I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2010-12-17 17:36

Älska Rambo 4

Såg den förlängda versionen av Rambo 4 idag (ca 10 min längre och faktiskt bättre) och kan inte låta bli att tycka att den är förjävla bra. Topp 10 konstigt nog. Brukar inte gilla hjärndöda actionfilmer, men Rambo 4 känns inte hjärndöd.

Jag tycker de gjort alla rätt i denna sena uppföljare, förlagt handlingen till Burma. Rambo bor fortfarande i Thailand. Han är bitter över livet och vill till en början absolut inte dras in i någon mer konflikt.

Jag tycker filmen innehåller ett djup som gör att man får mersmak och vill veta mer, både om den verkliga konflikten i Burma och om Rambos liv.

Många älskar Inception, vilken jag tyckte var helt ok. Häftigt action och en cool idé men den saknar helt känsla, jag bryr mig inte om karaktärerna och känner heller aldrig att de var utsatta för någon direkt fara. I Rambo däremot får man verkligen en känsla för vad som händer. Först burmaarmens svineri och sen en sån njutning när Rambo plockar dem en efter en.

Undrar bara vad ni därute tycker såhär några år i efterhand?

Hoppas verkligen på 2 Rambofilmer till, en som följer upp 4:an och en Rambo Begins där vi får följa en ung Rambo innan han värvas till Vietnam och får se vilken totalt annorlunda figur han var innan kriget.