I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"I rymden finns inga känslor" - vad är det här för skräp?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2010-09-16 19:07

"I rymden finns inga känslor" - vad är det här för skräp?

Har sett denna trailer snurra på TV de senaste veckorna och har mest gapat åt hur otroligt sämst den verkar vara. Såg några snuttar när den gick på TV för ett tag sen och slogs gång på gång över hur dåligt allt var plus att ingen av karaktärerna kunde leverera en enda trovärdig sekund, i synnerhet Bill Skarsgård (!) som den autistiske killen i huvudrollen.

Till råge på allt detta så har "vi" valt att skicka denna film som Oscars-bidrag för Bästa utländska film, ja ni hörde rätt.

Den enda behållningen jag kan tänka mig ska vara att Cecilia Forss (ja, från ICA-reklamerna bl. a.) är så djävla snygg.

~

Vad tror du?

Intressepenisen hårdnar!

2010-09-16 19:08
För övrigt så har jag hört att Cecilia Forss också är jeansmodell åt Acne, något jag inte riktigt kunnat "skaka av mig" under dagen. Eventuella bildbevis på detta mottages tacksamt!
Intressepenisen hårdnar!

2010-09-16 19:46
"men vad gööööru?" - jag gillar inte när folk rör vid mig. haha
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent

2010-09-16 19:56
bara jag som inte fattar varför dom sända denna film på TV, SEN på bio?

2010-09-16 20:25
Med en adoptivbror som "lider" av aspergers så måste jag säga att det här är så fel och okänsligt som något kan bli...

2010-09-16 22:39
Varför säga adoptivbror? Jag bara undrar, helt ärligt. Har en del halvsyskon som jag aldrig kallar för annat än syskon. Jadetvarväldet! Verkar vara en kass film för övrigt

Poet

2010-09-17 00:13
Cecilia Forss är för bohemisk för min smak.

Så nej, inget verkar bra med den här filmen.
At the gates of Eternity...
Toastare

2010-09-17 03:41
bohemisk?

Och nej, hon är provmodell för Acne. Dvs. hon är en strl 38 med vissa mått och de testar och syr upp kläder efter henne (och flera andra)

Jag stör mig på att reklamen är överallt..hela tiden. Till och med när jag stod i kön på Daglivs så visades den med det störiga "va göööööru"
Jag skyller allt på Emma!

2010-09-17 08:24
Aldrig sett reklamen, men verkar riktigt kass
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-09-17 09:25
Jag tycker att den verkar intressant. I alla fall om filmen är mindre flamsig än trailern, vilket den borde vara.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Poet

2010-09-17 09:34
Bounty: Hon ser för "Möllan" ut på de bilder jag sett med henne.
Toastare

2010-09-17 11:54
Nää nu har du fel.. till höger.

2010-09-17 16:30
såg filmen innan premiären och blev riktigt överraskad, en riktigt härlig svensk film som fick en att skratta och le rakt igenom hela filmen

se den suckers!
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Admin

2010-09-17 16:40
Har inte sett reklamen faktiskt. Såg däremot den halvtimmeslånga novellfilmen som gick för några månader sen. Den var väl okej. Det finns punkter som jag tycker visar asperger ganska bra - som behovet av rutiner - även om det mesta känns överdrivet. Nu lever jag förvisso med en aspie så jag kan studera ett exemplar på nära håll. Bill Skarsgård spelar en person med väldigt mycket asperger så att säga. Problemet är ju bara om folk tror att alla med asperger är sådär extrema.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Toastare

2010-09-17 17:36
Jag tror absolut filmen kan vara bra.. det är bara att de i reklamen valt ut de störigaste ljudet "OJ FÖRLÅT! HUR GICK DET?" och "AAAJ, VA GÖÖÖÖRU!"

Poet

2010-09-17 19:04
Vem fan är det här då? :S

Samma brutta eller?

2010-09-20 11:47
Har inte sett den, men att döma av trailers osv är jag inte helt övertygad av Bill Skarskårds skådespel faktiskt..

Toastare

2010-09-20 16:01
BC99, ja samma tjej.. men det är nog gammalt foto. Hon har ändrat stil nu..nu ska hon vara mer så här (kanske för att hon inte hänger lika mycket med Nour El Refai längre?)

Poet

2010-09-20 17:50
Damn, she's hot!

2010-09-20 18:28
Jag tycker filmen i sig var rätt så bra. Gav mig några skratt.
Jag har själv aspergers och enligt mig så är det väldigt överdrivet visat hur en person med aspergers fungerar. Klart jag kände igen mig i mycket men allt var så förstorat.

http://www.tweenerpie.blogspot.com

2010-09-21 14:22
som det är på film

2010-09-21 17:58
dreggelpaj F22 - Tänk på att aspbergers är en diagnos med väldigt brett spektra som kan ta sig väldigt olika uttryck från person till person. Därav kan du omöjligt säga att detta är "väldigt överdrivet" utifrån bara din egen person.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-09-22 23:00
Tycker filmen var ashärlig. Värd att se faktiskt.

Producent

2010-09-25 20:06
ingen som har svar på varför dom sända detta på tv sen bio?
Toastare

2010-09-25 22:56
Konstigt, men de har ju inte sänt hela filmen på tv.. det var ju en novellfilm.

2010-12-26 20:35
Top 5 sämsta filmer jag sett ever. Bill Skarsgård vilket jävla skämt!

2011-01-03 22:38
trailern påminner en hel del om filmen "Original". och den verkar vara minst lika rutten som den med. lill-skarsgård verkar vara en pinsamt dålig skådespelare
pistol