I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blood - The last vampire

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-07-17 00:21

Blood - The last vampire

Länk till http://www.imdb.com/title/tt0806027/

Tittade på denna film idag som blivit lite hypad på olika ställen på nätet.

"A vampire named Saya, who is part of covert government agency that hunts and destroys demons in a post-WWII Japan, is inserted in a military school to discover which one of her classmates is a demon is disguise. "

Jag gillade den hursom, bra action, tänk crouching tiger hidden dragon vs the bride.

2009-07-17 07:15
heheh sämsta filmen jag nånsin sett på bio...

specialeffekterna hade säkert vart asfeta på 80-talet

skådespeleriet var HORRIBELT...

men kul att nån gillade den.

2009-07-17 11:46
jag har dragit mig för att se den här, jag gillar originalet och tenderar att bli ovettigt upprörd när man slaktar mina darlings, vilket jag är rätt säker på att den här rullen gör, men jag antar att det är dags nu.

återkommer senare med ilskna kommentarer, skulle jag tro.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-07-18 17:58
Ja fy djävul vad de tagit sig friheter i att inte ens kreativt slakta originalet.
Nog för att man inte bör vänta sig så mycket av en live-action remake av en anime, men herrejäklar.
Jag kan tolerera kassa skådisar, lågbudget-b-ighet och allmän larvighet sålänge det finns någon form av charm och respekt för originalet, men det saknades helt här.
Det finns bättre vampyrrullar, det finns bättre anime-live-action-filmer, mer värda b-filmer, snyggare wire-action, vill man se en relativt ny film där en asiattjej köttar sig igenom massa ondingar/monstrum så tycker jag man ska se the machine girl och tokyo gore police istället, jag ser ingen anledning att rekommendera den här dyngan till någon, någonsin.
usch!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-07-19 03:14
sjukt tråkig var den, effekterna var riktigt jävla 80tal verkligen
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "