet var riktigt dåligt. Decipticon ledaren brassar in med en nice styrka och drog ihop några som roamade runt på jorden, so far så good. Lite mer back up skulle han ha haft för mer fight.
Nu går allt sönder med att autobotsen får en massiv back up av människorna. Så mycket av transformers fight blev det inte, när man hade tänkte på att det kom nya decipticons och kring strövande decipticons. Varför gjorde dom inget med Dinobots som var god vän med optimus för att elda upp det hela till ett episkt avslut.

Sen tyckte jag inte att man såg den där ambulansen i någon fight överhuvudtaget, bara när optimus kommer till basen så glider han upp i halv cirkeln :/

2009-07-16 04:23
Caliber:

Jag tycker lite det är vad som gör filmen så pass bra som den är - man får inte ta den för seriöst. Det är effekterna som är feta och det är varför man ser den, det är ju inget man ser för att få en intellektuell utmaning direkt ;D... Man får helt enkelt ta den får vad den, lite humor och en massa härliga effekter och action-scener... och självklart Megan Fox :)

2009-07-16 07:22
det som suger med filmen är att allt handlar om megan fox, jag vill inte se henne, jag vill se robotar, vafan.. skit film
be the change