I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filmklubb like Whoa

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Rappare

2011-08-10 00:39

Filmklubb like Whoa

Tänkte mest kolla om det finns något intresse för en filmklubb i detta forumet. Om tillräckligt med intresse finns så kommer det hela gå till något i stil med som följer:

1. Vi kommer överens om en film alla ska titta på innan ett visst datum, förslagsvis får man cirka tre veckor på sig.
2. Alla deltagare tittar på filmen.
3. När datumet infaller så droppar alla sina omdömen om filmen och förhoppningsvis blir det en skön diskussion kring rullen.
4. När diskussionen börjar dö väljer vi en ny film och börjar om från punkt 1.

Rappare

2011-09-29 21:45
Intresset att diskutera filmerna är, trots positiv respons från många håll, ganska svalt. Själv fortsätter jag gärna med filmklubben även om det inte blir så himla mycket mer diskussion än såhär, vad säger ni andra som deltagit hittills? Tips på förbättringar?

För övrigt tycker jag att det är dags att välja en ny film snart, nästa genre väljs av Brazen då hon var en av de aktiva i senaste diskussionen.

2011-09-29 22:15
Jag är på, men har inte haft tiden till att delta :(
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-09-29 22:39
Jag är fortfarande på att diskutera film, men eftersom intresset är... milt(?) just nu så tycker jag att minskar tiden att se samt diskutera filmen så att vi som faktiskt är intresserade slipper vänta, så får folk droppa in allt eftersom! Men det är drygt att sitta och vänta under 2veckor på en ny film när vi är 3-5st som kan diskutera samt se filmen på 1 vecka.. :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-09-29 23:59
Jag är fortsatt på! Synd att bara en fjärdedel av alla som var på är aktiva men men.

Håller med DMAt om tidsbegränsningen.

Rappare

2011-09-30 00:43
Då begränsar vi tiden. Röstningen sker på några dagar (2-3), och nästa filmval drar igång när föregående tråd börjar dö.

Anledningen till att jag velat vänta med nästa filmval är för att jag hade hoppats på att fler droppat in om man inte stressar fram det. Kan tänka mig att väldigt många blir avskräckta om de märker att det går för fort. Det verkar dock inte hjälpa så jag tycker att vi kör vidare i något raskare takt och så får folk ifrågasätta detta om det inte funkar istället.

Har mailat Brazen om genren, någon av oss kommer att återkomma med nomineringstråd.
Rappare

2011-09-30 00:59
Kom på att röstningen tidigare skett på 48 timmar, så då är det inte att förkorta tiden att rösta på "några dagar".
Rappare

2011-10-03 14:03
Nomineringen av animefilmer är nu avklarad och det är dags att rösta. Gå in i nomineringstråden och se vad ni har för alternativ vettja.

2011-10-05 22:30
På söndag börjar vi diskutera Grave of the Fireflies.

Jag har börjat använda fetstilen fett mycket i och med filmklubben. Coolt som fan är det.
Rappare

2011-10-22 23:25
Nu finns en ny nomineringstråd uppe.
Rappare

2011-11-24 12:42
Pallar ni en runda till?

2011-11-24 16:05
Absolut, har inte haft tid till att se Time Crimes tidigare.. :/ men ska definitivt se den hur som.

Men jag är på ännu en film om intresset finns hos er andra :)

2011-11-24 18:35
Jag är på. Modemet är paj så har inte heller kunnat se filmen. Men när nya kommer så jävlar :). Pallar mos def en omgång till!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-11-24 19:53
Jag är på! Aktiviteten på de specifika filmforumen har svalnat ordentligt tyvärr men förhoppningsvis kan det väckas igen! Var ju typ iaf 6-7 st som sa att de var på från början men egentligen har det väl som flest varit typ 4 st? Aja bättre kan vi!

Rappare

2011-11-26 12:02
Ny nomineringstråd uppe. In och bidra.
Rappare

2011-11-27 16:41
Kom igen nu, folket. Ni som vill vara med men är alldeles för lata borde ta er i kragen och hänga på den här gången. Det är nu röstningsdags iaf.

2011-12-05 11:56
Hur blire? Blev det några röster? Vilken film vann? Vi går på sparlåga just nu i denna klubb :/

2011-12-05 12:17
Jag ber om ursäkt för att det tagit lite tid. Tyvärr kom det inte många röster heller, men segrande filmen är iaf Inland Empire.

2011-12-06 07:57
alright :)

2011-12-06 14:39
Fränt! =)